Moravsko - Česká expedice Gibraltar

Výprava motodědků na jeden z konců Evropy. Přes Německo,Francii, okolo Španělska a Portugalska na Gibraltar. Zpět Španělskem přes Andorru, Francii, Monako, Itálii a Rakousko. Cesta je cíl !

1. den, čtvrtek - 23.8.2012

Náš vysněný výlet začínáme srazem v kempu Sycherák na Šumavě. Kempy jsou tu dva a tak na sebe hodinu čekáme každý jinde.Trocha srandy hned na začátek. Pokecáme,popijeme poslední české pivko, přespíme v chatě a ráno vyrážíme
„za hranice všedních dnů“.

Ujeto 370 km

2. den, pátek - 24.8.201

Budíme se do pěkného rána. Sbalíme a jedeme přes Rozvadov do Německa, dále pokračujeme po dálnicích, spaní plánujeme ve Francii v Millhaus. U Karlsruhe začíná pršet.Chvíli prší,chvíli leje celých zbývajících 160km. A prší tak, že není možné v kempu ani postavit stany. Jsme vděční za přístřešek kolem umývárny pro motorky a my si usteleme na dlažbě umyvárny.

Ujeto 580 km

3. den, sobota - 25.8.2012

Ráno vstáváme ze země u motorky, ale vyspali jsme se docela dobře. V 9 hod odjíždíme  směr Clermont Ferrand, začíná svítit slunce, oblečení doschne cestou na nás.Do navigace zadáváme nejrychlejší trasu bez poplatků. Pěkná cesta, většinou dva pruhy v každém směru jako na dálnici,avšak každou chvíli kruhák.Občas ale jen uzoučké uličky starých obcí a městeček.Do kempu Le Chanset v Clermont přijíždíme  až v 19 hod. Kemp je asi 650m vysoko,je dost chladno.Stavíme stany,něco pojíme a popijeme a jdeme spát.

Ujeto 468 km

4. den, neděle - 26.8.2012

Za pěkně chladného rána balíme a jedeme. Teplota 7 – 13 ˚C. Radši bychom dolů do tepla,ale jedeme Francouzským středohořím a tak vystoupáme ještě hezkých pár set metrů vzhůru, než silnice zase začne klesat. Vlevo vpravo,nahoru dolů o tom však  to jezdění  přece je. Projíždíme krásné kamenné vesničky,ale Francouzký venkov vypadá k našemu překvapení také dost omšele a chudě.Skoro žádné novostavby a když,tak velice prostě vyhlížející.. Během dne máme problém s benzínem, v neděli je skoro každá pumpa zavřená. Trochu bloudíme a hledáme pumpu,nacházíme když jsme opravdu na dně.Automat kartu Visa nechce a tak nezbývá než natankovat po obtížné domluvě za hotové na karty jiných-ochotných zákazníků a vyrovnat se hotově. Dostaneme se do vinařské oblasti Chateau nedaleko Bordó .Nádherné vinice, zalité sluncem. Stany stavíme v kempu Airotel les Viviers v Biskajském zálivu poblíž Kap Ferret.

Ujeto 450 km

5. den, pondělí -  27.8.2012

Vyjíždíme za krásného počasí na Kap Ferret,je to špička pobřeží s krásnou pláží téměř uzavírající záliv. Byla to docela zajížďka. Další zastávka je v Biarritzu, krásné město,pěkný výhled na moře,procházka, dáme zmrzlinu a  pokračujeme  směr Španělsko.Zvolený kemp je v horském údolí a navigace stále ztrácí družicový signál .Bloudíme v horách a pak vybíráme jiný kemp  v Orio. Stany stavíme za šera.Kemp je pěkný,1/2 km.od pláže.
 Ujeto 312 km

6. den, úterý - 28.8.2012

Máme první volný den. Ráno jsme trochu vyprali a kolem 10 hod se vydáváme autobusem asi 12km na prohlídku města San Sebastian. Je to krásné město, pláže, skály do kterých bijí mořské vlny. Na pahorku nad městem se tyčí socha Krista.
Vrátili jsme se docela uťapkaný po městě a tak si jdeme ještě alespoň smočit nohy do
Atlantiku na pláži.

7. den, středa -  29.8.2012

Za stále hezkého a teplého počasí vyrážíme směr Bilbao, Santander.Je tady dost dálnic bez poplatku a  tak to dost ubíhá, cílem mělo být Ribadeo, ale je to přeci dost daleko.Pepovi ještě prasklo spojkové lanko.Oprava je sice rychlá, ale Ribadeo odkládáme  na zítřek a bereme nejbližší kemp ve vesničce přímo u kravína.Pěkně zařízený kemp,ale ten kravín je fakt cítit.

Ujeto 525 km

8. den, čtvrtek -  30.8.2012

Malinko se vracíme do Ribadea, setkáváme se s  Kamilem Sedláčkem, synem motodědka Bohuše Sedláčka. Kamil má u pláže stánek se suvenýry a byl z nás docela překvapený. Místo pro stánek má u nádherné pláže Catedrales. Pokračujeme do Santiago de Compostela. Prohlédli  sme Katedrálu a poutní místo,potom pokračujeme do kempu Limens. Konečně byla i koupel v Atlantiku.

Ujeto 283 km

9. den, pátek -  31.8.2012

Odjíždíme z kempu Limens(oblast Vigo) a brzy přejíždíme hranice Portugalska, chladno, ale slunečno.Cestou fouká silný vítr,lomcuje to s námi a jedeme pořád nakřivo. Porto objíždíme,skvělé víno nakupujeme jen v supermarketu. Stany stavíme v kempu u Kap Peniche, nádherné moře,útesy, velký vítr, moře celou noc hučí.V kempu jsou všude postaveny zídky proti stálému větru.

Ujeto 467 km

10. den, sobota -  1.9.2012

Budíme se do krásného dne a jedeme okolo Lisabonu směr Faro.Brzy se odkloníme pár desítek km. od pobřeží, avšak cesta vnitrozemím Portugalska je úmorná a horká:  37˚C. Krásná silnice vede vyprahlou zemí osázenou olivami. Dorazíme do Fara, kde míníme kempovat,ve vybraném kempu na ostrově  je ale přeplněno, proto jedeme o 20 km dále do kempu Olhäo.Dobrá volba. Pěkný večer s hudbou a tancem, víno, rum, no prostě odvaz.

Ujeto 404 km

11. den, neděle -  2.9.2012

Druhý volný den, pereme, odpočíváme, procházka po kempu a okolí. Také rekonvalescence po uplynulém večeru.
Kempy vyhledáváme většinou den dopředu podle navigace, Dovede nás  až k recepci. Jsou tu uloženy však asi jen ty větší a taky  dražší kempy.Starosti s ubytováním však ve Španělsku a Portugalsku nemáme.

12. den, pondělí -  3.9.2012

Vyjíždíme v 9 hod směr Huelva, asi v 10 hod opouštíme Portugalsko a za chvíli již projíždíme městem a zastavujeme  u památníku slavného mořeplavce Krištofa Kolumba.Pokračujeme směr Tarifa. Zastávka v Cadizu, také u pomníku Corteze. Kemp bereme poblíž Tarify, aby bylo zítra dost času na Tarifu i Gibraltar. Je stále hezky a teplo a tak byla i krátká koupel naposledy v Atlantiku, ta příště již bude teplejší.