europ_asistance_2024



Island a Faerské ostrovy 2015

Cesta na Island se zastávkou na Faerských ostrovech. Přejezd vnitrozemím Islandu. Neuvěřitelná příroda, kterou jen tak někde nezažijete.

Kapitoly článku

Letos velká změna, Verča si udělala v květnu řidičák na moto a tak sedlá svoji úplně první - BMW F650GS. Už nepojede jako baťůžek.. V roce 2013 jsme dali Norsko (Nordkapp - je tu cestopis). V roce 2014 Balkán (Albánie, Turecko, Rumunsko). No a co teď? Já chtěl Gruzii. Ovšem necháme si ji až Verča více potrénuje. Island také zvažujeme, ale i kvůli extrémní ceně radši také počkáme až se Verča více vyjezdí. Shodujeme se nakonec na Španělsku (hory, Andorra atd.). Už začínám ladit trasy. Jenže Verče to nedalo a tak jsme nakonec skončili na Islandu…

T-53 dní [17. června 13:33] - Verča píše do Smyril Line dotaz na cenu
T-53 dní [17. června 14:06] – nabídka na kompletní trajekt pro oba za 1000€ - super cena
T-53 dní [17. června 14:08] - Verča mi přeposílá nabídku a slibuje, že bude trénovat jak divá :)
T-53 dní [17. června 14:10] - rozhodujeme se pro Island (rozhodnutí bylo velice rychlé)
T-49 dní [21. června] - kupuji pro sebe nový BMW R1150GS (místo BMW R1100GS)
T-31 dní [9. července] - můj nový stroj přestává jet, odtahujeme do servisu
T-29 dní [11. července] - nová cívka, kabely a jezdí
T-23 dní [17. července] – jezdit opět přestává, odtah do servisu, neví se co s tím
T-14 dní [26. července] - Verča absolvuje enduro trénink s Mírou Lisým
T-10 dní [30. července] - moje mašina jezdí, nakonec chtěla nový hall snímač
T-5 dní [4. srpna] – provádíme přípravy a nazbrojování motorek, vyrábím Verče nosiče

Přípravy absolutně nestíháme, ale zhruba víme, co a jak chceme na Islandu navštívit. Počítáme s tím, že veškeré podrobnosti poladíme cestou na trajektu. Co je pro nás závazné jsou termíny trajektu a práce. Trajekt odplouvá na Island z Dánska 11/8, z Islandu na Faerské 20/8, z Faerských do Dánska 23/8, do Dánska doplujeme 25/8 a 26/8 už oba musíme být v práci. Jedeme tedy na dvou moto: Verča na BMW F650GS (2000), tankvak, boční kufry a vak místo topcase a já na BMW R1150GS (2001), tankvak s brašnami na nádrži, boční kufry, topcase a ještě vak za zády. Vše natáčím nově koupenou kamerou Drift Ghost-S a po cestě si ještě chystáme vyzvednout zrcadlovku Canon. Navigace je nachystaná podle "papíru", v záloze máme outdoor navi Garmin Oregon (podklady Islandu z velomap.org) a samozřejmě chytré telefony. Spaní plánujeme tradičně pouze ve stanu a to buď v kempech nebo nadivoko. Vše koncipujeme jako „low-cost“ výlet.

Video z celé dovolené (4min):

1. den, neděle 9. srpna 2015. ČR -> Německo.

Odjezd v 10:30. Dnes jsou v plánu dálnice a vyzvednutí foťáku. Vyrážíme směr Nový Bor přes Mělník, Dubou a Českou Lípu. V Novém Boru nám půjčuje kamarád svoji pořádnou zrcadlovku a objektivy. Neodmítáme pozvání jeho táty na steaky. Parádní domácí oběd. Po obědě přes Děčín na D8 a hltat Německé dálnice. Začíná mi blbnout kamera, jsem neuvěřitelně naštvaný, mam chuť ji rozmlátit. Někde za Berlínem je již tma a hledáme místo na přespání. Chceme spát někde nadivoko. Sjíždíme z dálnice a na první pokus nalézáme opuštěnou, zarostlou a slepou lesní cestu vedoucí k dálnici. Je zahrazená několika polomy, pod kterými je místo na milimetr na výšku mé moto (škrtám zrcátky). Po tmě stavíme stan, rychlá večeře a za zvuku blízké dálnice usínáme. Najeto přibližně 600km.

2. den, pondělí 10. srpna 2015. Německo -> Dánsko.

Vstáváme něco po šesté ráno. Bez snídaně, rychle balíme. Po cestě najednou prochází paní se psem.. to už máme ale zbaleno. Vyjíždíme z džungle. Zjišťuji, že se mi nenahrál průjezd pod polomy, tak si je podjíždím ještě dvakrát :) Opět najíždíme na dálnici, snídaně na benzínce. Opět mě kamera štve. Při jedné ze zastávek zjišťuji, že jsem ztratil microSD kartu (měnil jsem je) z kamery na předchozí zastávce. Verča čeká, snídá a já se vracím. Na odpočívadle procházím cestu a hledám. Dokonce mi pomáhá i nějaká německá rodina. Bez výsledku. Holt jsem přišel o záběry z prvního dne. Vracím se k Verče a letíme dál. Oběd na benzínce a po jídle si dáváme dvacet. Vjíždíme do Dánska. Zde nasazujeme nepromoky, ale deštík nakonec nebyl tak krutý. Zajímavé zjištění na benzínce - při platbě kartou si vždy berou určité procento z placené částky. Dojíždíme na konec Dánska, do Hirtshals a hledáme kemp. Bereme "Hirtshals camp ***" hned ve městě. Pěkný, dost plný. Naše místo pro stan je obsazeno, tak po kratší diskuzi "ilegálové" balí a jdou se přestěhovat na správné místo. Vtipné bylo, že dostali přidělenou parcelu, ale ta se v kempu nikde nenacházela J měli tam v tom trošku zmatek. Pácháme hygienu, využíváme wifi, nabíjíme a ve 23 jdeme spát. Najeto přibližně 700km.

3. den, úterý 11. srpna 2015. Dánsko -> trajekt.

Budíček v šest. Balíme a přebalujeme - je dobré mít věci na trajekt po ruce. Na benzínce ve městě děláme nákup a hned vyrážíme směr přístav. Potkáváme jediného Čecha na mašině, který se plaví s námi - Matouše (na 1200GS LC). Na čekacím plácku si povídáme, má vše velmi dobře připravené, na cestu se chystal velmi dlouho. Má i kamaráda v doprovodném offroadu. Přichází první pád, byť nezaviněný, když Matoušovi padá jeho motorka na Verčinu. Dominový efekt desítky motorek stojících vedle sebe naštěstí hbitě zastavujeme chycením Verči motorky. Přesun do fronty na trajekt. Naše "jízdenky" platí, tak jedeme do další fronty. Je tu spousta motorek a jsme skoro poslední. Jdu si odskočit, po návratu překvapení, všechny moto pryč a jsou tu jen naše a Verča čeká.. Rychle startujeme a naloďujeme se. Na trajektu zajíždíme dle pokynů posádky, dost dělají problémy šířky nabalených motorek, není jednoduché je vedle sebe poskládat. Kurtování jde rychle, se zdejším systémem mám již zkušenosti z Norska. Dřina to ale byla, zvlášť když mám vše 2x (Verča vybaluje na trajekt a já kurtuju teda i její moto – dělba práce). Bereme připravené věci na palubu a jdeme hledat kajutu. Pocit, když z paluby s auty musíme jít ještě dolů a dolů a dolů není zrovna příjemný. Holt levné společné kajuty pro 6. Hned mě napadá, že taková místa byla na Titanicu místem smrti :) Ovšem v kajutě je příjemně, všude čisto, nic rozbitého. Máme spolubydlící ze Švýcarska, co jedou Island na kolech. Motohadry zamykáme v boxech na palubě za 20DK. Doporučení - pokud do boxu zamknete zpocené oblečení, tak si představte, jak asi bude po vylodění za 3 dny smrdět. Neudělejte blbost jako já :) Procházky po lodi, ladíme trasy, půjčování a focení map od jiných cestovatelů. Skvělá spolupráce. Oběd. Je vždy na výběr z více věcí a co si člověk nabere to má. Fajn. Začíná to docela houpat a je vtipné sledovat potácející se lidi po palubě. Relax na venkovní palubě, sluníčko svítí jak blázen. Večer jdeme spát. Najeto přibližně 4km.

4. den, středa 12. srpna 2015. Trajekt, krátká zastávka na Faerských ostrovech.

Vstáváme v 7, ranní hygiena, pokec se spolubydlícími, snídaně. Procházky po lodi, focení, natáčení. Opět ladíme s Matoušem trasu, má super knížku o Islandu. Máme již sestavený plán, co chceme vidět a kudy jet.  Oběd. Jen pozor na posunutý čas na lodi - ať se nedožadujete obědu dříve, než se začne vydávat (jako my). Na palubě je posilovna, bazén, několik barů a restaurace. Dokonce i kino. Jdeme na Jurský park. Blíží se mezipřistání na Faerských ostrovech. Jsme vyhnáni z kabin. Tak vše sledujeme z paluby. Na Faerských je zima a zamračeno. Dostáváme info, že v Reykjavíku je extrémně hnusné počasí. Super. Do hodiny od přistání loď vyplouvá směr Island. V kabině přibyl cestující, tak nás tu je 5. Snažím se zprovoznit v kajutě svůj home-made gimball na kameru (motorky stabilizují kameru). Bohužel dojde ke zkratu a začíná mi kapánek hořet. Rychle ho balím a jdu s tím ven - jsem rád, že se nespustil požární poplach. Dáváme si na baru drinky a seznamujeme se s dalšími lidmi. Najeto přesně 0km.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (30x):
Motokatalog.cz


TOPlist