Akční kamera YI 4K+: Zdatný soupeř pro věhlasné GoPro

YI 4K+ a kvalita videa - příjemné překvapení

Papírové specifikace vypadají opravdu skvěle, a to zejména režim 4K s 60 FPS. Ten je však podle mého názoru hlavně marketingovým tahákem, který v praxi není příliš použitelný na motorku. V tomto režimu totiž chybí elektronická stabilizace obrazu a na běžnou (32GB) kartu se vejde jen pár minut záznamu. Přínos 4K rozlišení je přitom dnes stále diskutabilní, neboť ne každý disponuje 4K televizorem.

Nejčastěji jsem používal režim Full HD s 60 FPS pro nejplynulejší záběry s elektronickou stabilizací nebo tradiční Full HD s 30 FPS pro rozumný kompromis kvality, plynulosti a velikosti záznamu. YI 4K+ jde ještě dále a na výběr máme mnoho režimů rozlišení, zaujmout může především Full HD se 120 FPS. Za zmínku stojí i režimy s 240 snímky za sekundu, které lze použít ke zpomalení videa. Tady na nás čeká slušné HD rozlišení.

Ostrý obraz, dobré barevné podání i slušná stabilizace

Papírové parametry mě nechávají klidným, chci totiž vědět, jak kamera funguje v praxi na motorce. Výsledek mě ale mile překvapil a již dávno neplatí, že pro parádní záběry musíte nutně kupovat kamery značky GoPro. YI 4K+ dokazuje, že i s nižší cenou to jde.

Barvy jsou živé, ale ne přepálené. Obraz je zejména ve 4K rozlišení ostrý a pokud přidáte režim s 60 FPS, tak i skvěle plynulý. Velmi dobře funguje i elektronická stabilizace obrazu, tady však musíme počítat s výrazným oříznutím. Trochu se mi rovněž zdálo, že obraz není tak ostrý a kvalitní jako v případě režimů bez stabilizace.

Ideálním kompromisem pro mě byl režim bez stabilizace a kamera připevněná na hrudním pásu. Obraz byl špičkový a vibrace tlumilo mé tělo. Pochválit můžu i automatické nastavení expozice, kdy jsem se nemusel o žádné parametry starat. Vše probíhalo automaticky a velmi dobře.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Zvuk – nad 90 km/h s kvalitou nepočítejte

Zatímco nahrávání videa zvládá akční kamera YI 4K+ znamenitě, se zvukem je to horší. To je ale bohužel společný rys pro většinu akčních kamer na trhu. Mikrofon ve voděodolném krytu zachytí rozumně zvuk v nižších rychlost. Při rychlosti okolo 100 km/h a vyšších ale přijde šum, který zastíní zbytek nahrávky.

Výdrž baterie – na celodenní výlety si připravte více baterií

YI 4K+ přichází s baterií o kapacitě 1400 mAh, což zajistí na poměry akčních kamer slušnou výdrž. Na celodenní natáčení výletu na motorce ale rovnou zapomeňte. Výdrž se pohybuje od 60 minut (4K rozlišení) do 120 minut (FHD 60 FPS), výsledky se hodně liší podle aktivní stabilizace i podmínkách natáčení. Tak či tak bude tento údaj stačit spíše pro tvorbu akčních záznamů nebo na kratší vyjížďky.
Pokud plánujete natočit celodenní výlety, musíte přikoupit více baterií a nejspíše i paměťových karet. Samotnou kameru nelze kvůli voděodolnému krytu nabíjet za jízdy. Při jízdě navíc budete muset dávat pozor, kdy se kamera vybije či dojde paměťová karta. Poznat to lze z indikace barevné LED diody na těle.

Závěr – když se soustředíte na akční videa

Kamera YI 4K+ je k zakoupení na českém trhu za cenu okolo 9 000 Kč i s voděodolným krytem. Celkově mám z kamery velmi dobrý dojem. Přichází totiž s výbornou kvalitou obrazu, pestrou možností režimů rozlišení a snímkovací frekvence, povedenou elektronickou stabilizací i pohodlným ovládáním a kvalitní aplikací pro telefon.

Zamrzet může snad jen průměrný záznam zvuku, a přestože je výdrž na poměry akčních kamer slušná, ani tady my motorkáři příliš nadšeni nebudeme. V nejvyšším rozlišení se totiž dostaneme přibližně na hodinu záznamu, v nejlepším případě pak na dvě. A to na celodenní vyjížďky prostě nestačí. Kameře to ale tolik vyčítat nelze, trápí to všechny modely na trhu. Počítat musíte také s nákupem příslušenství pro připevnění na motocykl či na tělo.

Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm

Klady a zápory

+ Režim 4K s 60 FPS
+ Výborná kvalita obrazu
+ Elektronická stabilizace
+ Pohodlné ovládání
+ Spolehlivá mobilní aplikace

- Slabší nahrávání zvuku
- Špatně čitelný displej na přímém slunci
- Jen základní ovládání ve voděodolném krytu
- Skromné balení

Autoři článku obdrželi prémie 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.