reline_unor



Prodloužený víkend na Slovinsku

Horami a dolinami k moři a zpět.

Kapitoly článku

Po loňské Kabourkojc "Tracer Rally 23 " na konci sezóny, kam jsem se -na mě tak atypicky- vtírnul bez Tracera (jen MT09), jsem už měl na podobný výlet absťák. Po nesouhlasném postoji manžeky ohledně data a délky výletu jsem si, já tvrďák, vydupal aspoň 3 dny. Až mě přestane bolet zadek, ještě zopakuji.

Poněkud nevhodné datum, kdy mnoho českých rodin vyjíždí směr Chorvatsko, jsem trasu stanovil mimo dálnice a mimo silnic u dálnic, pokud možno přes sedla, co nejklikatější a v ostrém úhlu na předpokládaný směr na Jadran. Prostě mapy.cz, bez dálnic navigovat na Terst, a z 3 možných tras nejet po žádné z nich.

Obvykle jezdím přes Rudu, klikatice u Gumpenreitu, Pasov, kousek po dálnici, Matinghofen, na kafe do HQ u Salzburgu (kde se vždy zakecám), pokochat se na Gaisberg (doporučuji), a dál podél A10 na jih. Jenže letos tam do září něco opravují a od Halleinu to bývá děsně zasekaný, jako cca před měsícem, co jsem tam jel.

Teď jsem vynechal kafíčko, střihl to od Pasova na pravou straně Dunaje, kde je na co koukat: údolí, hrady, lodě, a nechá se to tam neslušně valit. Odbočil jsem na St. Agata, kde všude viseli plagáty něco o Ztraceném medvědu či co, asi nějaká veselice, dolů na Bad Ischl - až tam to byla nuda, nížina, milion hofů, pííp traktoristi, taky jsem pořádně zmok, než jsem natáh nepromok.

Hřeb dne: Sölkpass - sedlo, jakoby malý Glockner, bez poplatků, cesta údolím, nahoru na sedlo - tam všude stáda krav, při proplétání se mezi býky mi do smíchu nebylo, ale vesměs se ani nehli. Pak zas dolů, tam se cesta klikatila až do Murau. Jako jestli bych měl příště volit mezi tudyma a GG tak jedu tudyma.. Zde už začalo být vedro.

Na vysoké teploty mám trik: namočené triko s dlouhými rukávy, v bundě s volnějšími rukávy. Nutno udržovat vlhké tj vozit sebou flašky s vodou. Bezpečnost dostává trochu na zadek, ale mám i airbagovku a do helmy namočenou kuklu. Jezdím v kevlarových džínách, nohavice povytáhny z bot a mám venkovní kolenní chrániče, použitelné i bez kalhot, viz dále. 

Murau - Feldkirchen, fajnová jizda bez dopravy, horší asfalt.

Feldkirchen - Villach - děs běs doprava. Tudy příště nejezdit!

Za řekou Gail už pohoda, přes Wurzenpass, bunker muzeum jsem ignoroval, na Lago di Fusine, vjezd pro motorku za 3€, na spodním jezeru jsme dal kafe - takové vetší, hezčí Černé jezero s občersvením, u horního jezera se extra platilo parkovaní - na to jsem se vyflák. Dále na Cave del Predil, docela impozantní stopy po těžbě, v mapách je naznačena štola na Log pod Mangartom, ale nezkoumal jsem, příště :) dále k Mangartu (otevřen, nejel jsem), Bovec, Tolmin poněkud více semaforů - opravují tam silnice.

O Napoleonovu mostu v Kobaridu jsem věděl, ale neměl jsem chuť zastavovat, u pevnosti Kluže jsem jen zastavil na spojku a zas jel, Most na Soči - zastávka na pití, a konečné mé oblíbené silnice bez dopravy: 609 - úzká, vyhlídková, nebýt výhled zarostlý a 607 - příjemným údolím dolů na Goricu, výjezd na Svatou horu - jeden úsek silnice má sklon 30% - to je sešup. Nahoře pěkný výhled. Cesta Gorica - odbočka na Zalošče, moje úbytko - nuda, ale možná jsem už nebyl nejčerstvější. 

Úbytko jsem booknul Tourist farm Gregorič ve vesnici Založče na 2 noci pro jednoho, 80€ vč. 2x snídaně, na večeři jsem jezdil o pár km dál do restaurace v Braniku. Po večeři jsem se ješte jel projet na hrad Branik a pak takovým okruhem přes vesnice Komen a Škrbina na pokoj.

Najeto 670+km,11h jízdy, 4x tankování a 2x kafe

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):


TOPlist