Taliánsko 2012

Den6. Sobota 21.7.2012

Spaní v hotelu bylo naprosto dokonalé (bodejť by ne po těch pěti dnech v sedle, spánku na karimatce a jak by řekla moje matka-ještě za takový prachy), snídaně taky super, takže si myslím, že za ty peníze to stálo. Alespoň jsme byli na cestu domů odpočatí.
Už večer, než jsme šli spát, jsem viděl v dálce na oboze blesky a říkal jsem si: „hlavně ať nám na cestu domů neprší“, no a asi jsem to zakřikl. Jen co jsme nasedli na motorku, začalo poprchávat. Svou drahou polovičku jsem ujišťoval, že je to jen přeháňka a sám sobě to snažil taky nalhávat. Bohužel jsem asi špatný lhář, protože jen co jsme vyjeli z Benátek, začalo nemálo pršet.

Rozhodl jsem se rychle a pohotově, že pojedeme po dálnici a tomu dešti prostě ujedeme. Po asi hodině cesty, za neustávající sprchy už mi bylo jasné, že bude pršet celou cestu. Do toho začaly padat nějaké krupky či co, takže další zkouška mých nervů a odvahy. Po 70km jsme museli zastavit, protože nebylo nic vidět. Na benzínce jsme potkali další dva páry na motkách z ČR. Chvíli jsme s nimi „okapávali“ a společně jsme se vydali na cestu.

Na hranicích s Rakouskem jsme spolu mluvili naposledy a tímto se omlouvám, že jsem jim ujel :)

Cestu po dálnici nemá smysl popisovat, takže to zkrátím.  bytek cesty krom úseku mezi Salzburkem a Linzem pršelo, takže jsem se snažil jet, jak to šlo. Nechtěli jsme někde nocovat a jet další den v dešti, takže jsme to dojeli na jeden zátah. V ČR už jsme jeli za tmy a stavěli jsme cca každou hodinu jen tak na protáhnutí a cigaretku na probrání.
Cestu v dešti, za tmy a se špinavým plexi určitě nikomu nedoporučuju! Improvizoval jsem a držel jsem se vždy nějakého auta, které jelo naším směrem, protože jsem viděl pouze koncová světla a odrazky patníků podél silnice.
Domů jsme dorazili v 23:30 a ironie byla, že až doma nám začalo být trochu teplo, přestože jsme přijeli od moře. Oblečení jsme měli téměř durch mokré a po několikaletém zavrhování nepromoku jsem byl násilně přesvědčen, že na příští motodovolenou bude nepostradatelnou součástí :)