europ_asistance_2024



BT Intercom

Bezdrátové komunikátory se v přilbách motorkářů zabydlely skoro stejně rychle, jako před časem zaplavily svět mobilní telefony. A podobně jako u mobilů, také na trhu interkomů je nabídka velice pestrá - od low-end modelů až po nejdražší značkové přístroje. Jeden z těch levnějších jsme vyzkoušeli o letošních prázdninách.

Kapitoly článku

Pod označením Bezdrátový BT Intercom na motorku jej u nás už dva roky úspěšně prodává firma WigiShop.cz. Výrobce se nám podle obalu nepodařilo identifikovat, přiložený český návod alespoň férově přiznává, že se jedná o produkt z Číny. Ale předsudky stranou - vždyť v lidové republice dávno našly levnou pracovní sílu i značky zvučnějších jmen. A při ceně jen lehce přesahující dva tisíce korun za pár (!) interkomů by těžko někdo čekal na krabičce nápis Made in Japan.
Komunikátor pracuje na stejném principu jako většina známých přístrojů: na spodní okraj skořepiny přilby se pomocí klipu připevní hlavní jednotka, která prostřednictvím BlueTooth signálu přenáší zvuky z jiných přístrojů do přilby a naopak. Z ní jsou přes jeden plochý konektor vyvedeny tenké kabely ke dvěma sluchátkům a mikrofonu na ohebné tyčce. Sluchátka drží na správných místech nalepovací suché zipy, kterých je v balení dostatečný počet - 8 kusů. Součástí dodávky jsou dvě nabíječky s odpojitelným USB kabelem, takže k doplnění akumulátoru lze nouzově použít třeba notebook. Nabíjení ze sítě je ovšem rychlejší a trvá u nového přístroje necelé dvě hodiny.
Jednotku lze spárovat současně se dvěma dalšími interkomy, přičemž aktivní spojení může pobíhat jenom mezi dvěma účastníky. My jsme v testu kvůli nedostatku volných přístrojů (jdou prý skutečně rychle na odbyt) zkoušeli pouze komunikaci mezi účastníkem A a B, se kterou nebyly vesměs žádné problémy. Spárování přístrojů se podle českého návodu podařilo hned napoprvé, a navázané spojení vydrželo fungovat mezi dvěma motorkami až na udávanou vzdálenost půl kilometru. Bezchybnou komunikaci bohužel naruší každá větší překážka, která se signálu připlete do cesty. Není ale žádným překvapením, že Bluetoth neumí procházet skrz kamiony, stromy v zatáčkovitých lesních úsecích, horizonty na silnici ani domy ve městě - jinými slovy nefunguje, když jeden interkom "nevidí" na druhý. Hlas druhého účastníka je ze sluchátek slyšet celkem čistě zhruba do rychlosti kolem stovky, pak už jej začíná přeřvávat aerodynamický hluk, a od 120 km/h není rozumět ani slovo. Záleží pochopitelně na typu a kvalitě přilby.
Moderní interkomy neslouží jenom k tlachání se spolujezdcem nebo kamarádem na druhé motorce, a stejně tak i testovaný BT Intercom má celou řadu dalších funkcí. Lze jej například používat jako hands-free sadu k mobilnímu telefonu, ze kterého si kromě hovorů může jezdec pustit do přilby i hudbu. Jakmile je telefon k interkomu připojený, ovládání základních úkonů (přijetí, ukončení nebo odmítnutí hovoru) přechází do režie kulatého tlačítka na přístroji, které se dá citlivě obsluhovat i v rukavicích. Trochu na obtíž je funkce automatického přijetí hovoru po pěti vteřinách vyzvánění, když nestihnete příchozí hovor během této doby odmítnout stiskem multifunkčního tlačítka.
Kulatým knoflíkem se symbolem telefonu se také přerušuje a znovu zapíná i  přehrávání hudby nebo zvyšuje hlasitost. Kvalita poslechu je úměrná ceně a nelze ji srovnávat s profi sluchátky. Přestože trochu chybí basy, celkový zvuk je velmi slušný a při hlasitosti na maximální úrovni hudba hravě přehluší okolní hluk. 
Až k uchu si přes interkom můžete pustit také hlasové pokyny z GPS navigace, pokud je vydržíte poslouchat déle než pár minut. My jsme po ověření, že všechno funguje jak má, instruktáž v podání líbezného hlásku GPS navigace s díky odmítli.
Výdrž baterií u přístoje čerstvě vybaleného z krabice zhruba odpovídá údajům, které udává výrobce. Nejmenší odběr má hned po stand-by režimu poslech hudby z mobilu, který interkom zvládne víc než dvanáct hodin na jedno nabití. Desetihodinový limit telefonování přes handsfree jsme během testu ani nestihli využít, a šest hodin povídání z helmy do helmy bylo víc vyčerpávajících pro nás než pro akumulátor přístroje. 
Během týdne používání komunikátor fungoval bez problémů, nic z něj neupadlo a nevzpomněli jsme si ani na žádnou funkci, kterou bychom u něj postrádali. K dokonalosti mu snad chybí jenom hlasové ovládání, které zatím umí jenom konkurenční přístroje za podstatně vyšší cenu. Z krátkého testu pochopitelně nelze vyvodit žádné závěry ohledně životnosti, ale případné zájemce snad uklídní alespoň informace, že se na výrobek vztahuje standardní dvouletá záruka.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (23x):


TOPlist