sumoto_duben



Rakousko 2021

První výlet po 16 letech

Kapitoly článku

Jak to všechno začalo? No po 16 letech jsem se chtěl vrátit zpátky na do jedné stopy. Vždy mělo něco přednost. Nějaký čas (3roky) jsem šetřil a potom jak se kasička plnila tak jsem vypíral jakou mašinu jsi pořídím. No volba byla jasná prostě cestovní enduro a když už tak ať to má trošku výkon. Po zkušenosti z mládi kdy jsme na 6kylu po půlce sezony marně hledal koníky 😊 Ale to bylo v mladším věku teď jsem chtěl pohodlnou motorku na svezení kolem komína popřípadě si zajet na rohlíky do obchodu s manželkou na výlet a taky na nějakou motodovolenou a trošku vzadu v hlavě i na čem by se dalo trošku zazlobit. No nebudu to obkecávat tak jsem v prosinci 2020 pořídil velkého Stromka. Suzuki DL 1000 – 2015. Tím se vstoupil do motogengu kde nás nakonec je 8 40cátníků 😊 Jaro bylo na seznámení a troufnu jsi říct, že jsem se do sedla po 16 letech dostal docela hladce asi se to nezapomíná jen ty koule na nějaké řádění už nejsou nebo spíš přišel rozum. Jak jaro ubíhal plán byl jasný ALPY. To až tak úplně nevyšlo,ale s kámošem jsme se aspoň ve 2 dostali na 5 dnu do Rakouska. Trasa byl jasná co chceme vidět a za 3 dny stihnout projet. 

Den: 1

Cesta do města Murau ,kde jsme měli ubytování od pondělí do pátku. Takže na jednom místě a odtud výlety po okolí které jsme měli naplánované. Cíl byl jasný vyhnout se dálnicím.

Den D 12.7. ráno v 5:00 odjezd směr Bystřice pod Hostýnem, Brno (dálnice) Znojmo -Haťě tady byl první pauza, kafe tankování a hlavně sundat nepromoky protože nám prvních 200 km pršelo. Ale na benzince v Haťích už svítilo sluníčko a bylo teplo, takže byla stále dobrá nálad. Co dál ? Jdeme koupit na hranicích pro jistotu Rakouskou známku (5 eruo). to nás nezrujnuje a navíc jsme se dost nasmáli příjdeme k oknýnku a naší výbornou němčinou, že prý 2 stük tiket na moto. Paní se pousmála a česky nám řekla , že kartou to máme o 50 centů levněji. Tak jsme se hned optali na covid jak na hranicích, atd… Rady jsme dostali a jeli dále směrem na jih cílem byl Mariazell. V navigaci jsme měli nastaveno nejkratší cesta a vyhnout se placeným úsekům. Teplota začala stoupat ke 30tce, ale nám to nevadilo. Nevím, proč mám ten pocit pokaždé, když přijedu do Rakouska, že to ti rakušáci mají tak všechno čisté uhlazené uklizené. Asi jiná mentalita. No teplota nám začala vadit až v městě St.Pölten kde nás navigace vzala přes město. Provoz před obědem docela masakr a teplo no víte asi o čem mluvím. Ale odsud už to bylo kousek cca 80 km k jezeru vedle Mariazellu. Cesta se začala klikatit krásné údolí střídaly úzké průsmyky až po město Frankelfels na silnici B39 – B28 – B20 . Potom začaly naše vyhledávané stoupání nahoru dolů vracečky zkrátka to, co každý motorkář má tak rád. Čím déle to trvalo tím víc jsem zapomínal, že mám 3 kufry a že nesedím na nějakém supersportu. Ale to mi připomněla moje levá stupačka v jedné táhlé zatáčce a kamarádovi (Multistráda 1200) levý kufr 😊 Tak jsme se trošku ubrali, protože před námi bylo ještě docela dost km. Naštěstí jsme už dojeli k jezeru Erlaufsee. Kde proběhlo nutné ochlazení, doplnění tekutin a připomínka prvních zážitků. Jezero musím doporučit fakt je to nádhera voda čistá ryby všude, chceme se tam vrátit aspoň na víkend do kempu který byl tak na 5 hvězdiček. 2 hodinky koupáni a odpočinku uplynulo. Valí se dál přes národní park Gesäuse. Cesta nás vedla nahoru dolu povrch byl místy super a místy jako u nás, takže pohoda 😊 no to jsme se už blížili k našemu dnešnímu cíli městu Mura. Únava už byla znát jak na zadku, tak i soustředění trošku opadlo, ale zdárně jsme dojeli do cíle. Rekapitulace odjezd v 5:00 příjezd 16:30 nájeto 610 km. Jedna odřená stupačka a kufr a dva spálení maníci. Vypadali jsme jak rudé vlajky, a to jsme u jezera byli jen 2 hodiny no v pravé poledne to asi stačilo.

Den 2.

Budíček na pohodu kolem 8hod snídaně odjezd již bez dvou kufru cca kolem 9hod směr Predliz a první neplacené passo Turracher Höhe kde je nahoře luxusní zimní středisko. Cesta se z 1/3 spravovala, ale šlo to. Na hoře skoro ve 2000 m.n.m asi tak o 10 stupňů méně než dole. Silnice B95. Pak jsme se napojili na L19 a dojeli k mýtné bráně Nockalmstrase průjezd 13 euro. Super mály provoz krásné výhledy to se musí vidět. Na vrcholku povinná kávička okoukat kdo na čem přijel většinou to jsou to GSa. No jednoho fricka jsme zvedali na parkovišti nějak ho to převážilo a nebyl schopen to v kopci postavit taky byl pěkně naložený typnul bych tak 450 kg i sním. Nockalmstrase jsme projeli a vyjeli v městečku Innerkrems nevím z které strany je lepší vyrazit. Pak pokračovali do města Gmünd odtud na největší přehradu v Rakousku Malta je to dokonce přečerpávací elektrárna jako u nás Dlouhé Stráně. Placená silnice 11 euro stojí to za to né až tak cesta , ale tunely výhledy a pak ta přehrada no je to obrovské vysoká krásná fakt doporučuji. Na hoře proběhl rychlý oběd a jelo se zpět a dále k jezeru Millstäter See kde jsme se chtěli okoupat bylo fakt 35°C. No co vám budu povídat tady mě rakušáci zklamali všude chtěli vlezné cca 5 Euro a 6 euro za motorku v kempech a mimo nás ani nepustili jsi kulky čvachnout. Tak jsme se na to vykašlali a jeli nejbližší cestou přes Turracher Höhe kde jsem se zastavil nahoře u jezera a dali pauzu kde bylo asi o 12 °C méně než dole. Pak už jen příjezd do Mura kde jsme za domem měli přírodní koupaliště s čistou vodou, u kterého jsme zůstali asi 4 pivka dlouho 😊 bylo super. Rekapitulace: odjezd 9:00 příjezd 16:00 ujeto 315 km.

Den 3

Ráno proběhlo v tom samém duchu jako předchozí den odjezd v 9:00. Z Murau jsme jeli přímo na Söklpass, který není placený je to spojovací cesta mezi vesnicemi. Beierdorf – Gröbming. Ale líbilo se mi to více než den před tím úžasný průsmyk. V průsmyk jsme zajeli na Zipline, kde je z jednoho vrcholu na druhý lano, po kterém sjedete asi 2,5 km zavěšení jak spiderman. No ale tady už bylo lidí požehnaně opravdu turistická atrakce. Odtud jsme nabrali směr do Kulmu na mamutí můstek přes Bad mittnedorf až do Halfstatt. Krásné město, až na to že nás tady chytnul déšť a dle radaru nevypadalo že to jen tak přejde tak jsme jeli přímou cestou zpět přes město Radstad a sedlo v dešti do města Tamsweg, kde znovu začalo pařit slunce, ale to jsme už byli rozhodli se jít válet k našemu přírodnímu koupališti za dome. Rekapitulace: odjezd 9:00 příjezd 14:00 ujeto 285 km.

Den 4

Klasické ráno tentokrát to byl den před odjezdem tak jsme se chtěli trošku pošetřit na páteční přesun domu. Dali jsme jen okruh Murau, Tamsweg, Radstat, Schladming a přes náš pochválený Söklpas, ale opačným směrem zpět do Murau. Sice jen 200 km ale trošku v ostřejším tempu tak doufám, že mi nepřijde nějaká pokuta. Na rychlost jsme si opravu dávali pozor. Za zmínku stojí lyžařské středisko Obertauren to mi fakt vyrazilo dech opravdu mega lyžařské středisko na to že nejsme v alpách. Rekapitulace odjezd 9:00 příjezd 12:00 ujeto 200 km.

Den 5

Večer jsme sledovali počasí a moc nám nepřálo, takže bylo rozhodnuto, že to domu vezmeme nejrychlejší cestou, takže dálnice. Odjezd ráno v 5:00 po 30 km jsme najeli na dálnici a jeli až do česká do Mikulova, kde jsme poprvé zastavili na tankováni ujeto 350 km na nádrž co při cestovní rychlosti 130 km/h není vůbec špatné. Jen ta nuda, ale jel sem se sluchátkama, takže to docela i uteklo. Domu jsme i s přestávkou na oběd dorazili kolem 13:00. Rekapitulace: odjezd 5:00 příjezd 13:00 ujeto 615 km.

Závěrem výlet to byl super už teď se těším na příští rok kdy určité pojedeme na déle než na 5 dnů. Cesta i počasí nám docela vyšlo takže kolama dolů.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):


TOPlist