gbox_leden



Alpský ráj 2010

Kapitoly článku

3. den Landeck => údolí Silvretta => Vaduz => Davos => Flüelapass => Spiss

Dnes nás čeká první okružní jízda s návratem do stejného penzionu. K ránu se budím a nemá cenu nikam spěchat. Venku je hnusně, mraky až na zem a lije přesně podle předpovědi. Máme před sebou cestu přes Landeck, poté průjezd údolím Silvretta přes Bielerhöhe ( 2032 m n.m. ) do Vaduzu a zpět přes Davos do Spissu. Jdeme v klidu na snídani a stále prší. Jsme skoro smířeni s tím, že to hold dnes na žádnou hitparádu nevypadá. Odpočíváme na posteli, čučíme na televizi a doufáme, že se to vyjasní. Nevím jestli se někdo za nás modlil, ale přestává pršet, tak kolem půl jedenácté sedáme na stroje a vyrážíme. První cesta je do Samnaunu na první pumpu natankovat až po hrdla naše stroje. Jsme v bezcelní zóně a benzín je tu za 99 centů. Sluníčko už pomalu osušilo silnice a tak je hned veseleji. Natankováno a tak vyrážíme zpět přes Spiss do Pfunds, přes Landeck kde uhýbáme jihozápadně do údolí, kde se vine další z rakouských Hochalpenstrasse. Asfalt celkem dobrý a tak se můžeme konečně trošku vyřádit. Je to rychlý úsek a zastavuje nás až mýtnice, kde po nás poměrně pěkná slečna požaduje 10,50 Eur. Dostáváme za to samolepku, úsměv a přání šťastné cesty. Za mýtnicí začínáme trochu stoupat a na obou stranách jsou pěkné kopečky. Opravdu pěkná příroda a po chvilce jsme nahoře ve výšce 2032 m n.m. u jezera Silvrettastausee.
Jsem tu poprvé i kluci, tak Jarda tahá kameru a my s Liborem fotíme. Je čas oběda a tak něco pojíme, pokocháme se přírodou a kolem 14:15 hodin pokračujeme dál směr Vaduz. Obloha se začíná zatahovat a padají první kapky. Zastavujeme u základny hasičů a bereme mokré hadry. Pokračujeme dál a další cíl je Vaduz v Lichtenštejnsku. Mezitím přestává pršet, tak sundáváme nepromoky a kolem půl páté jsme na místě. Zastavujeme na chodníku a děláme pár fotek. Nemáme moc času díky pozdnímu startu a tak valíme dál.
Jsme trochu omezeni tou polopenzí, neboť se večeře podává od 19 hodin načeš nás žádal pan domácí, abychom se snažili tam v tuto dobu být. Na kraji Davosu uhýbáme vlevo stále po silnici č.28 a blížíme se k dalšímu dnešnímu plánovanému bodu a tím je Flüelapass ( 2383 m n.m. ). Tato cesta obzvlášť z této severní strany je velmi oblíbená a toto můžu jenom potvrdit. Spojuje Davos s městečkem Suchs. I když nám nepřálo slunné počasí, tak i přesto jsme se pěkně svezli. Je to pěkný rychlý úsek s kvalitním asfaltem. Žádné drsné vracečky, ale pěkné akurátní zákruty.
Za Suchsem se napojujeme na č.27 a blížíme se k naší základně. Tento úsek podél řeky patří též k našim oblíbeným. Je to také velmi rychlý úsek s kvalitním povrchem zhruba 45 km dlouhý. I když jsme tady popustili uzdy našim strojům, tak jsme na večeři přijeli pozdě. Rychle přestrojit a hurá na véču. Opět pan domácí nezklamal a večeře byla výborná. Zhodnotili jsme den a i když předpověď počasí byla proti nám, tak to bylo vcelku vydařený. Pan domácí nám zlepšil náladu, když nám přinesl vytištěný papír s předpovědí počasí na další dny. Je to také motorkář a velice vstřícný pán. V garáži mu stojí tři roky starý Triumph Tiger 800. Dokonce nám nabídl kameru na motorku, ale bohužel jsme ji neměli kam připevnit, tak jsme mu ji vrátili. Jarda měl takovýho prcka z Číny a docela to točí nad naše očekávání. Ostatně to uvidíte z následujících videí, které sem pověsím. Kolem desáté jdeme spát s dobrým pocitem a těšíme se na další den.

Najeto 303 km

4. den Passo Stelvio => Livigno => Berninapass => Zernez => Spiss

Lepší probuzení jsme si nemohli přát. Obloha modrá, občas ještě nějaký ten opar, ale jinak luxusní ráno. Po snídani sjíždíme opět do Samnaunu natankovat a fotíme pár fotek krásného centra. Městečko jak z pohádky, ale bude tady asi trochu draho, hlavně v zimní sezóně
Dnes nás čeká opravdu parádní cesta na Passo Stelvio ( 2760 m n.m. ) přes Livigno na Berninapass a zpět přes Zernez do základny. Máme natankováno a můžeme vyrazit. Cestou zastavujeme u Lago di Resia, které je známo čouhající věží kostela, který padl za vlast stavbě přehrady. Vlastně se jedná o několik vesniček, které museli ustoupit tomuto vodnímu dílu.
Projíždíme město Prato Allo Stelvio a pomalu se blížíme na jeden z nejvyšších míst, kam lze vyjet na motorce. Čeká nás jedna z nejhezčích, ale zároveň těžších cest pro motorkáře. Nastoupat 1800 metrů na 24 kilometrech vypovídá za vše. Byli jsme tady loni s Liborem a bylo to parádní. Existují statistiky, které říkají, že tu za hodinu cestou na vrchol spadne cca 11 motorkářů. Cesta je úzká, asfalt nic moc a vracečky přes patu tomu rozhodně nepřidají. My jsme měli štěstí a dorazili jsme nahoru v pohodě. Já dorazil poslední, neboť jsem po cestě fotil mrak fotek.
Někteří to štěstí neměli a jenom po cestě nahoru jsem viděl celkem tři motorkáře, kteří buď zvedali motorku ze země, nebo obhlíželi škody. Je pravdou, že z východní strany to opravdu chce už trochu zkušeností a mít za sebou najeto pár tisíc kilometrů. Osobně doporučuji to jezdit ze západní strany. Je to rozhodně příjemnější cesta a není tak náročná. Mohu doporučit jednu radu a to, že i když se v zatáčce dostanete do protisměru, tak v žádném případě nezastavujte a jeďte dál. Ti co jedou z vrchu se uhnou, nebo zastaví. Jakmile to uděláte vy a zastavíte přímo v zatáčce, tak máte 80% jistotu, že spadnete. Jedná se o pravotočivé zatáčky. Buďto zastavit před zatáčkou, nebo vůbec. Moji dva kolegové z práce to tam taky letos sbírali ze země a bylo to, protože zastavili uprostřed zatáčky. Jinak po příjezdu nahoru jsem nemohl najít kluky, bylo tam beznadějně plno a tak jsem po chvíli musel zavolat Liborovi. Dojel jsem za nimi k horní restauraci Tibet. Počasí bylo nádherné a tak jsme všichni dokumentovali náš pobyt ve výšce 2760 m n.m. U Tibetu je to ještě o pár metrů víc, ale to už nehraje žádnou roli. Něco poobědváme, dáme lehkou opalovačku, nebo někteří z nás museli jít na kávu a zasloužené cigárko. Prostě nádhera, která se musí zažít. Zdrželi jsme se nahoře o něco déle, než bylo v plánu a proto měníme operativně trasu, abychom se stihli vrátit na vytouženou večeři. Po hodině a půl pokračujeme dál nově směr Livigno. Projíždíme další z krásných úseků po pěkné silnici Passo di Foscagno (2291 m n.m.) a za chvilku další. Zastavuje na nutné focení a valíme dál.
Za malou chvilku jsme v Livignu, kde zajíždíme k pumpě, aby si Libor dotankoval ještě za lepší prachy, než v Samnaunu. Tady mají cenu za natural 95 ještě o 4 centy lepší tj. 95 centů za litr. Nezdržujeme se zbytečně a jedeme dál. Projedeme kousek Livigna a po chvilce jsme na hranicích na passu Forcola di Livigno (2315 m n.m ).
Hned za hranicemi se napojujeme vpravo nahoru na začínající stoupání na Berninapass ( 2328 m n.m. ) a po pár metrech jsme tam. Silnice široká, asfalt nádherný, tak jsme trochu zatopili pod kotlem a rozkejchali ty naše koně. Držel se i Jarda, přestože si na svou novou motorku teprve zvykal. Měl na ní najeto teprve asi 2500 km a jak říkal, neseděl na motorce hodně dlouho.Je to hodně slušný a rychlý úsek, hlavně pak to klesání na švýcarské straně směrem k Pontresině. Nahoře u jezera Lago Bianco zastavujeme na pár fotek. Fotíme první čtyřtisícovku Piz Bernina ( 4049 m n.m. ) na naší cestě.
Cestu s Liborem známe, protože jsme tudy projížděli loni, tak jsme to pak dolu trochu rozjeli. Další pěkné místo je dole před železničním přejezdem a stojí zato tam zastavit. Ukáže se vám tam nádherný pohled na ledovec, který se táhne z Piz Bernina. Takových moc není a opravdu je luxusní. Určitě jsou v Alpách větší a možná i hezčí, ale budete muset vyjet někde lanovkou, nebo si vyšlápnout.
Po chvilce projíždí švýcarský expres, tak musíme chvilku počkat a po pár minutách pokračujeme dál. V Samedanu uhýbáme na Zernez a najíždíme na naši známou cestu podél řeky. Opět si užíváme rychlého úseku a lehce po sedmé přijíždíme k našemu Gasthofu. Jdeme se přestrojit a hurá na večeři. Opět se naboucháme a místa pro pivo už moc nezbývá. Pan domácí se ptá, kde jsme dnes jezdili, tak mu svou mizernou němčinou popisuji cestu. Zítra náš čeká další pěkný kus cesty po Švýcarsku, tak do sprchy a mažeme spát.

Najeto 289 km

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (31x):
Motokatalog.cz


TOPlist