sumoto_leden

Chopper Tour 2011 - Orlí hnízdo

Zhruba před rokem vznikla parta nadšenců pomalé jízdy na letišti ve Frýdlantu nad Ostravicí. V roce 2010 jsme absolvovali dvě vyjížďky, jednu třídenní okolo Tater („Chopper Tour 2010“) a druhou třídenní do Jeseníků a Orlických hor. Pro letošní rok jsme naplánovali Chopper Tour 2011 s návštěvou „Orlího hnízda“ v Berchtesgadenu (DE). V průběhu 6 dnů jsme najeli 1542 km a vzhledem k nepřízni počasí, která panovala u nás v ČR, musím konstatovat, že až na krátkou menší přeháňku nám počasí dopřávalo příjemnou jízdu.

Účastníci:
Láďa (Honda CBR 950);

+ pozdější účastníci 5.-6. den:
Majka (Yamaha XVS 650 Drag Star);
Tomáš 2 (Honda VTX 1300 Fury)

1. den 6.6.2011

Naše jízda začala z místa srazu u bazénu ve Frýdku-Místku v 9h ráno. Po nezbytném doplnění paliva jsme se v 10 motorkách rozjeli přes Frýdlant nad Ostravicí, Valašské Meziříčí, Strážnici, Lednici až do místa našeho prvního nocování, v Camping Country v Hlubokých Mašůvkách. Když jsem zmiňoval, že nám počasí přálo, tak motorka Tomáše1 nám dala najevo, že každá mince má dvě strany. V Čejkovicích mu vypověděla poslušnost a dva naší mechanici zjistili problém ve vybité baterii, která už byla po smrti. Museli jsme odstavit motorku a rozjet se na nákup nové baterie. Večer v 19h jsme se konečně ubytovali v kempu a u piva plánovali trasu dalšího dne.
Trasa: Frýdek-Místek – Hluboké Mašůvky (Znojmo) 260 km Ubytování: Camping Country Hluboké Mašůvky (www.camp-country.com) Náklady (cca): palivo 400,- Kč ubytování+parkovné+snídaně 312,- Kč jídlo a pivo 300,- Kč Celkem 1.012,- Kč

2. den 7.6.2011

Druhý den pro osazenstvo naší chatky začal přesně ve 04:35 Alešovým budíkem, který si Aleš zapomněl vypnout. V 8h byl sraz u snídaně a po sbalení věcí jsme konečně vyrazili v 9h směr Mondsee přes hraniční přechod Hnanice, Retz, Krems, Melk a Steyr. V poledne jsme si dali přestávku u břehu Dunaje a při obědě sledovali kolem plující výletní lodě. Dnešní trasu jsme ukončili jízdou po prázdné silnici okolo jezera Mondsee. Ubytování bylo v příjemném pensionu pod skalou u břehu jezera.
Trasa: Hluboké Mašůvky (Znojmo) – Jezero Mondsee (AT) 340 km
Ubytování: Pension Nussbaumer, Mondsee (AT) (www.nussbaumer-mondsee.at)
Náklady: palivo 22,- EUR ubytování+snídaně 27,- EUR jídlo + pivo 26,- EUR Celkem 75,- EUR

3. den 8.6.2011

Třetí den jsme se sešli v 8h u snídaně a v 9h jsme opět vyrazili na cestu. Tentokrát bylo pod mrakem a očekávali jsme déšť. Po hodině jízdy jsme dorazili na uzavřenou rakousko-německou hranici. Za chvíli k nám přijel rakouský policista, který se ochotně nabídl nás doprovodit na vedlejší náhradní přechod. Bylo to poprvé v životě, kdy jsme potkali ochotného rakouského policistu, až nás to zaskočilo. Po příjezdu na parkoviště v Obersalzbergu jsme si zakoupili zpáteční lístky na autobus, který nás vyvezl na parkoviště pod Orlí hnízdo. Po doporučené rezervaci času pro návrat zpět jsme se vydali tunelem k výtahu, který nás vyvezl do Orlího hnízda. Měli jsme však smůlu s počasím, protože vrchol hory byl v mraku a začalo poprchávat.
Po návratu zpět na parkoviště k motorkám se rozpršelo úplně, proto jsme strávili čas obědem v restauraci. Objednávka jídla šla celkem rychle, akorát někteří z nás obdrželi úplně jiné jídlo, než jsme si objednali. Zvláště místo bavorské sekané nám neustále nosili bavorské klobásy, které nikdo nechtěl. Po jídle jsme chvíli ještě čekali, až přestane pršet, a pak se vydali na cestu do místa ubytování v Donnersbachwaldu. Po zbytek cesty nám svítilo sluníčko a k večeru jsme parkovali před Biofarmou, kde nás přivítala početná rodina se spoustou dětí. Večer v nedaleké hospodě jsme u jídla a několika piv zhodnotili den a večer pod hvězdnou oblohou jsme se vydali údolím zpět k Biofarmě.
Trasa1: Jezero Mondsee (AT) – Berchtesgaden (DE) 53 km
Trasa2: Berchtesgaden – Donnersbachwald (AT) 116 km
Ubytování: Biofarma Weichbold, Donnersbachwald (AT)
Náklady: palivo 11,- EUR ubytování + snídaně 24,- EUR autobus Orlí hnízdo 16,- EUR jídlo 34,- EUR Celkem 85,- EUR