europ_asistance_2024



Švýcarské Alpy a francouzské pobřeží

Kapitoly článku

5.den Sion (CH) – Avignon (F), najeto: 516km

Pátý den jsme podle plánu zabalili a mířili do Francie. Při průjezdu krásnou oblastí ledovců a vodopádů Argentiére nás ještě doprovázeli mračna, ale v dálce na obloze na nás již vykukovalo sluníčko a teplíčko. Ve Francii jsme kvůli urychlení cesty využili dálnic, kde je mýtné podle kilometrů najetých na dálnici. Příjezd do města Avignon a bezproblémové nalezení kempu na ostrově uprostřed řeky Rhôny. Kemp Pont d´Avignon byl opět bezvadný – krámek, krásný bazén a přímý pohled na historické centrum papežského města Avignon! (www.camping-avignon.com)

Výhled z kempu na historický Avignon

6.den Orange, Ardéche–Pont-d´Arc, Pont du Gard, Avignon, najeto: 200km

První výlet v této oblasti směřoval do města Orange. Návštěva Římského divadla, které je zapsáno do Unesco, již bylo za vedra. (www.theatre-antique.com/en/orange) Divadlo nás překvapilo velikostí, udržovaností i množstvím zpřístupněných prostor. Dostali jsme nahrávku o divadle v angličtině, ale bylo na výběr z mnoha jazyků. Následovala prohlídka města a Vítězného obloku. Následný cíl byla přírodní oblast Ardéche se stejně pojmenovanou řekou. Silnička vlnící se podél řeky vedla k známému přírodou vytvořenému kamennému mostu Pont d´Arc. Přes tuto krásnou oblast, jak stvořenou pro motorku, jsme dorazili k dalšímu mostu, tentokrát vytvořenému lidskou rukou. Pont du Gard. 2000 let starý a stále funkční akvadukt, překlenující řeku Gardon, je opravdu velmi rušně navštěvován. Vstup k mostu není placený, ale je to vyřešeno placeným parkovištěm. My jsme měli štěstí na slečnu, která měla ráda motorkáře a i parkoviště jsme měli zdarma. (www.pontdugard.fr) Po tomto mostu jsme mířili na odpočinek do kempu k bazénu,kde jsme měli také miniaturní most přes bazén. Stále nám ale mosty nestačili a v podvečer jsme se vydali na prohlídku proslulého Avignonského mostu, který končí nad řekou. Samozřejmě jsme nemohli vynechat prohlídku historické část města Avignon, která ve večerním teplém vánku byla úchvatná. Procházeli jsme se kamennými uličkami mezi kavárničkami a krámky. Mimochodem ceny přímo v historickém centru jsou úplně stejné jako všude jinde v zemi. Takže žádná předražená Praha.

Přírodní most Pont- d´Arc

7.den Fontaine de Vaucluse, Camargue, najeto: 290km

Po posilnění teplou bagetou k snídani se vydáváme do nedaleké vesnice Fontaine de Vaucluse, kde žil známý básník Petrarca a vzpomínal na Lauru, kterou poznal v Avignonu. Toto malebné městečko je ale navštěvované především pro jeden z nejmocnějších přírodních pramenů na světě. Pramen řeky Sorgue v době naší návštěvy byl o několik metrů níž kvůli extremně suchému období. V zimě a na jaře vyvěrá z hlubokého podzemí až 300 metrů tmavě zelené tůně. Průzračná voda se zelenými řasami a silnými postranními prameny pohání papírnu, která je stále v provozu. Prohlídka papírny byla zdarma a bylo zajímavé sledovat, jak ručně zapracovávají pro tuto oblast typické levandule do papíru. Dále jsme pokračovali směrem na Port Camargue. Močálovitá chráněná krajina Camargue leží v deltě Rhôny (www.parc-camargue.fr). Na místních rančích, nazvaných manade, obklopených pastvinami, francouzští kovbojové na bílých koních chovají černé býky pro corridu, organizují pro zájemce o jezdectví prázdniny v sedle nebo vyjížďky po krajině. Je tu výjimečná flóra a fauna, kde žijí hejna růžových plameňáků. Po průjezdu lokalitou jsme opravdu viděli růžové plameňáky, stáda bílých koní a černých býků. U středozemního moře v městečku Saintes-Maries-de-la-Mer jsme jeli na sever a pomalu se vraceli do Avignonu.

Plameňáci v Camargue

8.den Avignon – Antibes, Marseille, Cassis- Port d´Mio, najeto : 390km

Ráno jsme sbalili a vydali se na naše poslední působiště na Azurovém pobřeží. Pří výjezdu jsme nečekali, jak to bude náročný den. Hned na začátku se nám podařilo zabloudit na parkovišti u supermarketu, přes které vedla hlavní silnice. Tohle bloudění ale nebylo nic oproti Marseille, kde jsme nechtěně projeli kolem památek, centrem i okrajovými částmi se ohořelými kostrami aut. Vše to vzniklo opravami silnice a totálně neznačenými objížďkami. A pak se to už táhlo – nutně jsme potřebovali doleva, ale bohužel, buď jednosměrka či kopáči  Po zdolání města jsme již bez problému našli Calanque d'En-Vau u města Cassis, kde jsme chtěli navštívit tři nejkrásnější fjordy. (www.ot-cassis.fr) Byli jsme ale trochu v časové tísni a dost zničení a proto jsme zkoukli jen jeden, kde při zářezu moře do skály byl malebný přístav a pokračovali jsme dál k cíli. Dál náš den pokračoval nepříjemným zjištěním, že kemp poblíž Nice, který jsme měli vyhlédnutý, je zcela plný. Po bezvýsledném hledání volného místa v desítkách různých kempů jsme naštěstí asi 10 minut před 22. hodinou na jedno narazili. Proto jsme neřešili, že kemp není tak útulný a dobře zajištěný, jak bychom si představovali a dokonce za vyšší cenu a okamžitě ho brali. Studené pivko ale měli, a to ten večer bodlo! Nacházel se poblíž města Antibes a od moře nás dělila pouze silnice a železnice. (www.camping-logisbrague.com)

Fjord - Port d´Mio

9.den Nice, Eze, Monako, najeto: 144km

Ranní mráčky na obloze nás donutili změnit plány a místo odpočinku na pláži jsme podnikli výlet. Velmi hustou dopravou jsme prokličkovali do vyšperkované Nice. Původně italské město láká mnoho turistů i na přečkání celé zimy díky svému příjemnému klimatu, zeleni, azurové modři, vodotryskům a nekonečným plážím. Prošli jsme se po slavné Anglické promenádě, pobřeží a z venčí obdivovali nejluxusnější hotel Negresco. Podél krásného pobřeží jsme přijeli do Éze. (www.eze-riviera.com) Nejnavštěvovanější opevněná vesnice na Cóte d´Azur je ve výšce 427 m.n.m. přilepená na skále jako orlí hnízdo. Stoupání příkrými úzkými uličkami s kamenými středověkými domy, klenutými průchody s rostlinami a fontánkami mělo jedinou chybu – těsné kožené kalhoty v teplém, slunečném počasí. Výhled ze strmé skály na moře byl okouzlijící. Hustou dopravou jsme pokračovali do Monaka, kde jsme udělali prohlídku Monte- Carla ze sedla motorky. Obrovský příslav s jachtami, všude luxusní auta, vyšňořené parky a slavné Casino nás ohromilo. (www.monte-carlo.mc) Od tud jsme se do kempu vraceli přes hory po krásné silnici.

Azurové pobřeží

10.den St.Tropez, Port Grimaud, najeto: 186 km

Z Antibes do St. Maximes jsme se dali projížďkou přes hory, kde začala nepředstavitelná kolona aut, která vedla až do St. Tropez. (www.ot-saint-tropez.com)V samotném městě jsme nemohli vynechat četnickou stanici, která nás překvapila, jak je zašlá. Jinak celé město překypovalo bohatstvím, obrovské jachty, u toho nablýskané vozy a služky pobíhající na palubách za dámičkama nám vzali dech. Prohlídli jsme i centrum města, který s náma obdivovaly davy dalších turistů. Nedivíme se, že místní obyvatelé se na sezónu z města raději vystěhují pryč. Uprostřed kolon jsme se vraceli pár kilometrů k městu, které připomíná Benátky. Autem si tu cestu nedovedu představit! Městečko Port Grimaud na vodě, 12 km podél plavebního kanálu, je postaveno v typickém provensálském stylu. Opravdu velmi sympatické městečko. Nazpět do Antibes jsme jeli překrásnou oblastí rudých útesů masivu Esterel a azurově modrým mořem s malinkými plážemi! Super!

Pobřeží Esterel

11.den odpočinek, Antibes, najeto: 0 km

Naše dovolená není až tak úplně o odpočinku a poflakování. Po ranním vstávání, dnu plném krásných zážitků pak večer nemáme ani pomyšlení na řádění ve víru zábavy. Maximálně ochutnávka místního vínečka, piva či jiných dobrot a rychle nabírat další síly. Proto jsme si dali zasloužený relax u moře a večerní prohlídku Antibes s příjemnou večeří.

Casino v Monte Carlu

12.den Grand Canyon du Verdon, Route de Napoleon, najeto: 336 km

Dnes byl v plánu jeden z najznámějších kaňonů - Grand Canyon du Verdon – řazený k nejdramatičtějším scenériím Evropy! Rozhodli jsme se přijet ke kaňonu jižní stranou po D71, prý je zajímavější. Řeka Verdon se vine na dně hlubokého kaňonu o hloubce až 700 m. Celkově byla oblast dost vyprahlá a proto nebyl Verdon asi tak děsivý a dramatický, jak jsme očekávali. Ale i přesto byl pohled na dno ohromný a silničky několik set metrů vysoko ve skále s častými tunýlky budily respekt. Na konci kaňonu se nám začal otvírat neuvěřitelný pohled na uměle vytvořené jezero. Z odpočívadla jsme si dlouze vychutnávali nádherně modré jezero Lac de Ste-Croix. Konečně se nám ukázal typický znak Provence – levandulová pole, která krásně voněla. Až do Grasse jsme si užívali zatáček v pěkným prostředí po Napoleónově cestě. (www.route-napoleon.com) Pozor! Když potkáte benzínku, tak tankujte, moc často je neuvidíte! A z města parfému Grasse (www.grasse.fr), kde je možnost navštěvy parfumérie zdarma, jsme sjeli do kempu a vyzkoušeli teplotu moře.

Grand Canyon du Verdon s Lac de Ste-Croix

13.den Gorges de Daluis, Col de La Cayolle, Lac de Castillon, najeto: 379 km

Od posledního výletu jsme toho neočekávali mnoho. Již cestou ke kaňonu jsme projížděli extrémním krásným koncem světa, silnice ani nebyla na mapě, pouze jsem z plánování věděla, že se tam přes hory dá projet. Byli to risk, který stál za to! Silnice, na které by měli problémy se vyhnout i dvě motorky, vedla klidným a zapomenutým krajem. Gorges de Daluis - bomba kaňon z červených skal s mnoha tunely a strmým srázem dolů k řece. Po příjezdu do Col de La Cayolle jsme se ocitli ve zcela jiné krajině. Mohutné masivy s velmi řídkým porostem byly super. Výhledy, které se nám ukazovaly cestou ke Lac de Castillon byly ohromující, stejně jako samotné ohromné jezero s úplně modrou vodou. Závěr cesty jsme jeli kus po již známé Napoleonově cestě.

Gorges de Daluis

14. den nabírání sil na pláži, najeto: 0 km

Před závěrečnou cestou domů jsme chytali bronz a nabírali energii na pláži.

Col de La Cayolle

15. den Antibes (F)- Šluknov (CZ), najeto: 1450 km

Ráno jsme vyjeli podle plánu v 7 hodin. Silnice byly výjimečně prázdné. Téměř okamžitě jsme najeli na dálnici a po ní uháněli domů, co to jen šlo.Cestou jsme opět zmokli a pak se naopak zase pařili. Za tento den jsme dali za mýtné dohromady 48,20 Eur a za průjezd Brennerským průsmykem 8 Eur. Domů jsme se dostali před půlnocí. Za den najeto 1450 km – náš osobní rekord!

Lac de Castillon


Užitečné odkazy k Francii: www.eurocamps.net, www.campingfrance.com, www.provence.xf.cz, www.provence.tripidipi.cz, www.azurove-pobrezi.nacesty.net, www.provence-infos.com

Celkové zhodnocení

Najeto: 5 426 km
Útrata za benzín: 10 876 Kč
Útrata za kempy pro dvě osoby, malý stan a moto: 6 337 Kč
Poplatky za dálnice a tunely: 192,20 Eur

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist