S řízky za Karpaty

Tak jak začít…. Tohle bude takový malý překladatelský oříšek, jak by řekl klasik: „kolik třešní, tolik višní“ . Neboli. Kdo nebyl, nepochopí a neuvěří a kdo tam byl, tak ví… :o) Nápad jet na východ vznikl někdy loni. Jen sem chtěl spíš do Rumunska. Chtěl jsem vyrazit už v červnu, ale to bohužel neklaplo. Nakonec však přišla nabídka od Jirky a Toma, že koncem srpna valí na Ukrajinu. No a já se přidal. No a když se o téhle akci dověděl ještě Marek, chtěl jet taky. Takže ve výsledku jsme byli čtyři.

"Takže ve výsledku jsme byli čtyři. Já (Dalis) s Triumph Tiger 955i, Jirka se svým novým BMW R 1200 GS Adventure, Tom a jeho Yamaha TDM 900 a Maro se svou Hondou Transalp 600.
Odjezd je až ve středu, ale já se musím balit už v úterý, páč musím ve středu ještě do práce. Naštěstí toho neberu moc. Jen stan, spacák, vařič a kupu řízků, aby nebyl hlad. Kdybych jen věděl, co mne čeká.. "

STŘEDA 26.8.; Cíl: Nová Lesná; Ujeto: 264 km

Je za deset minut tři a já končím v práci a sedám na motorku. Mám před sebou kousek cesty do Havířova, kde nabírám Marka s jeho Hondicí a společně si to valíme nejkratší cestou do Frýdlantu, kde máme ve čtyři hodiny sraz se zbytkem osazenstva. Jen to nějak nemáme dobře časově rozvrženo a jsme na místě srazu o nějakých dvacet minut dříve. Ale co. Něco před čtvrtou dojíždí místo kluků Refi. Přijela se s náma rozloučit. Chvíli po ní dojíždí i Tom a Jirka. Ještě tankují plné, pak krátká domluva kam chceme dneska dojet, rozloučení s Refi a už si to hrneme východním směrem.
Dnešek je jasný. Pokud možno najet co nejvíce kilometrů směrem k ukrajinským hranicím. Proto volíme co nejpřímější a nejrychlejší cestu. Tou je pro nás směr Makov, Bytča, Žilina a z ní pak směr Martin a Poprad. Co jde, valíme po dálnici, i když na Slovensku jí moc není. Cesta ubíhá rychle a motorky si jenom předou tu svou.
Kolem sedmé večer dorážíme do Popradu, kde máme menší poradu, kde se ubytujeme. Jiřík navrhuje zajet pod Smokovec a tam že něco najdeme. Nikdo neprotestuje, tak jedem. Dorážíme do Nové Lesné, kde Jirka odbočuje a nastává hledání. Projíždíme vesničkou a hledáme, kde by se nám líbilo. Nakonec Jirka zastavuje u jednoho malého penzionku a zvoní. Žel nikdo neotvírá. Jedeme tedy do penzionku, jež jsme viděli jako první, ale byl u hlavní cesty. Ten se nakonec ukazuje jako dobrý. Je to za levný peníz – 15 € i se snídaní a motorky máme v garáži.
Je skoro osm večer a my jsme již ubytováni a motorky máme zamčené v garáži. Máme hlad a tak si objednáváme večeři. My s Marem máme řízky z domova, tak si dáváme jen brynzovou polévku. Jirka s Tomem si k ní ještě dávají fazole s klobásou. K tomu všemu pivečko a je nám fajn. Večer nám ještě zpříjemňuje servírka svou společností. Dobře se s ní kecá a vydržíme to až někdy do jedenácté hodiny, kdy jdeme spát.