Faro 2012 alebo Veľký okruh Pyrenejským poloostrovom.

19.7.2012

Po pokojnom ráne sme sa rozhodli isť do nákupného centra a doplniť zásoby. Po ceste tam sme sa nadobudli dobru skúsenosť s policajtmi, ktorí riadili nabitú premávku a uprednostňovali motorkárov. Neskôr sme sa vybrali na pláž, prvý krát sa okúpať v oceáne. K pláži viedla cesta, ktorá počas prílivu slúžila ako most, nakoľko sa polia, ktoré ju lemovali zaliali vodou. Parkovisko na pláži bolo plne rôznych motoriek. Najviac nás zaujal Hoss Boss s motorom chevrolet V8 som 420 konskými silami. Po opaľovaní, kúpaní a výdatnom oddychu sme sa vrátili späť do areálu festivalu. Podvečer tam bolo rušno a všetci návštevníci sa koncentrovali okolo bufetov a stánkov so suvenírmi , odznakmi oblečením.

20.7.2012

Tento deň sme strávili opäť kúpaním a oddychovaním na pláži.  Poobede nás navštívili ďalší Slováci, ktorí však nechceli ostať na zraze. Večer sme sa skamarátili s Portugalcami, ktorí stanovali vedľa nás. Portugalčina je veľmi zvláštny jazyk ako keby to bola ruština zmiešaná s francúzštinou. Vyvrcholením dňa bol neskutočne úžasný koncert Apocalypticy.

21.7.2012

Opäť sme museli doplniť zásoby a po nákupoch sme sa vybrali na pláž. Neskôr keď sme sa vrátili do areálu rozdávali sa tam sardinky s vínom. Po večeri  sme obdivovali stánky, pieskové sochy a vystavene motorky. Ochutnali sme aj anizovicu, nápoj, ktorý sme objavili v supermarkete. Neskôr sme si užili koncert nestarnúceho Billyho Idola.

22.7.2012

Ráno odišli Slováci, ktorí nám robili spoločnosť na zraze. My sme sa rozhodli ešte jeden deň ostať.  Po raňajkách, ktoré sme dostali sme sa rozhodli ešte raz poprezerať stánky. A aj sa nám podarilo výhodne nakúpiť pár drobnosti, nakoľko už predajcovia balili stany a znižovali ceny.  Pred obedom sa losovali ceny z tomboly, no bohužiaľ sme nevyhrali  nič. Neskôr nás pri našom stane čakal krásny chameleónom, ktorého sa nám aj podarilo odfotiť. Poobede sme sa išli naposledy okúpať v oceáne. Večer sa pomaly vytrácali ľudia a ostali po nich len prázdne stany a odpadky.

23.7.2012

Ráno sme odišli z Fara. Cesta do Lisabonu ubehla v pohode. V meste nás privítal nádherný most, ktorý pripomínal ten v San Franciscu. Nad mestom sa vynímala socha Ježiša, menšia replika toho v Rio de Janero.  Slávny Gotický výťah sme rýchlo našli a po prechádzke mestom, počas ktorej nám v uličkách ponúkali hašiš a marihuanu. Na obed sme si dali pizzu neďaleko Gotického výťahu. Nasledujúcou zastávkou bol  najzápadnejší bod Európy- Cabo da Roca. Príroda tam bola krásna ale veľmi fúkal vietor a bola strašná zima, mali sme na sebe oblečenie čo sme mali so sebou. Večer sme zakotvili vo Fatime, kde sme sa kvôli zime rozhodli prespať v hoteli. Podarilo sa mám nájsť  hotel za 30€ aj s raňajkami.

24.7.2012

Výdatne sme sa naraňajkovali a vybrali sme sa pozrieť  kostol aj s námestím, ktoré bolo väčšie ako to vo Vatikáne. Bolo tam veľmi veľa ľudia práve sa konala omša a ľudia chodili kolenačky. Ďalším naším cieľom bolo Porto, krásne mesto s množstvom kostolov a kaviarničiek a samozrejme vinární. Videli sme fľaše vína v cenovej kategórii od 1,60 až po 360 Euro. Po odchode z Porta sme trošku poblúdili, nakoľko cesta IC1, ktorú sme hľadali pravdepodobne neexistuje. Diaľnicu sme prešli načierno nakoľko poplatok mal platiť na cestu IC1. Nervozita z nás opadla až v Španielsku. Na prvej čerpacej stanici sme  sa pokúsili zistiť  polohu najbližšieho kempu. Museli sme odbočiť z pôvodnej trasy smerom na mesto Gondomar. Kemp sme nenašli a skončili sme až v pobrežnom mestečku Baiona. Po neúspechu v kempu  a hoteloch s cenami 80€ za noc sme sa unavený uložili za miestnymi garážami. To sme ešte netušili , že máme pred sebou najchladnejšiu noc z celej cesty. V noci sme mali na sebe oblečené všetko dokonca aj nepremokavé obleky.

25.7.2012

Zobudili sme sa na veľkú zimu a mliečnu hmlu, v ktorej sa dalo vidieť max na 2 metre. 15 km sme blúdili cestičkami a lesíkmi kým sme zistili kde sme.  Potom sme sa vybrali do Santiago de Compostela, ktoré je významným pútnickým mestom, s krásnymi katedrálami a kostolmi. Práve sme na námestí  zastihli oslavu a zastúpi policajtov, ktorí zakazovali vstup na námestie s ruksakom, čo je dosť vtipné nakoľko sa v meste sústreďuje množstvo pútnikov s batohmi ,pretože  Santiago je cieľom pútnickej cesty. Naša cesta pokračovala smer Lugo, Ponferrada, León. Cestou do Burgosu nás zastihol menši dážď, ale podarilo sa nám nájsť pekný kemp za 18 euro. Pri ubytovávaní si nás recepčná pomýlila so Slovinskom a nakoniec nás zapísala ako rest of Europe.

26.7.2012

Ráno bolo pekné ale trošku studené a mali sme vlhký stan od nočného dažďa. Po raňajkách sme sa rozhodli obzrieť si mesto Burgos. Pozreli sme si katedrálu, sochu El Cida a obchodíky so suvenírmi. Cestou do Francúzska sme prechádzali krásnou prírodou, videli sme množstvo oviec, koní a kráv a zastihol nás aj mierny dážď.  Dorazili sme do Lourd. Našli sme aj kostol Sv. Bernadety, ale krypta bola zatvorená, tak sme sa rozhodli že sa poobzeráme po meste. Nachádzalo sa tu veľa obchodíkov so suvenírmi a veľmi veľa pútnikov a veriacich. Večer sme našli malí a veľmi lacný kemp, v ktorom sme sa však s majiteľkou dohovorili len veľmi ťažko. Stretli sme tam veľmi milý starší belgický manželský pár, ktorý nám rozprávali  o plánovanej ceste do Čiech.

27.7.2012

Po tom ako sme zbalili stan a všetky naše veci, sme sa išli pozrieť do krypty, ktorú sme predchádzajúci deň našli zatvorenú, mumifikovanú Bernadetu sme však nenašli. Hore v kostole sa konala omša s  anglickými deťmi, ktoré hrali na bicie a gitaru. Ďalšou našou zastávkou bol viadukt Millau. Nastala vtipná situácia ,keď sme sa pýtali na cestu. Pri vyslovení  pojmu viaduct Millau viaducto Millau iba krčili plecia. Pochopili až pojem big  bridge. Francúz sa pousmial a ukázal nám smer a dodal no Millau a názov vyslovil ako mňaučanie mačky. Viadukt v Millau je najväčší na svete, jeho nosné piliere sú vyššie ako Eifelova veža. Smerom do Avignonu nás zachytil jemný dážď a dokonca sme stretli auto s poznávacou značkou NR. Večer sme našli kemp za 20,50, ktorý sa však len tak hemžil obrovskými kobylkami.

28.7.2012

V tento deň sme  vstávali najskôr z celého výletu. Po raňajkách sme vyrazili smer Taliansko. Bohužiaľ sme museli z časovej tiesne vynechať známe parfumerske miesto Grasse. Od Monaca sme šli po starej ceste do mesta Ventimiglia.  Cestu do Milána sme riešili diaľnicou. Pred Milánom bola obrovská mýtnica ktorú sme prefrčali okolo policajnej hliadky so srdcom v krku bez platenia a ušetrili tak asi 50€. V Miláne nás miestny motorkár zaviedol priamo ku katedrále. Chvíľku sme sa motali uličkami , užívali si posledné Talianske veľkomesto. Dlho do noci sme pokračovali diaľnicou smerom Venezia. Kempovali sme na odpočívadle s čerpacou stanicou.

29.7.2012

V noci okolo nás prešla policajná hliadka ale očividne im nevadilo že stanujeme za čerpacou stanicou. Z diaľnice sme odišli opäť bez platenia. Predposledná mýtnica pred Rakúskou hranicou mala skrátenú závoru a úzky pruh  v ktorom bola nakreslená motorka. V Rakúsku sme opäť museli zakúpiť diaľničnú známku, lebo 10dňová nám nestačila na celý výlet. Zastihla nás  búrka a k tomu 3x tá istá. Zmokli sme úplné do nitky, padali krúpy veľké ako čerešne. Autá stáli na diaľnici a my sme museli zakrývať tachometer aby sa nerozbil, neskôr sa nám podarilo schovať  pod most. Dážď nás sprevádzal až domov do Nových Zámkov. Nakoniec sme však šťastne dorazili. A so slzami šťastia sa zvítali s rodinou.