Byzantská stezka, Transfagarasan, Transalpina 2021

Loni jsme plánovali cestu do Švédska a Covid-19 nám ji znemožnil, letos se s kamarády domlouváme, že pojedeme do Rumunska. Zdenda (dolik7) zde už byl a tak plánování trasy je na něm. Já, Pavel (hlinoušek) a druhý Zdenda se přidáváme. Kromě motorek a bagáže s sebou bereme naše drahé polovičky Irču, Petru, Mirku a Hanku. Termín odjezdu je stanoven na 3.7.2021 v 08:15 u benzinky v Hodkovicích nad Mohelkou.

„Na recepci bez masky ani ránu, v hospodě to je jedno“

Vyjíždíme podle plánu a na čas, to je dobré znamení. Jedeme směr na Hradec Králové, Vamberk

, Žamberk, Jablonné nad Orlicí, Červenou Vodu zde si užíváme něco málo zatáček. Pokračujeme na Šumperk, Budišov nad Budišovkou, Valašské Meziříčí, Rožnov pod Radhoštěm, Slovenské hranice překračujeme na přechodu Makov, kde si kupujeme sýr do zásoby. Pokračujeme na Bytču, Žilinu a končíme v autocampingu Varín. Na recepci vypisujeme potřebné náležitosti a recepční jsme upozorněni, že musíme mít masku. Karneval tam žádný nebyl, tak nám bylo jasné, že myslí roušku. Následně se ubytujeme v chatkách pro 4 osoby s oddělenými ložnicemi, společnou sprchou a WC. Sice nás po cestě chytl nějaký ten déšť, ale nepromoky jsme sundali už v Makově a do kempu přijeli pořádně žízniví a hladoví. Večeře z vlastních zásob a hurá na pivo. Měli Staropramen a ještě k tomu jsme viděli, jak naši fotbalisté na ME nepostoupili do dalších bojů. Obsluha byla perfektní, pivo nosila dostatečně rychle a bez masky…

Najeto 484 km

„Nekonečná fronta na Rumunských hranicích a hlasité troubení“

Dnes nás cesta vede přes Dolný Kubín, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Poprad, Spišskou Novou Ves, Krompachy, Jaklovce, Košice, Holioházu, Mikoházu, Slovenské Nové Město, Veľký Kamenec, Kisvárdu, Kisar až do Satu Mare. Dnešní den nám přeje krásné počasí, slunečno, ale žádné vedro. Jedeme po krásných klikatých silnicích, kolem Popradu je nádherná krajina a od Štrbského Plesa zavane studený vítr. Před Spišskou Novou Vsí si prohlédneme cikánskou osadu, vypadá jako obydlená skládka, litujeme lidi, co žijí v přilehlých domech, které vypadají upraveně. Po cestě míjíme ještě jednu takovou osadu. Cesta utíkala rychle, na hraničních přechodech mezi SR a Maďarskem nebyl žádný problém. Bohužel na Rumunských hranicích si vystojíme hodinovou frontu a to jsme asi necelých 100 metrů od celnice. Za námi se tvoří dlouhá fronta a Rumuni zběsile troubí na klaksony, jeden začne a další se přidávají. Pracovní výkon to rozhodně nezvýší, konečně jsme na řadě, předkládáme doklady, papírové potvrzení o Covid, vše probíhá bez problému a konečně můžeme vjet do Rumunska. Ubytování máme dohodnuté v bungalovech před Satu Mare. Zde se poprvé potkáváme s Čechy, kteří jedou GumBalkan. Kamarád  Zdenda nasedá na motorku a jede k pumpě pro pivo. Večeře a snídaně budou ještě z vlastních zásob. Ubytování je čisté, společné wc a sprchy také.