gbox_leden



Around Africa stage 1

Pět starých Hond XL600 a pět bláznů na cestě okolo Afriky

Kapitoly článku

15.3.2013

Včera jsem se pokoušel navěsit věci na motorku a vůbec nemám ponětí kam je dát. Rozhodl jsem se vyřešit tenhle problém až na Gibraltaru. Tam se uvidí, co kdo má a přebytečné věci pošleme po Rendovi, který se vrátí s dodávkou zpět do Čech. Když jsme přijeli k Sadílkovi do Tachova zjišťujeme, že budeme mít co dělat ,aby jsme naložili všech pět. Nakonec pomohlo sundat přední kola.

16.3.2013

Konečně naloženo, venku krásně mrzne a my vyrážíme směr jih. Cesta utíká bez problémů, jen cestou odhaluji první nedostatky, máme 3 přední duše a jen jednu zadní, což by mohl byt zásadní problém. Zbyněk se rozhodl cestou seznámit s novou navigací…navigace supr,ale tak trochu v ní nemá mapy.

17.3.2013

V 6hod ráno jsme dorazili za deště do Algeciras. Kupujeme lístky na 10:30h za 55€ a jdeme vybalovat. Přejezd trajektem proběhl hladce až na to, že jsme si nenechali potvrdit karnety. Měli jsme dvě možnosti. Buď se vrátit zpět trajektem, nebo počkat do zítra. Tady v neděli potvrzeni nedostaneme. Nakonec rozhodla moje přední brzda zážehem. Museli jsme vypustit brzdovku a ani tři hodiny pumpování nepomohlo k odvzdušnění. Nakonec jsme sehnali otevřenou lékárnu, koupili injekční stříkačku a bylo hotovo během pár chvil. Nakonec jsme si vzali v Ceutě hotel a ráno se budeme snažit vyřídit potvrzeni karnetů. Doufám ,že tahle příhoda s mojí přední brzdou byla poslední.

18.3.2013

Po snídani jsme se vypakovali z hotelu. Nechali si potvrdit karnety a kupodivu bez úplatku překročili hranice do Maroka. Nabrali jsme směr na Tetouan. Cestou menší problémy se zadní brzdou. Oběd samozřejmě kebab. A večer kousek od Mekne bivak v horách. Přes den krásný jarní počasí. V noci bude asi kosa, jsme v 880m.nm.

19.3.2013

Ráno nás přivítala ocelová obloha. Startujeme směrem na Beny-mellal. Malej Poubes zjišťuje vadné ložisko na rozetě, které necháme vyměnit v servisu ve výše zmíněném městě. Následuje první terének a bližší seznamování se stroji. Musím konstatovat ,že moje vrána vůbec nejde za plynem, ač mám největší spotřebu. A chování v terénu bych popsal k neřízené střele. Jak tak přemýšlím slovo střela není v mém případě taky úplně výstižné. Jedním slovem děs. Ale jízdní vlastnosti jsou samozřejmě upravené ověšeností našich strojů všemi těmi potřebnými věcmi. Odpoledne parádní výjezd do hor na vodopády Cascade d' Ouzoud. Zde procházka večeře a kemp. Zítra se chystáme přejet Atlas. Jsem zvědav, jak to dám s absencí zimních rukavic.

20.3.2013

Vzhledem k faktu ,že jsme usmlouvali cenu ubytování dost nízko, v osm přestala fungovat elektrika a když jsme se šli zeptat proč ten čůrek vody ve sprše neteče teplý, dozvěděli jsme se, že“ nesvítilo sluníčko a proto neteče teplá“.Teď už vím, že až příště budem domlouvat ubytování slovo voda nestačí,musíme se ptát na teplou vodu. Po snídani budeme ještě smlouvat. Hlavně Zbyněk, který se v tom vyžívá. Konečně jsme nanosili všechno na motorky a po pár ujetých metrech Poubesova vrána stagnuje. Takže následovalo potupné odtlačeni zpět odkud jsme vyjeli. Rozborka karburátoru nepomohla, nakonec zjištěna vadná jednotka CDI.Nasteští máme jednu sebou. Doufám,že ji už nebude nikdo potřebovat, protože jinak má smůlu. Vše nabaleno a jedem. Odbočujeme na zkratku of route a Sadilek má po chvíli jízdy prázdné zadní kolo. Přední duše máme tři a zadní jen jednu-no není to pech? Navíc zjišťuju,že máme sice 17tku ale šíři 150.Nechápu proč ,jsem ji dostal k motorce jako náhradní. No nic ,nacpali jsme ji tam a pokračujeme k Atlasu. Následná série zatáček a výjezdů je parádní. Vystoupali jsme přes 2000m.Užasné výhledy rázem všechno vynahrazují. Rozhodujeme se, že dolů si cestu zkrátíme terénem přes hory. Všude jsou zbytky sněhu, a vše je dost podmáčené, což má na svědomí pád malýho Poubese. Odnesli to jen ohnutá řídítka. Motor vrčí, kola se točí tak se pokračuje dál. Nakonec jsme vystoupali do 2530m a říkáme si, jestli to bude takhle rozmáčené dolu, držkopadů asi přibude. Zkušebně odpojuji cenný filtr paliva, protože mám pocit ,že ten má na svědomí malý výkon mého stroje. A hele síla na spodní kvalty se zvyšuje, takže tady zřejmě bude problém. Nakonec nás dostihla tma, takže nocujeme ve 2000m a doufáme, že se nezmění počasí. Stejně toho máme všichni plný kecky. Zítra se snad dostaneme na silnici.Ještě než jdeme spát ,slyšíme jak se k nám z kopce blíží neidentifikovatelný zvuk, honem saháme po čelovkách a svítíme směrem k cestě. Ve tmě kdy si nevidím ani na ruku to svrchu žene Maročan na motorce bez světel a s vypnutým motorem. Asi spoří palivo. Ale při pohledu na pravou stranu od cesty si nejsem jistý, jestli úspora tohoto stylu je na místě. Dolů je to pěknej kousek a asi by se proletěl. Je vidět že to má najetý. Ještě při oslnění našima čelovkama stihnul zamávat a zmizel ve tmě. Blázen.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (37x):


TOPlist