Vietnam na skútrech + něco navíc

Cesta domů – Pátek 22.února – sobota 23. února

V 7 hodin zvoní budík, balíme se, snídáme, loučíme se v hotelu s majitelkou a Dawidem, děkujeme za všechno, nasedáme do taxíku a jedem na letiště. Doprava ve městě je strašná, všude opět milion skútrů, ale stíháme to v pohodě. Na letišti vyřizujeme palubenky a bus nás veze po ploše k letadlu směřujícímu do Hong Kongu. Let trvá 2 hodiny, dostaneme najíst a pak už kroužíme nad Hong Kongem. Jsou vidět jen obrovský mrakodrapy. Zkrátka moderní město. Celý letiště je udělaný na umělém ostrově. Počasí je krásný. Vysedáme z letadla a řešíme imigrační úředníky. Máme tu skoro celý den času, tak se chceme jet podívat do města. Na tomhle letišti sem před 12 lety strávil noc cestou z Nového Zélandu, ale už jsem tu nepoznal vůbec nic. Kupujeme lístky na rychlovlak a za 20 minut jsme v centru Hong Kongu. Všude okolo jsou jenom obrovský mrakodrapy a celkově jde o hrozně moderní město. Vozový park nasvědčuje tomu, že se tu budou dít velký kšefty – jezdí tu samý Porsche, Bentley, Jaguary, Rollsy a podobný káry. Procházíme městem, dostáváme se i do zapadlých tržnic, kde už to vypadá opět typicky asijsky, ale když jsme zpět v centru, tak na nás dýchá luxus. Jídlo dáváme v luxusní pizzerii. Místní, hongkongské dolary nemáme, tak platím kartou. Pivko tu mají mezinárodní – Heineken. Chceme se navštívit vyhlídkovou terasu ve 45. patře jednoho mrakodrapu, ale bohužel je zrovna kvůli nějaký konferenci uzavřen. Večer se vracíme na letiště, zevlujeme chvíli u internetu a před půlnoci nasedáme do Jumba a letíme do Amsterodamu. Let probíhá v pohodě, skoro celou noc hraju  hry na obrazovce před sebou a do playlistu jsem si dal všechen bigboš  co byl v nabídce.

S rozedněním přistáváme v Amsterodamu a je zima, festová. Z domova máme zprávy, že začíná sněhová kalamita. Po dvou hodinách čekání přesedáme na malý letadlo do Prahy. Letí s námi známý houslista Svěcený s nějakou pěknou slečnou, taky s houslemi. Když nad Prahou vylétneme z mraků, je vánice a všude okolo je bílo. Tajně jsme doufali, že už přiletíme do nastupujícího jara. Čekáme na baťohy, preventivně nás očichá celnický vlčák a jdeme čekat na Oborskou delegaci, kteří slíbili, že pro nás dojedou. Samozřejmě volají, že budou mít zpoždění,  protože je všude sněhová kalamita. Opravdu skvělý uvítání v Čechách…..

A závěrem trochu statistiky.

Ve světě jsme byli 19 dní.
Letěli z Prahy přes Paříž a Bangkok do Hanoje.
Zpátky z Hanoje přes Hong Kong a Amsterodam.
Na skútrech jsme projeli severní a střední Vietnam, celkově ujeli skoro 2500 km.
Dva dny pluli lodí v zátoce Halong Bay.
Dva celé dny strávili prohlídkou Hanoje.
Necelý jeden den v Hong Kongu.
Domluva ve Vietnamu byla místy hodně složitá, ve velkých městech, v hotelích a letištích se dá domluvit anglicky.
Žádná krizová situace nenastala, nikdo se nás nepokusil zabít, okrást ani sníst.
I když jsme většinu nocí mimo města spali pod širákem, nic nás nepokousalo a po příletu z nás nelezli červi, jak někteří předpovídali.
Zdravotní problémy žádné, jen  nevolnosti způsobené nejspíš špatnou vodou na lodi. Vybavenou lékárničku jsme samozřejmě měli s sebou.
Každý kdo má nutkání něco takového podniknout to vřele doporučuji a není se vůbec čeho bát, jde o to jen chtít a sebrat odvahu na vlastní pěst vyrazit.

Všechny fotky jsou k vidění na http://psychopath-racing.rajce.idnes.cz/Vietnam_-_5.-23.2.2013/

Rozpočet cesty byl následující – počítáno na jednu osobu.