Sám Severní Itálií a Toskánskem za 10 dní

ZÁVĚR:

Toto nebyl jen cestopis o sevetní Itálii, ale vlastně příběh o tom, co se dá poznat za jeden týden života. Proto musím potvrdit to, co už se dávno ví - motorka je hlavně o svobodě. Abyste tu poslední větu lépe pochopili, tak to řeknu tak, že tohle prostě s cestovkou nezažijete. J

RADY NABYTÉ PRAXÍ PRO CESTOVÁNÍ DO ITÁLIE:

1. V Itálii je dálniční síť z dálnic , které jsou neplacené a pak dálnic "autostrade", na kterých se platí mýto. Já všude používám mapy.cz, které trasu po placených a neplacených úsecích umí rozpoznat a navést vás jen po těch neplacených. Navíc mám vždy stažené offline mapy té země v telefonu, protože třeba v Apeninách není signál na data a mapy google tu nenaladíte.
  2. Cenu za mýtné po placených dálnicích zjistíte předem na autostrade.it.
  3. V centrální části Apenin není moc benzínových stanic (já nepotkal ani jednu otevřenou). Proto si před  cestou do centrálních hor natankujte plnou.
  4. Většina benzinových stanic v Itálii je samoobslužná, přijedete na benzinku, jdete k automatu, strčíte tam kartu nebo eura a pak na vás automat začne mluvit italsky, takže tam něco navolíte a pak se vám teprve odblokuje pistole na stojanu s benzinem a kartu vám to vrátí.
  5. V přímořských partyjích a velkých městech je zase lehké se během pár minut, třeba při opravování motorky, dehydratovat a proto doporučuju vozit tu vždy pitné tekutiny