europ_asistance_2024



Kreténně terénní dovolená

Kapitoly článku

Trasa - den první




Trasa - den druhý




Trasa - den třetí




Trasa - den čtvrtý




Trasa - den pátý




Trasa - den šestý




Půjčené motocykly


Honda XR250 – čtyřtaktní jednoválec, čtyřventil. el. startér, spotřeba 3,5L/100km. Luxusní jízdní vlastnosti v terénu, dlouhé zdvihy. Při obutí pravých drapáků by byl požitek dokonalý. V jednom naprosto skvělý stroj pro tuto krajinu. Ve dvou má spolujezdec málo místa a sedlo je dost úzké. Maximálka kolem 120tky, ale daleko důležitější bylo chování v terénu. Správné a lehce ovladatelné enduro s velkou porcí zábavy na šotolině. Tichounká přesná převodovka. 6 kvaltů tam padalo jak po másle.
Beta Alp 4.0 – čtyřtaktní jednoválec, čtyřventil, el. startér, spotřeba 4L/100km. Spíše než enduro je to typ odvozený od „šlapaček“. Poměrně pohodlný, ale ne na dlouhé tratě po silnici. Obuté drapáky silně limitovaly jízdu po kluzkých asfaltkách. Ovšem v terénu to bylo jiné kafe. Kam se člověk chtěl dostat tak pro tento motocykl to nebyl problém. Trocha cviku stačila na zdolání kamenů a dalších překážek, jenž se špatně překonávaly i pěšky. Maximálka kolem 120tky, síly v terénu na rozdávání. Pouze hodně hučela převodovka a na místě nebylo možné vyřadit z jedničky na neutrál. 6 stupeň použitelný pouze na dálnici.
Yamaha XT 600 – čtyřtakt, jednoválec vzduchem chlazený, čtyřventil, pětikvalt, seřiditelná zadní pružicí jednotka, el. startér, běžné enduro pneu, spotřeba asi 5,5 – 6 litrů. Sice větší objemem motoru a výkonem, ale jízdní vlastnosti na silnici nic moc. Maximálka kolem 150ti. Blokovala zadní brzda a při prudkém brždění se motorka vlnila jak had. I přes nižší zdvihy velmi kvalitní odpružení. Na šotolinách k nezaplacení, ovšem větší váha znamená i větší setrvačné síly a podle toho je potřeba s tím počítat. Podle toho, co vše jsme s touto motorkou absolvovali, bych ji pasoval na držák té nejvyšší kategorie. Motor sice začal po asi 450 km slzet olej z náhonu na otáčkoměr,zasekával se plyn, ale nic vážného. Ale co je zajímavé je to, že všechny potíže vykazoval půl roku starý stroj se 7 tis km na tachometru. Druhý tři roky starý motocykl s 29 tis km na tachometru byl naprosto v pořdku. Pouze už trochu utahanější motor, ale nic markantního. XT se mi zdá jako velmi dobrá motorka pro ježdění v těchto končinách. Web o Krétě: www.kretavdetailech.cz

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):


TOPlist