sumoto_leden

Slovinsko 2015

7.den - Györ

Ráno vyrážíme směr Györ, asi 100 km jedeme slovenskými nudnými vesnicemi, nebereme to po dálnici. Když dorazíme na místo určení, říkáme si, panebože, kde jsme se to ocitli. Rozbourané, hnusné město, cigáni...mno, Györ by plánován jako zakončení moto cesty, kdy po týdnu ve stanu a na cestách si užijeme termálek a penzionu a první pocit z města nic moc....

Penzion se nám povedlo najít rychle (Termál Panzió Hanekám), je hned u termálních lázní, malinko s obavou necháváme motku u penzionu a po zabydlení se snažím domluvit na recepci. Paní na mě německy, já na ni anglicky, ale nějak jsme se pochopily a snad správně nasměrovaní míříme do centra, kde se nám ukazuje ta hezčí stránka města.

Historické centrum je opravdu krásné, procházkou a focením strávíme nějakou tu hodinku a poté zamíříme do termálek. Cena je 2900 forintů za osobu plus 300 forintů za box na oblečení, ceny v pravdě lidové. Platíme si celodenní vstup, ale po nějakých dvou hodinách strávených v bazénech usuzujeme, že by byl dostačující vstup tříhodinový. Přestože termálky fungují od roku 2003 (takže celkem zánovní), připadá nám, že to nejlepší už mají za sebou. Není to výkvět moderny, ale v bazénech jsme se vyhřáli a bylo nám tam nakonec příjemně. Večer se ještě chvíli projdeme, vletíme do Sparu dvě minuty po zavíračce, ale nejsme sami, tak to nám to není tak trapné, nakoupíme maďarská piva na košt, pokladní to na nás vybalí lámanou češtinou, což nás mile překvapí, a zbytek večera strávíme na pokoji. Paradoxně se nejméně vyspíme právě v penzionu. Měli jsme pokoj nasměrovaný na rušnou ulici. Ale jinak je penzion hezký, čistý, útulný a téměř „domácí“, protože většinu klientely tvoří Češi.

Najeto: 98km

8.den – cesta domů

Po obstojné snídaní a mírném nedorozumění o ceně a debatě opět anglo-německé vyrážíme v 9 hodin směr domov, Přáslavice. Zpáteční cesta probíhá poklidně. Jen před Brnem nás potkává 5 km kolona, kterou objíždíme v odstavném pruhu, čekat se nám opravdu nechce. Kolem půl jedné dorážíme k domovu, rychle zalévám kytky, balím nějaké civilní oblečení, manžel Stromkovi promázne řetěz, věci z motky přehazujeme do auta a já v autě a manžel na motce zamíříme dalších 120 km k mé mamince. Prostě toho cestování nemáme dost, a kdyby byly peníze, strávíme další týden dovolené dalším moto cestováním.

Najeto: 411km

Závěr

Byla to naše první moto dovolená. Původně jsem říkala, že pojedeme jen Čechy, např. jižní, pak se nápad rozrostl o Rakousko a nakonec jsme jeli do Slovinska, jak to manžel stejně prosazoval už od začátku. Slovinsko je nádherná země, která nám i přes nepřízeň počasí přirostla k srdci. A také nás počasí neodradilo od dalších cest a už plánujeme, kam příští rok :) A vůbec, mohla jsem testnout nové gore tex boty a zjistili jsme, že nepromoky z pracovních oděvů za 160 kaček udělají stejnou službu, jako ty předražené motorkářské (i když jsme vypadali jako blbci, ale raději jsme ušetřené peníze projeli).

Možná se jeví naše cesta místy jako chaotická, také jsme si potvrdili, že jsme rychlíci a neumíme na dovolené odpočívat, zkrátka musíme pořád něco dělat a rádi poznáváme zemi, kam se vydáme, takže pro některé bychom nebyli dobrými sparing partnery.

Ještě než se rozloučíme, máme také jistá poučení. I když zkontrolujete vše, co se dá, stejně vás vždy něco překvapí. Viz urvaný držák navigace. Také jsme nebrali olej, Stromek jej nikdy nežral, přesto musíme kupovat, nějak nám cestou ubyl (no jo...Stromek dálnice nemá rád). Také jsme si potvrdili, že Strom je břichoplaz, takže má prasklý kryt motoru – cestou jsme zadřeli asi 3x, ale poslední vjezd do kempu byl osudný, byla to rána a mysleli jsme, že jsme tam nechali spodek (ale nic se nestalo a není to nic, co by se nedalo svařit). A poslední rada, i když vám hlásí krásné počasí, berte sebou pevné odpadkové pytle. Spotřebovali jsme dva balíky, když pořád z oblohy učůrává, je to další z nejlepších investic, protože ty věci nějak ochránit prostě musíte.

Závěrem tímto děkuji Stromkovi, že neselhal a dovezl nás v pořádku domů. A také svému skvělému manželovi, který celou cestu naplánoval a „odedřel“  ty tisíce kilometrů na cestě.

Snad jste se neunudili a příští rok někdy někde na cestě čahoj! ;-)