gbox_leden



Motodovča 2014 aneb „Fazer club na cestách “

Kapitoly článku

Den 4.: Mestre – Riva del Garda

         Probouzíme se do slunečného dne. Platíme kemp a ještě před cestou si děláme malý nákup v blízkém marketu. Dnes nás čeká přesun od Benátek k jezeru Lago di Garda. Naplánovaná trasa přes Scorze,Castelfranco Veneto, Bassano del Grapa až do Valstagna ubíhá sice plynule avšak na mnoha místech s omezenou rychlostí.( 19,20,21 ) V Asiagu se jako již poněkolikáté vyznamenává navigace Garmin. Z toho důvodu jedeme další část cesty  jinak než máme v plánu. I když je Garmin značka, tak jsou věci, které bych u ní čekal.To se týká i povelů pro normálního člověka,které jsou těžce nelogické, dokud se člověk nepřepne do mozku „tvůrců“. A tak díky tomu z Asiaga nepokračujeme na Schio ale jsme posláni na Camporovere a dále na Lavarone. Už v Campovere musíme natáhnout nepromoky. Mlha s deštěm není vůbec dobrá kombinace.( 22 ) Můžeme už je sundat poblíž Rovereta, ale po domluvě, že nám zbývá asi jen 25-30 km, tak to dojedeme. Jen několik km před Gardou projíždíme Passo San Giovanni. Nebýt tam nápis, tak nikdo nic nepostřehne. Toto „passo“ je nejnižší, které vůbec projíždíme, jeho výškové metry nad mořem se zastavily na čísle 287. K hostelu nás dovedla navigace neomylně, nejen k mému překvapení. Vlastně až před zastavujeme s tím, že půjdu zjistit, kde přesně ubytovna  je, ale to už nás vítá blížící se správce Antonio, který nám ukazuje kam si můžeme zaparkovat naše miláčky.( 23,24) Původní domluva byla na pokoj o šesti postelích bez příslušenství. Protože se k nám na last second přidal Lombi, tak vznášíme prosbu na dva menší pokoje. Očekáváme zamítavou odpověď, ale Antonio nás velmi překvapil tím, že nás ubytoval na dva 4 lůžkové pokoje s vlastním příslušenstvím. Místa bylo sice poskrovnu, ale přesto se tam vejdeme, přeci jen je to spíše pro studenty a ne motorkáře.( 25 ) Večer si procházíme město Riva del Garda a přilehlý přístav. Mirka neodolala,  aby nevyzkoušela teplotu vody a alespoň si namáčí nohy v Gardské vodě. ( 26 )  Po příchodu dáme několik pivek a osvěžující sprcha pomohla k tomu, že spím jak mimino (jako vždy).

Den 5.: na passa

          Předpověď počasí na úterý neslibovala nic pěkného. Béďa naše ranní ptáče byl již na průzkumu, než jsme se vybatolili z pelíšků. Při snídaňové válečné poradě někde vyzvídáme, že na východ od Bolzana to má být bez deště. Přesně tam je cíl naší dnešní vyjížďky, při které jsme chtěli „pokořit“ několik „pass“. Béďa, Luboš a děvčata to vzdávají a jsou „doma“ a rozhodují se udělat průzkum města. Jirka,Lombi a já vyrážíme tedy sami.  Jelikož by nás dnes měla čekat slušná dávka km a hlavně zatáček, tak jsem se při plánování rozhodl, že si část cesty urychlíme použitím dálnice. Sjíždíme na Bolzano – Nord a pokračujeme po silnicích SP24 a SP 64 do Sankt Ulrich. Je to náš průjezdní bod a my tu zároveň musíme obléci nemoky. Ta předpověď se nějak otočila a na „východě“ nám prší. Dešti, mokru a mlze můžeme poděkovat za to, že jsme si neužili všechna „passa“, která jsme chtěli „pokořit“. I přesto jich několik projíždíme: passo Pinei, Gardena, Campolongo, Pordoi a Fedaia. ( 27, 28 )Vzhledem k nelepšícímu se počasí se rozhodujeme plánovanou etapu zkrátit a zároveň si návrat zase urychlit po dálnici. Při návratu projíždíme pěkný zatáčkový úsek okolo malebného jezírka Karersee, bohužel si jej nemůžeme užít naplno. Po několika km na dálnici ustává déšť a tak z radostí na benzínce sundaváme nemoky a po malém občerstvení obklopeni davem německých turistů pokračujeme k „domovu“. Čím blíž jsme sjezdu z dálnice, tím větší tma je na obzoru před námi.  Před mýtnicí začíná opět pršet a než zaplatíme, tak už na nás někdo vyloženě lije vodu z věder. Kuba s Jirkou si v tom přívaláku oblékají nepromoky a já mažu schovat se pod most. Při odjezdu v  interkomu ještě slyším Kubovo klení na tiráka, jak je nahodil z „bazénu“ který se vytvořil na silnici během chvilky. Než dojedu těch pár set metrů pod most, tak jsem totálně mokrý, ale myslím, že i kdybych si bral nemok, tak než bych jej oblékl, bude plný vody, tak to vyjde nastejno. Na ubytovnu dojíždíme za jemného poprchávání. Na radu Luboše a Bédi jdeme na večeři do čínské restaurace, kde mokrý den zakončujeme stylově kachnou.( 29 ) Při návratu z večeře je snad v každé výloze TV kde právě vysílají debakl Brazílie na MS ve fotbale. I my ještě část vidíme a po pár pivkách nás čeká už jen sladký spánek.

Den 6.: Odpočinkový

Na šestý den máme naplánovanou kratší trasu, protože jsme počítali s únavou po „Dolomitské etapě“. Po obligátních ranních procedurách a snídani jedeme za příjemného počasí natankovat. ( 30 ) Odtud již vyrážíme k prvnímu cíli dneška. Je to vodopád s botanickou zahradou „Cascate del Varone“ v Parco Grotta.( 31, 32 ) Po prohlídce pokračujeme a opět nás trochu vypeče rychlost mojí navigace, díky které si zajíždíme několik set metrů špatným směrem. Vracíme se na správný směr a projíždíme tunely k vyhlídce „Regina Mundi“.( 33 )Děláme pár fotek a vracíme se na silnici SS240 a pokračujeme k jezeru „Lago di Ledro“ které jen míjíme. ( 34 ) Další náš cíl je jezero „Lago di Idro“. ( 35 ) V městečku Pieve Vecchia si smlsneme na místní pizze. I ve dvou sníme jen půlku, protože měla průměr snad 60 cm.( 36 ) Dojíme, vyjíždíme a pokračujeme směr na Capovalle. U úmělého jezera či snad nádrže na pitnou vodu „Lago di Valvestino“ děláme malou pauzu na pár fotek a jedeme dál. Sjíždíme do městečka „Gargnano“ a jsme zase u „Gardy“. ( 37 ) Pohled na probouzející se soopku byl úchvatný, naštěstí to byla jen fotomontáž samotné přírody.

   Pokračujeme přes Salo, Desenzano del Garda, Peschiera del Garda až ke Gardalandu. Bohužel prý už nemá cenu jít do zábavního parku díky pokročilejší době. A tak pokračujeme v cestě na ubytovnu a návštěvu …landu necháváme na …inda. Cesta okolo jezera probíhá plynule a bez problémů. Jen pánovi už v Rivě se moc nelíbí, že se pět mašin valí pěší zónou. Po znakovém vysvětlení, že tam máme nocleh se omlouvá a mává na cestu. Večer si naposled děláme procházku po noční Rivě, dáme zmrzku, kafe, pivko a spokojeni s dnešním dnem jdeme zalehnout do pelíšků. ( 39 , 40 )

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz


TOPlist