Všude dobře, tak co doma?

Cestopis

Začátek cesty03.07.2022
Konec cesty10.07.2022
Najeto 3360 km
Finanční náklady na jednu osobu 15000
StylJeto jen po silnicích
Ostatní účastníci cesty

Registrovaní účastníci cesty

Navštívená místa (15 bodů)

Stáhnout GPX

Navštívené země

• Česká republika

Naše domovina, Cena PHM vyltěla kvůli všem možným okolnostem v Evropě strmě vzhůru, ale ani to nás neodradilo od našeho putování. Kvalita některých silničních tahů se docela slušně zlepšila, někde je to stále bída. Tábory řidičů -plechovkářů co tolerují motorkáře je stále asi 50/50.
    Cena benzínu:43 Kč

• Rakousko

Cena ubytování za 3 noci, 2 večeře a 2 snídaně + pár piv. Ubytování v hotelu Guesthouse Mountain View ve v městečku Untersagritz. Vše v pohodě, skvělá domluva, čisto. Rakousko je země zaslíbená motorkářům, pěkný asfalt, neskutečné výhledy a nespočet horských průsmyků, kudy se dá projet. Zlatý grál je horská silnice Hochalpen strasse vedoucí v okolí Grosshlockneru.
    Cena ubytování:4800 Kč
    Cena benzínu:46 Kč

• Slovinsko

Další úžasná země, zejména v okolí Julských alp, řeky Soči a okolí hranic s Rakouskem a Itálií. Uzké cestičky, často zasekávané přímo do skály, hrubě tesané tunely a poutní motorkářské místa jako je silnice na Mangart, či průjezd triglavským národním parkem přes Vršič.
    Cena benzínu:39 Kč

• Itálie

Zejména ve městech je doprava poněkud divoká a od tailánů můžete čekat všechno, na druhou stranu mimo města a vesnice nás řidiči ohleduplně pouštěli před sebe a neměli jsme tu žádný velký problém. Ubytování možná dražší ale na vysoké úrovni, jak hotelů, tak i kempů. Nesčetně vyasfaltovaných průsmyků včetně úžasných scenérií kolem Cortiny, gradující až v horský přejezd Passo del Stelvio.
    Cena ubytování:600 Kč
    Cena benzínu:48 Kč

• Švýcarsko

Projeli jsme pouze kousek, ale opět nádherné výhledy a kvalitní silnice. Bohužel, vše citelně dražší, takže jsme brzy utekli zpět do Itálie.

• Chorvatsko

Jasně, každý to zná, šutry na které pálí slunko a šplouchá slaná voda. Jenže jsou tu rozhodně zajímavé motorkářské cesty v podobě Jadranské magistrály, horských cestiček přes přímořská pohoří, Velebity a v neposlední řadě - je zde bývalý vojenský objejkt Željava, což je prostě obdivuhodné místo vhodné k motonávštěvě. Proti minulým letem zde všechno velmi citelně zdražilo a chorvati se holt z turistického ruchu snaží vymlátit maximum
    Cena ubytování:600 Kč
    Cena benzínu:46 Kč

• Maďarsko

Maďarsko mám a budu mít rád v ohledu luxusních lázní, termálů a podobných zařízení. Kempy v okolí Balatonu už pro mě budou do smrti noční můrou a už sem asi nikdy nezavítám. Za stejné peníze co stály luxusní kempy v IT a HR zde dostanete pouze zašlou slávu a špínu. Ostatní služby, PHM, jídlo velmi levné, ale na motorce mě to sem už opravdu neláká a bude to pouze nutné zlo při dálničním přesunu. Kukuřice nalevo, kukuřice napravo.