gbox_leden



BMW R1200GS a cesta kolem Balkánu

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hamingway (2) napsal 10.11.2015 v 08:51

Jak už tu někdo psal, depka z přečtení, ale jinak moc pěkně napsáno. Po letošním projetí Bosny a Hercegoviny, jsem měl chuť pokračovat z objevováním dosud mi neznámých Balkánských republik. Představu jsem měl asi tuto, přes BiH do Černé Hory, Albánie navštívit Makedonii v Řecku odpočnout 2-3 dny u moře poté směrem domů navštívit Bulharsko, Rumunsko západní cíp Ukrajiny a přes bratry Slováky domů. Po přečtení, tohoto poučného článku, mně chuť přechází, ta nejspíše přejde také a zase si budu slintat na košili, dokud svůj plán nepodniknu.

juryna007 (6) napsal 15.06.2014 v 22:24

Hochu vy jste zkusili jak zvířata.. Po takovéhle zkušenosti by mě do těchto míst už nikdo nedostal.. Snad budu mít za týden větší štěstí...

Lála (14) napsal 07.08.2013 v 15:33

To je opravdu smutnej příběh, hodně štěstí do příštích cest

Vydris (50) napsal 21.03.2013 v 12:15

Svatý muž

Drakis (67) napsal 17.03.2013 v 11:52

Pěkná depka tenhle cestopis.

Hoba (0) napsal 14.03.2013 v 00:35

PS: Řekl jsem že tedy, že pojedu dál a až se motor zničí úplně uprostřed Rumunska, 50 km od nejbližší vesnice a budu tedy podle nich mít nárok na odtah a servis, tak je to vyjde o dost dráž. Ani to nepomohlo. Žádný odtah, motorka pořád jede vlastní silou = žádné proplacení. Pojišťovnu při nejbližším výročí samozřejmě změním.

Hoba (0) napsal 14.03.2013 v 00:20

Mám triglav asistance. Aby mohli pomoc tak by prý motorka musela být nepojízdná a do servisu by mě museli odtáhnout. Řekl jsem, že motorka pojízdná je, ale max pár km do nejbližšího servisu, kam jsem taky nouzově dojel a kde řekli, že je pravděpodoně špatný rozvoďák. Rozhodně bych podle servisu nedojel 1500 km do ČR. Pán na telefonu byl neoblomný, když mě do servisu neodtáhli a motorka pořád jede, tak leda to z nich tahat přes soud po návratu a to se mi moc nechtělo.

Miluna1 (24) napsal 12.03.2013 v 08:11+1

Hoj motorka se může pos... jakákoliv, v případě Rumunska bych na nějaké větší benzínce stopl kamion z Čech, jezdí jich tam dost, většina řidičů motorku bezproblému přiloží. Dále je dobré mít někoho, kdo dělá do spedice a má přístup na vytěžovací program RAAL, potom není problém cokolki odkudkoli.

bandita1 (1) napsal 11.03.2013 v 17:44

No motorka se může poškodit jakákoliv a kdykoliv,ale zrovna někde v tramtárii tolik kilometrů od domu a ještě na dovči je nepříjemné. Ale jinak kus cesty projeto, a to je důležité!

Stromowner (0) napsal 11.03.2013 v 17:01

Docela "slušný" zážitek. Spolehlivost motek BMW řešit nebudu ,neboť jsem nikdy nevlastnil. Překvapila mě tvá zkušenost z Makedonie. Byl jsem tam a mám zcela opačné dojmy. Jen se to chce vyprdnout na Skopje a zajet třeba do nádherného Ochridu. Sehnat apartmán za 25E v centru města včetně hlídaného parkování není problém. Lidé tam jsou naprosto v pohodě ,jen rozlišovat mezi albánskou naplaveninou a starousedlíky a taky nežvanit anglicky...Ať máš další cesty bez problémů.

Maho (33) napsal 11.03.2013 v 13:00

to Hoba: Dík že jsi to takhle se vším všudy napsal, zajímavé čtení . Jinak vůbec nemá smysl se hádat o kvalitách a nekvalitách motocyklů BMW s lidmi co s nimi nemají žádné nebo minimální zkušenosti a posuzovat značku jako celek je úplná blbost.
1. vic než na značce záleží na konkrétním typu a modelovém ročníku(u prvních ročníků je slušná pravděpodobnost že všechno vychytané nebude) 2. jak je moto servisováno a jestli dostalo správnou péči 3. jak s tím kdo a kde jezdí. Např. spojka u gs ježděná v terénu vydží cca 3x méně než u gs ježděné po silnici. atd atd. Jinak jen pro zajímavost, moje ex suzuki gs500 mě nechala viset v Klagenfurtu kvůli prasklé pružině v karbci u ex Yamahy xj 900 jsem zase kousek za Oděsou musel vařit lešení na kapotáž.. Vúbec si ale netroufám tvrdit že jsou to jebky.. a u současného Bafa zatím nic, závada na cestě mě teprve čeká.

Diaboluss (42) napsal 11.03.2013 v 10:14+3

No slušný... smutné, když vidím rozebrané moto. Navíc, když to bylo zbytečné. Jak tu bylo psáno - až budou mít ostatní značky prodáno tolik kusů jako GS, pak by se vidělo, kdo je na tom lépe. Bohužel, když se na tom něco podělá, je to pak drahý a servisy jsou takové, jaké jsou. Měla by to být top značka a tudíž i top přístup, ale jediné co je top jsou ceny a doba dodávky dílů... služby nikoli.
Situaci, že majitel slyší podivné cvakání (2000 km od baráku), které se zhoršuje a dá to do autorizovaného servisu plně chápu, udělal bych to asi taky tak. kdo mohl vědět, co tam následně zažije... po bitvě je každý generál a od klávesnice se to radí, že jo. Každpoádně je aspoň dobré, že se to pak vyřešilo. A snad si to na příštím pojezdu vynahradíš!

vilemx (228) napsal 11.03.2013 v 08:14+2

Nevím, zda se to zdá jen mně, ale z článku cítím opovržení a despekt k Balkánu

seikos (975) napsal 10.03.2013 v 22:13-1+1

Hoba: pochlub se, která pojišťovna tě stáhla o pojištění za asistenci a pak odmítla plnit? A proč?

Hoba (0) napsal 10.03.2013 v 19:20

Ahoj, děkuji za komentáře. Cestovní pojištění a asistenční služby samozřejmě mám a už jsem jich i využil, když jsem jednou v neděli večer prorazil v Německu na dálnici zadní gumu.

Asistence byla první, co jsem řešil ještě než jsem to do toho servisu dal. Abych to zkrátil, odmítli to zaplatit.

Nakonec se ukázalo, že to byla prkotina a nebyl by problém s tím dojet celou cestu. Bohužel jsem technickej antitalent a vrchol pro mě je, že si dokážu vyměnit svíčku nebo kolo, takže když jdou z motorky takový zvuky, nechtěl jsem 1500 km od domova nic riskovat.

Teď vím, že jsem to mohl udělat jinak a ušetřit ranec, ale po bitvě je každej generál. Jsou to zase zkušenosti navíc a od cestování mě to neodradí.

Papírový mapy jsem měl od MarcoPolo a navigaci mám nejlevnější TomTom za tisícovku z Ebaye. Před každou cestou do něj nahraju nejnovější mapy. Kromě Albánie ale fungoval bezvadně všude, používám to hlavně ve větších městech, jinak ale jezdím většinou podle papíru.

AliFZS1000 (21) napsal 10.03.2013 v 16:12

Fakt šílený. Naprosto chápu, že s BMW máš spojenou jistou představu o kvalitě výrobku. Neštěstí dneška je, že ani značkový servis v podobných pseudovyspělých zemích nefunguje tak, jak by bylo ke značce, kterou nese, odpovídající a tohle by si pánové z Mnichova měli možná hlídat víc, i když nechci soudit na základě jedné špatné zkušenosti. Každopádně přeju do budoucna už jen bezproblémovou jízdu

Jirka4137 (114) napsal 10.03.2013 v 15:26-2

Vidím že jsem trefil hřebíček na hlavičku.Proti baworákům samo nic nemám a líbí se mi.Jen to prostě není ta nej motka na světě jak z ní každý dělá.Nedávno jsme na káčku měnili s kamošem motor a musím ocenit jak to mají kluci od BMW vyřešené.Bohužel opravdu bych šáhl po jiné značce a i když mám možnost jezdit bytˇ jen s půjčeným strojem nevyuživám toho vůbec.Prostě se na tom nesvezu tak jak bych chtěl.
Je to na mě velké dlouhé těžké a do toho ty blinkry
Cestopisů kdy něco odešlo už tady bylo hafo ale to se může stát samo každé značce.
Proto mám pojištění a doufám v šikovné ruce když něco přijde.

Anti (391) napsal 10.03.2013 v 13:17

Resumé je jednoduché,ano BMW není bůh,ale jen motorka Určitě nezáviděníhodná situace,nicméně stát se to může,a bohužel u "cenového etalonu" se to i prodraží.
Jinak mě fascinují fotky rozebraného stroje.V tomto stavu to motorku připomíná jen vzdáleně
Nakonec popřeji autorovi,aby to byl poslední zážitek tohoto typu...

Toecutter. (275) napsal 09.03.2013 v 23:30+1

VladCB1300: to těžko říct,podle toho kolik která značka prodala kusů se ještě nedá přesně určit že je tím pádem motocykl opravdu tak dobrý,spíž bych to nazval slovem že je profláký.Já bych dal přednost KTM, u BMW ten pomyslný vrchol představovalo BMW R 1150 GS Adventure, ale to už je minulost...

romous74 (1) napsal 09.03.2013 v 23:10+1

Z důvodů výše popsaných autorem cestopisu jsem se plácnul přes kapsu a utrhnul od úst svejm třem dětem 400 korun českých a připlatil si asistenci+ od ČPP k povinnýmu ručení.Nemoc motky v zahraničí je moje noční můra při každým výjezdu a kor při mých jazykových schopnostech.Odtah hradí myslim 20k.Bych nepřemejšlel ani dvě vteřiny a volal operátora.Jinak ke spolehlivosti BMW : chlapi kurva neblbněte vždyť existujou statistiky a fakta

Pivko (85) napsal 09.03.2013 v 23:03

To jsou nezáviděnihodné zážitky . Já bych raději nechal prachy za dodávku z čech ,vůbec bych nenechal Rumuna ,jeho špinavými rukami se hrabat v mé motorce.Jinak mám pojištění pro takové odtahy.Taky se mi rozhodně jezdí klidněji po jihozápadu ,tam je taky krásně.Pěknou sezónu 2013 bez nehod.

VladCB1300 (15) napsal 09.03.2013 v 22:58-3+4

Toecutter: A proč by se mi proboha mělo udělat úzko?? Jen říkám, že je třeba srovnávat srovnatelné, tzn. až konkurenční značky prodají tolik motorek co BMW prodalo GS, a ty budou mít obdobné kilometrové proběhy na obdobných cestách, a obdobný servis, pak se teprve uvidí, který stroj je poruchovější. Pár motorek a pár značek jsem už vystřídal, a zkušenosti s BMW a s BMW servisem mám zatím jen ty nejlepší. Eletronická kazítka mají dnes prakticky všechny značky, a tvrzení, že BMW žije z dob minulých je nesoudné, a to rozhodně nejsem žádný nekritický obdivovatel BMW, některé jejich modely vůbec nemusím vč. nového vodníka GS, ale např. S1000RR, K1300, K1600, R1200R jsou super.

Toecutter. (275) napsal 09.03.2013 v 21:21-1+3

VladCB1300 : ale vám jako štastnému majiteli BMW se ted po té kritice trochu udělalo úzko že ? Člověk si pak nastolí otázku : sakra co když se to samé stane i mě!...samozřejmě může se to stát komukoli a to na kterémkoli stroji,nicméně zase musím souhlasit ze seikosem a jeho větou že BMW žije z dob minulých.Je ale taky fakt že se stoupajícím množstvím elektronických serepetiček taky stoupá riziko že se u toho pak 2000 km od baráku něco vy.sere
Je to totéž jako s vozy Audi a spol. ta německá kvalita a preciznost už dávno není jako v minulosti,to mě nikdo nedokáže vyvrátit.Jediné co těm strojům zůstalo je jejich vysoká cenovka.

BaRT_Czech (45) napsal 09.03.2013 v 21:19

pěkné čtení, asi bych volal dodávku a odvoz mašiny do ČR, seš fakt klidas.
BaRT

VladCB1300 (15) napsal 09.03.2013 v 20:48-1+8

Dovoluji si reagovat na některé přehnané komentáře k nespolehlivosti BMW. Z celého článku vyplynulo, že jedinou skutečnou závadou byla uvolněná vnitřní část spojnice svodů.To je fakt fatální závada, která se jiné značce stát nemůže.. A že čteme o poruchách BMW GS i v jiných cestopisech? A proč ne, když jich jezdí mnohonásobně větší počet. Je zajímavé, že největší mýty, polopravdy a lži šíří většinou majitelé jiných značek kteří se na bmw v lepším případě jen krátce svezli.

wáca (2) napsal 09.03.2013 v 19:44+2

Noo tak to je pěkná smůla ...nevim jestli bych nechával motorku někde opravovat, asi byh si zavolal dodávku a nechal si to dovíst domu...docela tě obdivuju

mates750 (0) napsal 09.03.2013 v 18:45

Musel by si byť zarytý fanatik do BMW alebo absolutny uživatel a technicky antitalent aby si presiel celu planovanu cestu lebo by si sam seba presvedcil ze na bmw sa motor pokazit nemože a to ze klepe je len drobnosť ktoru budeš riesiť neskor. Teda doma
Poznam ludi čo prišli po 3000km a mali take zavady že som sa cudoval ze sa to nepokazilo po 20km A oni na to že to nema tak plavať??? a to nema tak klepať??? Ako hovorí previdlo čím vacsi ko...t si tým lepšie. Nič neriešiš. a taký aj ušetria a prejdu celu trasu. No ale čo s tým ked niesi... Na druhej strane bud rád lebo ako pan Horniček povedali " být uplným volem je velice težke proto že máte obrovskou konkurenci"
Tak vela štastných KM

pernik92 (163) napsal 09.03.2013 v 18:36+1

vidím že v tomto roce to není jediný cestopis kde se tzv "král cendur" porouchal a jeji majitel vysolil nemalou částku za opravu
ale za to že jsi nezanevřel a dojel domů

f.hoffi (23) napsal 09.03.2013 v 17:46-1+3

Tak tomu říkám pech a smůla, stát se to může i zde vychvalovaným jiným značkám. Hanit něco, může jen závistivec, který kritizovanou věc vlastně chce,ale nemůže si ji dovolit. Tak.

seikos (975) napsal 09.03.2013 v 17:33-3+4

Jirka: si nemyslím že by to bylo až tak. Jen prostě BMW dlouhou dobu žilo z dobré pověsti z dob minulých, kdy ostatní značky byly méně spolehlivé než BMW. A ty se teď na BMW dotáhly a z BMW je dnes poměrně průměrně spolehlivá motorka. Už to není ten etalon. Ten skončil s érou R1150GS

Předchozí
1 2
Následující


TOPlist