europ_asistance_2024



VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
morte (0) napsal 19.06.2015 v 05:23

Díky za všechny komentáře.

Na Hondě Wave a podobných se tady jezdí skutečně proto, že je vyjde nejlevněji a opraví ji i v každé malé vesnici. Podobně je to i s Hondou Win, ale ta zas do města není ideál (plný manuál, oproti Winu, který je poloautomat, a řadit co pět metrů je opruz). Mimochodem Honda Wave z druhé ruky se tady dá pořídit od 200 USD nahoru (někdy dokonce i levněji).

Nevím, jestli jde srovnávat Indie s Vietnamem. Každému asi přijde šílenější něco jiného. Potkal jsem loni v Saigonu Inda, který říkal, že se ve Vietnamu jezdí hůř než v Indii, jiní cestovatelé mi zase řekli pravý opak. Člověk si v obou zemích prostě musí dávat víc bacha. Nehody na motorce tady vidím každý den.

Shawi (0) napsal 15.06.2015 v 22:43

Wave (cub) je levnejsi, ma mensi spotrebu, uveze vic, lip se servisuje a servis min stoji a pokud ho pretizis muzes brzdit motorem.

puffybodie (390) napsal 01.06.2015 v 18:14

fidlimydli: mezi mesty to je kapitola sama o sobe. Stacilo mi 2x 4 hodiny po dalnich do Pune (tam i zpet). To clovek ani neusne z tech zazitku po ceste Klasiky jako najizdeni do protismeru na najezdech atd. samozrejme uplne bezne, protoze to je kousek k nim domu a nema smysl to objizdet tak jak by to clovek udelal v Evrope. Kamiony ala Nepal barevne jak kolotoc s uzasnyma melodiema dle vyberu a vkusu ridice, autobusy podobneho razeni (v nich ale nekolikahodinova cesta musi byt zabijarna pro neaklimatizovaneho cloveka )

Zajimave je i to kolik v Asii jezdi tech motocyklu ala Honda Wave 110i (teda Vietnam a podobne), cetl jsem i ruzne silene cesty vcetne skrze dzungli na advrider.com a zajimalo by mne proc tomu tak zrovna v tech statech je. Tusil byl levnejsi a snazsi udrzbu plus nizsi spotreba oproti variatoru a asi lepsi vlastnosti za lijaku, ale jinak doted nechapu co za tim je.

Zachy (1) napsal 01.06.2015 v 17:29

doporučuji tento seriál:
//www.csfd.cz/film/366856-tady-radeji-nejezdete/

FishX3 (5) napsal 01.06.2015 v 17:19

Mne spíš děsil provoz mimo města ...obvyklá praxe - nákladák ti troubnením před zatáčkou oznamuje že to je jednosměrka --- nejednou jsem se koukal z oci do oci autobusakovi a podobnejm kkt kteri si to valí v protisměru a jedínný co udělají,m že zatroubí...

FishX3 (5) napsal 01.06.2015 v 17:01

puffybodie: tohle jsou tusim XR250 ...pokud neco potrebujes ...PM

fidlimydli (320) napsal 01.06.2015 v 16:26

puffybodie: Přejít z mého městečka, téměř vesnice do istanbulského provozu byl pro mne teda větší problém, než ta Indie. Musíš dodržovat pravidla, které neznáš, nebo na ně nejsi zvyklý. Asijský provoz je přesně jak píše FishX3 a pro mne na přizpůsobení jednodušší. Vypnout vše, co jsi se naučil tady, žádná pravidla neplatí, jen držet směr, počítat s tím, že ten před tebou o tobě neví, protože co je za nima oni neřeší a splynout. Ač to vypadá šíleně, ostatní se přizpůsobí, navíc provoz není rychlý. Při přecházení cesty musíš opravdu vkročit do toho proudu a oni začnou zastavovat. Není vyjímkou, že se rikšák uprostřed toho proudu začne točit. Dá se na to zvyknout poměrně brzy.

Adrenalin je spíš jízda busem mezi městy, kdy se na cestách předjíždí v rychlosti hlava nehlava a protijedoucím se vyhýbá na milimetry. Kde by si nedovolil předjíždět evropan se silným autem, protože v protisměru něco jede, tam to Ind pošle se starou kraksnou úplně v pohodě. Když to nevyjde, protijedoucí i předjížděný uhnou skoro až do příkopy. Motorky v protisměru se nerespektují vůbec. Vše se samozřejmě děje za kontinuálního použití silného klaksonu. Spát v sleeper busech je díky tomu dost obtížné, ale únava to zachrańuje. Představ si u nás motorkáře, který předjjíždí na prase. Je to něco podobného, jen Ind má polorozpadlý 50let starý autobus jaký můžeš vidět na fotkách na mém rajčeti.
//fidlimydli.rajce.idnes.cz/Indie_2015/#P4183020.jpg
//fidlimydli.rajce.idnes.cz/Indie_2015/#P4183021.jpg

puffybodie (390) napsal 01.06.2015 v 14:16

FishX3: Na jakych endurech jste to jeli?

puffybodie (390) napsal 01.06.2015 v 14:01

fidlimydli: Myslel jsem to tak, jestli jsi opravdu pozoroval tak vyznamny rozdil oproti tem jinym zemim ve smyslu, ze by sis rekl, ze Vietnam to je sila a Indie (nebo jine) to bylo uplne podle predpisu Na venkove z jinych cestopisu a zkusenosti se to nezda az takove extremni. Asi podobne jako clovek u nas z male vesnice je taky na prasky kdyz prijede do velkeho mesta kde jsou tramvaje a dalsi veci. Prijit taklhe nepripraveny clovek do Asijske zeme, tak muze mit asi vetsi sok

FishX3 (5) napsal 01.06.2015 v 13:57

No nevim, 14 dnu ve vietnamu bylo fajn, pokud clovek nedela ukvapene zmeny smeru , vse probiha svizne a tim mam na mysli nejen jizdu na motorkach (byli jsme na severu takze mame par hodni v hanoi) ale i pnapriklad pri prechazeni ulice za provozu . Proste ten proud se prizpusobi :))

JardaZ (1) napsal 01.06.2015 v 11:49

Všechno naprostá pravda. Dopravní špička v Saigonu je vážně "Saigon". Do zrcátek se nekouká, jen se hledí co je před tebou a po stranách kolem. Co se nákladu týče, tak mě dostal borec, co vezl na skůtru napříč na sedle spolujezdce tlakovou láhev (taková ta dlouhá velká).

fidlimydli (320) napsal 01.06.2015 v 10:33

puffybodie: Vše, co je popisováno zde, platí do písmene i pro Indii, jen si k tomu připočti, že tam navíc vlezeš do levostranného provozu . Já jsem to v cestopisu zase tak podrobně nepopisoval. Takto srovnávat ale nemůžeš. Jiný bude provoz v centru Dílí v 6 odpoledne, kdy je asi nejvíc našláplo a jiný na vesnici, kde je to v pohodě. Stejně tak Hanoi a venkov v Vietnamu. Nicméně Vietnam je další z mých zamýšlených destinací, tak pak uvidím.

puffybodie (390) napsal 01.06.2015 v 10:12

Moc pekne napsano Mimochodem vyplyva z toho, ze Vietnam je pro jizdu na motorce "horsi" nez Indie?



TOPlist