Akční kamera YI 4K+: Zdatný soupeř pro věhlasné GoPro

Názor dalšího redaktora

Řada kamer Xiaomi YI je na trhu již nějaký ten rok. Letos se objevil o něco dražší nástupce s označením 4K+. Novinka na trhu zaujme především možností pořizovat záznam 4K v režimu 60 FPS. Z hlediska použití na motocyklu, však asi nebude mít zrovna na růžích ustláno. Především se jedná totiž o fakt, že v tomto režimu můžete rovnou zapomenout na stabilizaci obrazu, což je handicap, který ji tak pro použití na moto nemůžeme odpustit a řadí ji tak “jen” mezi ostatní Full HD kamery.

Při natáčení v tomto režimu se však řadí ke špičce a jen málo co lze vytknout. Kvalita obrazu je excelentní a drobných připomínek snad lze mít jen k expozici za šera, která však opět vzhledem k našemu zaměření není výraznějším problémem. Druhá věc, která lehce zamrzí, je potom množství dodávaného příslušenství, kterého vzhledem k ceně není příliš mnoho. Kromě samotné kamery tak najdete v balení jen odolné vodotěsné pouzdro a redukci na stativový závit, takže v případě použití v našem prostředí budete muset ještě nějaké ty držáky dokoupit nebo jako já sáhnout do redakčního šuplíku. V tomto ohledu ale není dále již sebemenší problém, vše je kompatibilní s příslušenstvím běžně dostupném na trhu pro tento typ kamer.

Z hlediska samotného použití a ovládání snad jen může trochu zamrzet kombinace stále častěji používaného dotykového displaje a pouze jediného tlačítka, které slouží k ovládání záznamu. To je samozřejmě trochu handicap pro ovládání v rukavicích, ale naštěstí je zde alespoň velice schopně fungující aplikace pro mobilní telefony, která dokáže řadu běžně používaných nastavení plnohodnotně obsloužit i bez nutnosti vyjmout vždy kameru z pouzdra.

Jedná se podle mě o velice kvalitní kameru, která dokáže nabídnout velice dobrý Full HD záznam, což je u většiny z nás stále dostatečný parametr hlavně v poměru cena/výkon. Na druhou stranu vzhledem k výbavě a ovládání je třeba při použití na moto přistoupit na určitý kompromis a to je něco, co nemusí vždy každému vyhovovat. Před samotným nákupem a Vaším případným finálním výběrem této kamery si je tak třeba rozmyslet především škálu možného použití. Pokud nebude omezena pouze na moto, nebudete určitě litovat.

Lukáš Růžička

Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm

Autoři článku obdrželi prémie 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.