reline_unor



Do Anglie na Anglii – Skotsko 2009

Po několika cestách na východ jsme se rozhodli poznat i trochu západní kultury. No a když na západ, tak co nejdál, takže naše cesta vedla až na sever Skotska, kraje hradů, hor a whisky. No a když už jedeme do Británie, tak na čem jiném než na Triumphu.

Kapitoly článku

Francie

Přípravy na cestu jsme pojali celkem zodpovědně, připravili jsme itinerář cesty, trasy, místa, která chceme vidět, abychom stejně nakonec jeli úplně jinudy, jindy a jinam. První etapa vedla na hraniční přechod v Rozvadově, kde se k nám připojila francouzská část výpravy na Bigu a GS 500, toho jsme dalších 500 kilometrů hořce litovali, protože jet stovkou přes celé Německo je o nervy, nakonec jsme se ale zdárně dostali do Francie a v prvním kempu za 12 E na dvě osoby přespali. Druhý den byla na programu návštěva Verdunu a katedrály v Remeši. Verdun je jedno z největších bojišť první války a je to znát na každém kilometru, obrovské hřbitovy, památníky, zbytky pevností a půda zjizvená zákopy. Oproti tomu slavná katedrála v Remeši je opravdu majestátní stavba a celé město působí čistým, tak trochu turistickým dojmem.
Další noc trávíme opět v kempu, při další cestě na západ. Nutno poznamenat, že jízda po francii je neuvěřitelně nudná, vzdálenosti mezi zajímavými místy se měří ve stovkách kilometrů, na kterých nepotkáte jedinou zatáčku, do toho vedro a okolo jen pole, čím dál víc se těšíme na pobřeží a hlavně na Británii. Poslední francouzská etapa vede do města Amiens s další katedrálou, tentokrát jsme se podívali i dovnitř. V Amiens necháváme naše spolucestovatele svému osudu. Na Garminu nastavuji nejrychlejší cestu do Dunkerque, odkud jezdí nejlevnější trajekt. Každým kilometrem je znát, že se přibližujeme k Anglii. Domy se mění, čím dál častěji jsou vidět živé ploty a neomítnuté červené cihly. Zanedlouho už vidíme jeřáby přístavu a podle cedulí nacházíme náš trajekt. Máme štěstí, kupujeme lístky za 46 EUR a za půl hodiny vážeme Trophy na palubě. Celou cestu jsem měl o motorku trochu strach, navíc moc nemusím lodě, ale nic se naštěstí nestalo, takže v Anglii sjíždíme bez problémů z přístavní rampy. No a hned doleva!

Anglie

Okolo půlnoci se nám už velice těžko hledal kemp a vůbec cesta, ale podařilo se a přespáváme asi 50 km od přístavu v Cantembury. Ráno nás budí slunce a trochu kýčovitý výjev mladých králíčků hopsajících v zelené trávě. Má přeci pršet! V plánu je prohlídka Londýna, startujeme co nejdřív a po luxusních dálnicích se dostáváme až na obchvat Londýna. Bez GPS bych si to dost dobře nedovedl představit, několikapatrové mimoúrovňové křižovatky, obrovské kruhové objezdy, ranní špička, zkrátka nic příjemného. Žádný vážný problém i díky mýtnému, které musí auta při vjezdu do Londýna platit, naštěstí nemáme a zanedlouho stojíme před hotelem. Prohlídkou města vás nebudu unavovat, Tower, Tower bridge, London eye, Big Ben, zkrátka turistika. To večerní Guiness byl zajímavější.
Z Londýna nás čeká co nejrychlejší přesun na sever. Po pár kilometrech konečně začíná trochu pršet, pak trochu víc a vlastně prší celý den. Jedeme směrem k Newcastle. Cestou zastavujeme v Cambridge, nádherném universitním městečku, které na rozdíl od Oxfordu vítá turisty a je opravdu malebné. Další den je opět slunečný, čím blíž jsme ke skotské hranici, tím je krajina zajímavější, přibývá ovcí, přibývá kopců a ubývá aut a lidí. Zanedlouho stojíme u hraničního kamene s nápisem Scotland, před kterým stojí dudák, co víc si přát že. Za hranicí jako bychom byli v jiném světě. Kopce jsou čím dál větší, silnice se kroutí a každý metr cesty si opravdu užíváme, to se mi snad v jiné zemi nestalo. V prvním kempu nás provází stále slunečné počasí a lidé tvrdí, že tu doteď 14 dní pršelo, ale podle mě je déšť ve Skotsku fáma.
Ve Skotsku samozřejmě nemůžeme vynechat návštěvu Edinburgu, nádherného historického města na pobřeží, ke kterému vede obrovský most, který jsem si jako středoevropan doteď nedokázal představit. Dál pokračujeme po pobřeží okolo malých vesniček a velkých golfových hřišť, kterých je ve Skotsku obrovská koncentrace.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):
Motokatalog.cz


TOPlist