Slovensko – hore i dole

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

strigomil (1) napsal 27.04.2023 v 09:59

toto bola jedna parada na rano, super sa to citalo a bolo citit aj tie tvoje myslienky a ako si to prezival a spominal este k tym ciganon co zobrali tak patria k osade pod cestou v Hermanovciach nie Bertotovciac :D a ta divna plodina vyzera na Sudansku travu - robi sa z nej nejaky BIO plyn a pouziva sa aj ako krmna plodina ... vela zdaru na cestach a uzivaj si slobodu sam ci v partii

MaťoZoSlovenská (4) napsal 12.02.2021 v 18:44

Výborné čítanie. Až si ma inšpiroval si tak prejsť Česko. Sám. Nejazdim sám, nemam rád samotu, ake po prečítaní som dostal chuť ísť sám.
Mrzí ma to stravovanie na SK. Je to žiaľ pravda. V Čechách sa mi páčia vaše hospůdky, kde sa dá všade najesť. A väčšinou gut. Bývam na Šírave, tak si šiel okolo. Keď tu budeš nabudúce, na dva dni tu máš čo pojazdiť, tak sa zastav.
A ja sa vyberiem tento rok do Čiech. Bol sim aj 2020, a bolo super. Ale partia. Pôjdem sám. Už sa teším. Díki za písanie fotky a inšpiráciu. Trimaj še

xPeHa (4) napsal 09.02.2021 v 11:42

Moc pěkně a čtivě napsané.

pali3x (40) napsal 05.02.2021 v 15:55

Skvelý cestopis - príbeh aj fotky . Hneď je deň lepší
Prajem veľa ďalších skvelých zážitkov na cestách.
Dodám, že máte SKVELÚ rodinu, keď vám umožní takto cestovať. Nie všetci máme to šťastie. Možno raz...

Codo (354) napsal 31.01.2021 v 12:55-1

Moc, moc pěkný počtení! Takovej talent a skoro v sousedství

MarekD (8) napsal 28.01.2021 v 06:39+1

Díky všem.
No vida netušil jsem, že mi motorkář chodí na plankton. Dáme řeč.
Tatry z PL strany jsem projel a onehdy jsem přijel do Spišskej Starej Vsi právě odtud. Byla to moc hezká trasa. A Levoča je nádherný město.
Slovensko je bezvadný. Je to kousek, je tam krásně a domluvíš se. Takže doporučuju vyrazit. Pokud koronavejr dovolí.
M

Wolw (6) napsal 26.01.2021 v 11:15

Zvláštní styl psaní. Ale asi proto jsem se do toho tak zažral. Ty pocity a emoce z toho úplně řvou.
Za mne super!
Na Slovensko jsem se zatím ještě nedostal, ale v plánu je. Možná bude tvůj cestopis inspirací kam zajet. Díky

hruso25 (40) napsal 25.01.2021 v 19:43

MarekD. Mám rád tvoje cestopisy. Bielorusko je u mňa TOP 1.
Áno v tom Pezinku to bol kluk ma motorke, keby to bol motorkár, tak by sa tak nezachoval.
Mám kamaráta bahniaka. Po uzákonení Lesného zákona z bezpečnostných dôvodov predal krosku.
Je smutné ako chátraju stavby v Tatrách, architekt Dušan Jurkovič sa musí v hrobe obracať. A je smutné aké stavby sa tam teraz stavajú.
Za Červeným kláštorom z poľskej strany je Szcawnica. hneď za Spišskou Starou Vsou je Niedzica.
Krásne miesta, ktoré stoja za návštevu. ( Ak by si ešte niekledy naštívil horný Spiš).
Slovensko máš prechodené Spišský hrad odfotený, tak dúfam, že aj Levoču, keď si tu dal foto Baziliky Minor nad Levočou, jedno z najväčších pútnických miest v Európe.

JanekAkvarista (0) napsal 25.01.2021 v 16:49

Ahoj MarkuD,
několikrát za měsíc se vidíme u rybníka a ani o sobě nevíme, že cestujeme na motorkách. Cestopis máš pěkně napsaný. Až se znovu sejdeme u rybníka a budeš mít chvilku, povím Ti kudy jezdím já.

stefan995i (0) napsal 24.01.2021 v 18:16

Ahoj, Super cestopis, pozerám, že si bol aj na Zemplínskej šírave, je to moja srdcovka. Tiež chodím k vám do Čiech, bol som tam v Kdyně na vojne v 1989 a na motovýlet som tam bol v roku 2017, je to tam u vás tak krásne. Nech sa darí. Veľa šťastných a bezpečných kilometrov prajem.

MarekD (8) napsal 23.01.2021 v 17:13

Ahoj všem! Moc děkuju za přečtení a komenty.
Jezdím sám a jsem rád se svými pocity a náladami a často je přenesu i do toho vyprávění, protože tak jsem to cítil a prožil. I fotek je hodně, i když některý jsou třeba mizerný, ale já mám pocit, že tam patří.
Třeba liška, co už nebude lovit malý zajíčky. Možná tam být nemusela, ale retard?
Kvílení ustalo a později jsem zjistil, že to bylo v náhonu na tachometr (vloni měněném).
Škoda, že UFO není UFO. Díky za vysvětlení, je to zajímavý.
Ty dřevostavby jsem řešil dlouho a nic mě nenapadlo. Aha, tak takhle to bylo.
Čirok jsem nikdy neviděl. Už jsem to doma našel, ale do psaní nedoplnil.
Mochovce jsem opravil. Jaslovské jsou vlastně nedaleko a tak jsem to spletl.
Ještě jednou děkuju a přeju všem šťastný km a spoustu zážitků a především šťastných návratů k milovaným a trpělivým. M

Marfy.VFR (28) napsal 23.01.2021 v 16:39

Cestopisy moc nečtu. Občas teda jo, ale většinou je tak nějak v rychlosti projedu... Tento byl jiný. Po pár řádcích mě nějak pohltil. Byl v něm vtip, byly v něm emoce, super napsáno. Přeji hodně zážitků při dalších cestách a pozor na blbce.

knoto (1) napsal 23.01.2021 v 11:25

Dobre napísané. Dočítal som to až dokonca. Pred dvomi rokmi som bol takto sám na päť dní u vás v Česku kde je tiež krásne. Bola to aj dobrá psychohygiena len tak ísť podľa seba a z nikým sa nedohadovať.
Ďakujem, že si si dal námahu a svojím článkom spríjemnil túto mizériu.

Martin.er (3) napsal 22.01.2021 v 17:50

Pěkná připomínka krásného Slovenska. Pokud tam ještě zavítáš (nebo někdo s diskutujících), doručuji silnici 526 a pro endura přejezd přes Šturec po historické silnici která ještě nevedla přes Donovaly.
Zatím se tam pořád smí.

kaspaji (4) napsal 22.01.2021 v 13:04

Pěkně napsáno a nafoceno, evidentně sis to užil . Slovensko - malé, ale krásné. Lepší mrtvá liška, než živý kanec u cesty, který mě loni taky na Slovensku v jednom místě (naštěstí flegmaticky) pozoroval... Co to kvílení, už se pak neobjevilo? To UFO, cos viděl u Zvolena, je VOR, neboli VFH Omnidirectional Range, neboli zjednodušeně radiomaják pro leteckou navigaci. Souvisí s letištěm Sliač neboli Tri Duby, které je kousek na sever od Zvolena...

vendavenda (7) napsal 22.01.2021 v 13:02

Pěkně napsaný, mám to hodně podobně jako ty taky jezdím sám a ty pocity znám byl jsem na Slovensku dva roky na vojně a tenkrát jsem se zařekl, že do tý země už nikdy nepáchnu. Poznal jsem tam i pár dobrých kluků, ale celkově převažovali negativní zkušenosti.
No, už mě to za těch pár desítek let přešlo, ale ještě jsem se k vejletu neodhodlal. Mám to v plánu tenhle rok.

kehaj (19) napsal 22.01.2021 v 10:06

Slavek-moto (16) napsal 22.01.2021 v 00:33

Ty divný dřevostavby cos tam dole na východě viděl, jsou takové pohrobky jednoho ...no mafián je silné slovo, prostě bílej kůň, který měl nějakou obsesi stavět neustále podivné dřevostavby bez jakýchkoliv arch. návrhů. Prostě partě ukrajinců a romů přivezl z lesa dřevo a řekl jim jak vysoké to má být . u Veľat postavil "zoo" a tam natahal pštrosy, když ho pak zavřeli, tak mu cikáni ty pštrosy snedli. Zabíjeli je kuriozním způsobem, vylákali je k plotu a když prostrčili hlavu...mrd a byli bez hlavy
Ty dřevostavby za 10 let zchátraly, popadaly nebo byly protopeny v kamnech

soccer (480) napsal 21.01.2021 v 20:59

Cetl jsem a vzpominal na nektera mista, kde jsem uz taky byl, a ktere jsi mi v cestopise pripomnel... Diky

Taky mame Slovensko i Slovaky radi

Minuly rok jsme tam byli obytkou. Doporucuji Sulovske vrchy, Bzovik, Palcmanska maša, Spissky i Oravsky hrad...

A taky ten Cerveny klastor o kterem pises... Vcetne prohlidky klastera, velmi zajimave, pokud do klastera pujdete navecer, idealne, kdyz je zatazeno a prsi, ma to velmi autentickou atmosferu

Jirži77 (10) napsal 21.01.2021 v 18:40

Twl chlape, to bylo počtení . Celkem jsem se nasmál . Super motodovolená, už se těším na tvůj další cestopis.
Měj se, spoustu krásných kilometrů a hlavně kolama dolů

jbo (2) napsal 21.01.2021 v 18:38

Dobre...

Vakovlk (12) napsal 21.01.2021 v 16:56+2

Dobrý počtení. Zvířecích mrtvol je kolem cest hodně, je to smutný, ale myslím, že focení jim nevadí. Duši jsi jim fotkou nesebral, ta už jim odešla. A ta rostlina je čirok.

prebla (87) napsal 21.01.2021 v 16:43

Myslím že je to za jedna,tedy myslím za pět hvězdiček.Hezké čtení i hezká fotodokumentace.Hodně dalších km,kolama dole.

JA-NE (767) napsal 21.01.2021 v 14:15+2

10 bodov za skapatu líšku , smetisko ciganov a dvojjazycne nazvy

Jeňula (20) napsal 21.01.2021 v 12:17+1

Dobrý čtení. Má to šmrnc a osobitý styl. A chápu i ten spleen s nostalgií - sólisto. Mám to podobně nastavený. Když takhle člověk jezdí sám, tak holt míň prokecá, víc přemýšlí, vzpomíná a hledá. A někdy se dozví i něco o sobě. Přeju Ti šťastné návraty z cest!

otapa (7) napsal 21.01.2021 v 11:15+1

Hezký počtení a určitě dobrá inspirace. Spousta krásných fotek.
Jenom nevím proč ale cítil jsem z Tvého povídání trochu takového ....nevím no smutku,nostalgie... Nemohl jsi pořád spát , neměl jsi chuť na snídani ...atd.
Třeba něco osobního o čem my čtenáři nevíme a nemáme vědět. Protože jinak přece takový krásný výlet musí být plný odpočinku,dobrého jídla , pití ,zážitků atd...
Ale jinak super !

Staňa07 (0) napsal 21.01.2021 v 09:20

Moc pěkné čtení. Slovensko je krásné. Loni jsem tam trávil nějaký čas s rodinou. Na motorce jen dva dny ?. Co mně trochu vadilo, tak problém se stravováním. Dobré restaurace vždy neuvěřitelně přeplněné a dlouhá čekací doba na cokoliv. Pokud jsem zastavil někde, kde nebylo narváno, tak jídlo za moc nestálo ?. Jinak ale v poho. Díky za inspiraci.
PS: Mrtvá liška mně vůbec nevadí

f.hoffi (23) napsal 21.01.2021 v 08:53-12+2

Člověk, který sem dá fotku sraženého zvířete, je retard. To se na mě nezlobte, fakt dost mimo. (dál jsem ani nečet)

berry78 (145) napsal 21.01.2021 v 08:49

Moc hezké čtení .. Slovensko mám taky moc rád . Jen to ježdění po lese bych tam neriskoval. V roce 2014 jsme se tam motali na endurech a občas projeli přes nějaký les .. jen po cestě , žádná divočina . Ale pak se s námi na benzince dal do řeči kluk a řekl nám že na Slovensku z tohodle přestupku rok předtím udělali trestný čin. Jeho v rámci nějakého zátahu jednou chytli a měl s tím hodně nepříjemností a tak enduro radši prodal aby ho to nesvádělo.

Strider (1) napsal 21.01.2021 v 08:28

"Ze silnice koukám na elektrárnu Jaslovské Bohunice"...oprav si to na Mochovce.