8 denní cesta do Monaka a zpět přes A, D, CH, F a I

Vyrazili jsme na tuhle cestu ve dvou (nenašli jsme jiné šílence, co by jeli s námi) a psali cestou "deník" a dělali občas fotky z iPhone a GoPro na helmě. Snad vás to i pobaví :) Leoš z Tábora, DUCATI Diavel Sashena z Prahy, SUZUKI GSX-R 1000 K9

18.7.2013, vyrážím z Prahy směr Tábor

Vyrazil jsem v 19:00, dorazil jsem večer do Tábora v plné polní.

Trasa: Praha - Tábor.
Cca 110 km.

19.7.2013, Tábor

Leoš už je nadrženej a chtěl by jet. Okamžitě. Udělal mi výborný kafe a mě se nechtělo vstávat. Snídaně byla u McDonalds jako vždy. Ještě koupit kartáček na zuby a zubní pastu v Intoši, co jsem zapomněl. A mizíme.

Neudělali jsme ani jednu fotku...nechápeme, z čeho uděláme fotoalbum :)
Passau v Německu asi neexistuje, protože je to samá objížďka a asi milion kilometrů navíc. Navigon nás poslal do centra Mnichova. Hrůza! Zácpa, samá červená , 34°C, motor má 109°C, lázeň z vlastního potu. Němci se ani neumí rozjet! Blbci...

Leošovi se nedobíjí na motorce mobil, na baterku se Navigon sám vypne, aby nespotřebovával energii telefonu. Paráda! Mě blbnou oba kabely na iPhone, takže za jízdy ho nedobíjím. Jinými slovy: "Máme problém s navigováním za jízdy pomocí Navigonu."

Cestou jsme si koupili jednu klobásu a housku a Mars tyčinku...máme hladík.

V Imstu přestala Leošovi odpoledne startovat motorka. Bůh ví proč. Asi na desátý pokus ale naskočila. Opět jen Bůh ví proč. Tak jsme zvědaví, jestli zítra ráno odjedeme :)

Cestou nás chytl déšť - dáváme nepromoky, ale pršelo docela krátce.

Spíme ve městečku Prutz v Gasthofu Post. Já ho minul, myslel jsem, že je to pošta. 37 EUR včetně snídaně.

Bolí mě záda, zase levá kyčel, levá lopatka....klasika.

Zapomněl jsem:
• kartáček na zuby
• zubní pastu
• ručník (nakonec nebyl potřeba)
• plavky (nakonec nebyly potřeba)
• kartu do kamery (hmm, na co budeme fotit?)

Trasa: Tábor - Písek - Passau - Mnichov - GAPA - Fernpass - Imst - Prutz.
Cca 552 km.

20.7.2013, Prutz, Rakousko

Tak Leoš ráno motorku nenastartoval :) Ani rozborka a sborka startovacího čudlu, ani telefonát Martinovi do servisu nepomohly. Prý je to asi vadné startovací relé.
Zkoušel jsem tlačit Leoše s motorkou na 4. rychlostní stupeň, ale ani škrt. Kolo se zablokovalo a klouzalo po asfaltu. Diavel má moc silný motor....

Recepční z hotelu - mladej kluk - mi pomáhal tlačit, ale ani ve dvou jsme motorku neroztlačili. Nakonec zavolal švagrovi, tan má vozík na motorku. On dal auto, naltačili jsme Diavela na vozík a odjeli do 75 km dalekého Telfsu do nejbližšího servisu Ducati. Švagr si nakonec nechal vnutit 100 EUR, přes asistenční službu by to stálo 350 EUR.

Prý je to baterka - tak ji nabíjejí a my jedeme na kafe. Leoš mě vezl na mé motorce na plastovém bobku a docela mě tlačil o zadku. Ten "bobek". Koupili jsme tu kartu do kamery, tak už můžeme zase fotit.

Baterku nabyli a stejně to blblo. Tak spínací skříňku promazali speciálním sprejem na elektroniku. A chlapík Leošovi ukázal, jak startovat napřímo přes dva šroubováky tím, že obejde startovací relé a spínač startéru. Leoš zaplatil za opravu dalších 100 EUR.

Odpoledne asi okolo 15:30 pokračujeme konečně dál směrem na Davos do Švýcarska. Uvidíme, kam dojedeme.
Hned na kraji Davosu jsme narazili na ubytování u starší babky, na večeři jsme šli do pizzerie u nádraží PATÉ (což je originální název pro film Kmotr).

Trasa: Prutz - Telfs - Prutz - Fluelapass - Davos.
Cca 215 km.

21.7.2013, Davos, Švýcarsko

Probuzení do krásného dne, úplné azuro. Snídaně s bábou za zády, jíme u nich v kuchyni :)

Diavel nenastartoval. Zklamání. Leoš panikaří. V noci skoro nespal, pořád se budil hrůzou, že ráno nenastartuje. A taky, že jo :)

Padl na všechny čtyři a startuje pomocí dvou šroubováků. Odmontovali jsme boční kryt, aby se ke startování Leoš lépe dostával, já ho vezu jako spojler na svém báglu. Vozil jsem ho celou dobu, ale až poslední den jsme zjistili, že si ho mohl Leoš vozit sám. Pat a Mat :))

V Davosu jsme viděli 4 ortodoxní židy, jeden mě na hlavě dokonce "barel" a bílé podkolenky. Všichni měli pejzy.

Benzínky mají zavřeno, je horko a máme žízeň. Benzín jen na kartu, nějaké pití nakonec jen z automatu.

Švýcaři nás štvou! Neumí jezdit! Na 80 km/h jedou 55 km/h. A v žádném případě se nepředjíždějí, protože je skoro všude zákaz předjíždění. Ale taky motorce neuhnou, takže předjíždět je jde hodně ztuha :(

50 km jsme jeli skoro hodinu, venku je 33°C. Vaříme se ve vlastní šťávě.

Zachraňuje nás klimatizovaná benzínka. Od paní obsluhy jsme ke kafi dostali zadarmo štrůdl.
Potkáváme dost Ferrari, Porsche, Aston Martiny a pár Camar.

Cestou je parádní motorkářský pass Forclaz. Výbornej!

Leošovi dvakrát nedali na kruháči přednost - jednou mladej kluk a jednou nějaká paní. Kdyby hodně nebrzdil, narazil by do nich. A ta ženská se ještě rozčilovala, když jí ukázal "fakáče" :)
Chamonix je příšera pro turisty, betonové peklo a děsné zácpy. Žádné ubytování....jedeme dál do Les Houches.

Hotel Le Saint Antonie za 85 EUR bez snídaně pro oba. Ale je u cesty, paní je velmi milá a umí anglicky. Její manžel prý pochází s Podolí. Ale česky umí jen "pivo".
Z okna koukáme přímo na Mont Blanc a včerní deštík a západ slunce udělaly parádní duhu i hru barev a stínů.

Trasa: Davos - Chur - Oberalppass - Furkapass - Martigny - Forclaz Pass - Chamonix - Les Houches.
Cca 361 km.

22.7.2013, Les Houches, Francie

Krásné počasí, Leoš startuje - už jako obvykle po ránu - přes šroubováky.

Projíždíme několik pasů, pořád si to pořádně užíváme. Dobré jsou i cesty, občas hodně úzké, na projetí vedle auta je to jen tak tak, ale jde to. Zatáček je tu asi milion, bolí nás dlaně a zápěstí, moje kyčle jsou OK.

Okolo poledne jsme v pasu Cormet de Rosselent koupili od stánkaře francouzské bagety. Jedna je plněná domácí uzenou šunkou a druhá s klobásou, kažá za 4 EUR. Jsou výborné :)
V jedné vracečce jsem to hodně sklopil doprava a ujelo mi zadní kolo. Rukou z plynu jsem se snažil chytat zem, ale kolo se najednou chytlo (motorka padala na bok i se mnou), motorka se zvedla, já jsem zase chytl plyn, přidal a jel jsem dál. To se stalo asi během jedné vteřiny. Blíž pádu jsem ještě nikdy nebyl, docela jsem měl nahnáno. Kolo je sedřené příčně i přes "poserpruh". Ale ustál jsem to!

Leošovi zase na "hadech" zatančilo dost zadní kolo, poskakoval s motorkou jako cirkusák, ale oba to ustáli :)

Tak jsme si na hotelu později dali hned panáka slivovice, že jsme měli kliku.

Cestou začalo okolo 16:00 pršet, zase jsme museli do nepromoků. A pršelo docela dost a dokonce padaly kroupy! Srandovně pinkaly do kapoty motorky :)

Jsem zvědav na fotky z kamery, dost jsem fotil.
Dojíždíme v dešti, spíme v hotelu Logis v Le Freney - d'Oisans. Za 95 EUR pro oba včetně 4 chodové večeře a snídaně.

Jo! A sehnali jsme nabíječku na USB do autozapalovače, takže už dobíjíme a navigujeme za jízdy z Navigonu!

Trasa: Les Houches - Saint Gervais les Bains - Megéve - Beaufort - Cormet De Roselend - Moutiers - Col de la Madeleine - Col du Glandon - Le Freney-d'Oisans.