europ_asistance_2024



Splněný sen - Saint Tropez FR

Osm dnů v sedle, cesta CZ-A-N-CH-I-FR a zpět.

Kapitoly článku

Saint Tropez
Tak a jízda roku je za náma! Každý rok máme se ženou jeden týden volný pro motorku a nás dva. Letos jsme se rozhodli, že si splníme sen, který jsme měli před třemi roky s koupí první motorky. Přáli jsme si vidět azurové pobřeží Francie. A musím říct, že nás Saint Tropez (Cannes, Nice, Monaco) ani trochu nezklamalo! Asi 14 dnů před akci jsme tuto jízdu vyvěsili na motorkářích. A čekali, že se nám povede něco podobného jako loni při jízdě do Chorvatska, kdy se přihlásilo 5 motorek. Letos se nic podobného nekonalo, přihlásil se Pavel z Turnova. A tak jsme jeli ve dvou. 

DEN PRVNÍ : 

Tradiční zahájení proběhlo na poslední Shell-ce v Mikulově, po krátkém seznámení s Pavlem jsme vyrazili na Vídeň kolem Dunaje směr Salzburg. Věděl jsem, že nás čeká nudná cesta po dálnici a tak nás docela překvapila krásná cesta kolem Dunaje. Krásná panoramata, hrady ve skalách, prostě stojí za to na chvilku sjet z dálnice a párkrát naklonit motorku na silnicích 1.třídy. Po vyhlídkách kolem Dunaje zase zpátky na dálnici směr Salzburg . Vzhledem k pozdním hodinám cca 19.00 jsem se začali poohlížet po spaní. A při zastávce na dotankování se vše samo vyřešilo. Na pumpě stáli tři české endurka a na nich tři páry super motorkářů… měli vyhlédnutý kemp kousek od dálnice směr Villach. Pro nás asi 30 km zajížďka z plánované cesty, ale mi se prostě jen svezli. Kemp to byl průměrný, ale parta byla super asi do jedné v noci jsme popíjeli a probrali spousty motorkářských zážitků. Parta na Endurkách byla zcestovalá (Rumunsko, Černá hora atd.) a tak kdyby nás další den načekala další cesta,bylo by o čem si povídat do rána. 

DEN DRUHÝ: 

Rozloučili jsme se z Endurkama a pokračovali s Pavlem přes NěmeckoInnsbruck do Švýcarka. Musím říct, že nás všechny okouzlila cesta z Pfund-su přes Svatý Moritz do Italské Villa di Chiavenna. Prostě Alpy jsou Alpy. Cesta samá zatáčka nádherné výhledy, prostě místo, kde se určitě ještě podíváme. V první italském městě (Villa di Chiavenna) asi dvě hoďky pauza na večeři a první lekce italštiny. Vzhledem k tomu, že nikdo z nás neuměl ani slovo jsme tu lekci potřebovali jako sůl. Pan majitel se opravdu snažil, přestože prý je italština jednoduchá, jedna lekce rozhodně nestačí!!! A s angličtinou se v Itálii moc nedomluvíte. Po lekci italštiny jsme nakonec vyrazili hledat ubytování. Připravte se na to, že Itálie je, co se týká hygieny, na tom trochu hůř než okolní země. Přesto se to dá zvládnout. Spali jsme v Kempu u jezera Mezolla . Prostředí krásné, pivko chutnalo, prostě fajn večer. 

DEN TŘETÍ: 

Začalo to docela slušným horkem cca 35st.. Pavel jel na Blackbirdu a tak mu v tom horku nevyhovovala naše cestovní rychlost max.120km/h, prostě v tom horku mu mašina nestíhala chladit. Takže Pavel zatáhl za plyn a zmizel směr Genova……, mobil jsme na sebe měli, ale přístí den Pavel, vzhledem k problémům s motorkou otočil domů. My pokračovali k moři a letos jsme se prvně měli koupat ve městě Savona…….. Ovšem západní pobřeží severní Itálie nás nemile překvapilo. Že jsme v západní Evropě a tudíž bude spousta věcí dražších jsme tušili! Ovšem, přístup k moři ohraničený privátními plážemi, kde vás Italové nepustí se ani osvěžit a pokračovat v cestě nás opravdu překvapil. Vlastně klidně na pláž můžete, ale zaplatit 7 euro za osobu mi připadlo trošku přitažené za vlasy a je úplně zbytečné vysvětlovat Italům, že se chcete jen půl hodiny osvěžit a pokračovat v cestě. To opravdu majitelé těchto pláží ani trochu nezajímá, bohužel je to tak. Nepříjemné majitelé italských pláží jsme nechali za zády a vyrazili směr Francie. Zkaženou náladu z prvního kontaktu s italskými podnikateli nám spravil pohled na motorku před námi… česká značka nám vrátila zase dobrou náladu. Po krátkém seznámení na nejbližší čerpačce a rozbráním plánované cesty jsme konstatovali, že máme kliku. Příští dva dny máme společnou cestu. Ubytování jsme našli v kempu ještě na italské straně a Luděk mu hned našel příznačný název Hanoj, prostě vypadalo to jako na vietnamské tržnici a ještě chtěli za motorku a dva dospělé 37 euro a moře šíleně špinavé. Museli jsme vypít dvě lahve vína, abychom to strávili, ale to už řidítek jsme měli dost. 

DEN ČTVRTÝ: 

Ráno jsme rychle naložili věci a pádili do Francie. Povídačky o tom, že Francouzi jsou studení čumáci , navíc drazí jsou jenom povídačky! Pravda je, že angličtina je v této oblasti zbytečná, ale pokud člověk něco potřebuje a frantík pochopí co po něm chcete vždy pomůže, prostě příjemní lidé. Na první benzínce jsme se ptali na ubytování v F1. Pumpař, když pochopil, co chceme, vytáhl mapu a vysvětloval, kreslil, až jsme to pochopili. Prostě paráda i když jsme, k naší smůle, francouzštinou nikdo nevládli, domluvit se nebyl problém.Pak jsme jeli asi 40 km po pobřeží, Monaco, Nice až do Antibes. V Antibes jsme se ubytovali v kempu (v F1 bylo plno), ovšem kemp za 20 euro byl něco úúúúúúpně jiného než kempy v Itálii. Vířivky v ceně, krásné sociálky, no prostě jednička s hvězdičkou. Tohle ubytování doporučuji na delší dobu je totiž zhruba ve středu azurového pobřeží. 40 km do Monaca, 15 km do Nice, 20 km do Cannes, cca 80 km do St. Tropez a cca 120 km na nádherný kaňon Verdon. Prostě jih Francie na dlani a základna cca 200 m od moře -super. Po výstavbě stanů a sprše jsme se vyjeli podívat na noční Monako k naší smůle jsme tam nedojeli. Zastavili jsme v Nice. Prošli jsme centrum. Na první vyhlídce za Nice jsme si mysleli, že pod námi koukáme na Monaco. Přitom jsme se dívali na Saint Jean Cap Ferrat, ale pohled to byl omračující, škoda, že to nejde vyfotit. Pak zpět do kempu. 

DEN PÁTÝ: 

Ráno snídaně na pobřeží u Antibes pak koupání v moři a odpoledne jsme se rozloučili s Alenkou a Luďkem a jeli na prohlídku Cannes, chodník slávy, přístav prostě prohlídka všeho co ke Cannes patří. Po dvou hodinách směr Saint Tropez. Saint Tropez je trošičku turisty přeplněné městečko, ale je krásné a k výletu na azurové pobřeží prostě patří. Strávili jsme tam asi tři hodiny a vydali se hledat něco na přespání. Skončili jsem kousek nad Grasse. Kemp odpovídal standardu Francie, plavecký bazén, sociálky cena 18 euro. 

DEN ŠESTÝ: 

To jsme začali točit směr domov. Odpoledne jsme s rozhodli, že máme dálnice plné zuby a tak jsme u Milána zastavili a manželka vymyslela cestu přes Alpy mimo dálnici. Tedy musím uznat, že jsem byl opět překvapen cesta z Bergamo po S 42, 43 do Balzano a dál po E 66 do Rakouského Lidný, přes Italské Dolomity stojí za to. Serpentýny, vyhlídky prostě mňam. Ubytování v podobě kempů tam nabízí docela dost farmářů a na jednom takovém statku jsme za 12 euro přespali i my. Majitel nás provedl svým několikrát mezinárodně oceněným stádem krav na něž byl patřičně hrdý, pak nám ukázal, kde můžeme rozložit stan. A my pak už jen padli unavení do spacáků. 

DEN SEDMÝ: 

Cesta směr ČR po dálnici směr Mikulov tam jsme chtěli přespat jenže v pátek večer byla řada před recepcí kempu úplně šílená. Takže jsme dali jídlo a pokračovali domů kde jsme dorazili hodinu po půlnoci. 

Užitečné info:

- sedm dnů je málo !!!! - klidně vynechte sever Itálie (není o co stát!) dálniční poplatky tam i zpět vyjdou téměř na 60 euro, zatímco ve Švýcarsku zaplatíte 30euro a můžete jezdit celý rok. - Ubytování v kempech do 25euro - 

A na závěr souřadnice kempů kde jsme bydleli: 

1. 47°26'43.74"S, 13°12'42.06"V --- Rakousko kousek od dálnice myslím že na přespání stačí. 
2. 46°12'34.45"S, 9°27'17.96"V --- Itálie asi uprostřed mezi St.Moritz a Miláno, na přespání dostačující 
3. Souřadnice na Kemp u Italské Albeny vám ani neprozradím určitě tam nikdo nejezděte!!!! Viz třetí foto….. a to jsou dva plácky na přespání každý za 37 euro!! 
4. 43°37'52.48"S, 7° 7'46.79"V --- Francie Antibes super kemp do Monaca 40 km, Nice 15km, Cannes 20km a St. Tropez cca 80 km. Prostě z tohoto kempu jde procestovat celé azurové pobřeží – a ubytování super!!!! 
5. 43°41'28.54"S, 6°51'52.56"V --- Francie Grasse jako kemp při cestě dostačující. 
6. 46°18'54.36"S, 10°46'26.26"V --- Italské dolomity Agro kemp na statku ubytování 9 euro, jako průjezdní kemp super. (ceny všech kempů jsou uvedeny za dva dospělé, motorku a stan.)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (29x):
Motokatalog.cz


TOPlist