Dopravní předpisy v zahraničí - přehled

Prázdniny jsou za dveřmi a spousty z nás ať už na motorce nebo autem plánují dovolenou v zahraničí. Právě proto jsem připravil výcuc nejdůležitějších dopravních předpisů, které na nás číhají u sousedů a bylo by dobré se na ně připravit, případně o nich vědět. Teď už jenom aby nám vyšlo to počasí a můžeme bezstarostně vyrazit.

Belgie

• Maximální povolená rychlost je 50 km/h v obci, 90 km/h mimo obec, 120 km/h na dálnici.
  • Orientační cena Naturalu 95 - Belgie 1,330 EUR – 35,4 Kč
  • Povolená hranice alkoholu v krvi je 0,05%. Test může být proveden u každého účastníka dopravní nehody (včetně chodce). Je-li test pozitivní, řidiči je zakázáno na 3 hodiny řídit a na tuto dobu je mu odebrán řidičský průkaz, pokuta na místě 137,5 EUR nebo záloha 247,5 EUR v případě šetření policií 137,5 - 2750 EUR. Je-li hranice alkoholu v krvi 0,08% a více, je řidičský průkaz okamžitě odebrán na 6 hodin, možnost odebrání řidičského oprávnění na 1 měsíc, pokuta placená na místě 400 EUR. V případě šetření policií: pokuta od 1 000 do 11 000 EUR nebo odebrání řidičského oprávnění od 8 dnů do 5 let nebo uvěznění od 15 dnů do 6 měsíců.
  • Poškozená osoba má při nehodě, ke které došlo pouze k materiálním škodám, tuto povinnost: vzájemně si s druhou stranou prokázat identitu, obě strany se na místě domluví na vyřešení. Pokud ne, volají policii a jsou povinny vyčkat jejího příjezdu
  • Platí se tunel Liefkenhoeks, a to pro osobní vozidlo 3,5 Euro
  • Reflexní vesta je povinná a musí být v dosahu řidiče.
  • Důležitá telefonní čísla: policie 101 (112), hasiči 100 (112), záchranka 100 (112), při poruše volejte číslo +32 70-344 777

Jakub Janata - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)