sumoto_leden

Korsika 2016

5.9.2016 pondělí (Galéria – 9,6 km):

V 9 hodin ráno jsme už po snídani a jdeme se podívat do Tourist centra, které máme asi 300m od hotelu. Chceme se jet podívat lodí na Scandola, Girolata a Capo Rosso.

Zjišťujeme, že od nás jezdí výletní lodě jen na Girolata a Scandola. Jinak by jsme museli do Porta. Nakonec jedeme jen k nám do přístavu. Je nám jasné, že cesta směr Porto bude opět ucpaná. Daří se nám rezervovat místo až na 16 hod. Takže se jdeme koupat na pláž.

Přístav - Galéria

Kolem 14:30 nám volá nějaké místní číslo. To může být jedině kvůli výletu lodí, kdy nám paní ráno říkala, že se uvidí ještě podle počasí. Paní je velice nevrlá a ptá se, kde jsme. Nechápeme a vysvětlujeme, že jsme na pláži a že jsme tam za 15 minut. Když dorazíme k přístavu ve 14:50, tak nám sděluje, že už je pozdě. Že naše místo prodala někomu jinému. Nechápeme. Loď odplouvá v 16 hodin a 14:50 je už pozdě? Nejspíš ji někdo nabídl víc peněz.

Zbytek dne tedy trávíme na pláži. K večeři si dáváme výborný Fish Tacos.

6.9.2016 úterý (Galéria – 255,1 km):

Po snídani po 9. hodině volám do KTM, zda dorazil pístek. Po chvilce vysvětlování proč volám, mi pán sdělí, že mám zavolat za 5 minut, že jde rozbalit krabici se zbožím. Dovolat se mi daří, ale až po 40 minutách. Pán nám sděluje, že pístek je u nich a na moji otázku, zda je možné aby nám ho dnes vyměnili, mě ujišťuje, že samozřejmě. Super. Vyrážíme.

Před Porto je opět kolona. Opět autobus, v té samé zatáčce. Vypínáme motor a tlačíme, tohle by spojka už nedala. Na rozjezd máme asi 2 vteřiny. Potom spojka vypne. Cestu si užíváme, je tady krásný výhled na moře, útesy a pláže.

Okolí obce Porto

Po cestě si říkám, že budou mít určitě polední přestávku, že není kam spěchat. Přijíždíme ve 13 hodin. Polední přestávka je ovšem až do 15 hodin. Moje chyba, měl jsem se zeptat.

Jdeme se tedy koupat na pláž. Motorku necháváme na parkovišti.

Ve 14:45 jsme už u prodejny. Naštěstí už je otevřeno. Po krátkém vysvětlení důvodu naší návštěvy, nám pán sděluje, že pístek tu je, ale že nám ho dnes nikdo nevymění. Snažím se mu vysvětlit, že to máme 120 km jednu cestu, že sem jedeme 3 hodiny a že mi do telefonu řekli, že nám to dnes vymění. Po chvilce námitek prohlásí, že možná po 17 hodině. Takže jdeme nakoupit jídlo a opět na pláž.

Po 16. hodině jdeme zase na prodejnu. Absolutně nás tam ignorují, naprostý nezájem. Asi po 20 minutách se jde prodejce zeptat mechanika a ten přikyvuje. Sláva. Na parkovišti se ani nezvládne rozjet, chce to trénink. Motorku si odtlačí do dílny a po 15 minutách je vše hotovo. Tolik řečí, kvůli 15 minutám!

V 17 hodin vyrážíme zpět na hotel. Cesta je už volnější a tak si to patřičně užíváme. Z této strany je ještě krásnější. D81 stojí prostě za to projet.

Po cestě zpět

Před hotelem se ještě stavujeme v restauraci na večeři. Dáváme si pizzu a děláme dobře. Byla fantastická. Na hotel přijíždíme až kolem 21 hod.

7.9.2016 středa (Galéria - Sisco – 228,5 km):

Vstáváme v 7 hodin. V noci bylo slyšet hřmění. Po snídani všechno rychle nabalit a vyrážíme dál. Je hodně pod mrakem, tak se aspoň dobře pojede.

Jedeme kolem moře a stále si užíváme pohledu, který neomrzí.

Někde na D80

V Saint Florent tankujeme a prodíráme se kolonou. Jsou tu nějaké trhy a je to pěkně ucpané.

Před Saint Florent

Po včerejším náročnějším dni jsme plánovali koupání. Vzhledem k počasí ale měníme plány a projedeme zítřejší trasu.

Někde na D80

Uděláme si malou zajížďku na vojenské dělo a do Patrimonia. Krásné městečko a vinice v okolí.

Napojíme se na D80 a pokračuje nekonečně krásná scenérie. Připadáme si jako ve filmu, když projíždíte zaseknutou smyčku.

Výhled na moře z D80

Malou zajížďku si dáme do městečka Port De Centuri a pokračujeme zase dál na Cap Corse. NÁDHERA. Kdo tam byl, ten pochopí.

Port De Centuri a Cap Corse

Ubytování v Sisco nalézáme celkem bez problému. Obsluha je velice příjemná. Neumí anglicky, ale nějak to zvládneme.

8.9.2016 čtvrtek (Sisco – 83,6 km):

V noci tady bylo ticho jako v hrobě. Vyspaní jsme do růžova.

Venku to vypadá na pěkný vedro už od rána. A taky že jo. Dáváme si poslední „oraz" a poslední koupání. Po cestě na pláž potkáváme Čechy na černém GS 1100. Chvilku pokecáme, dovídáme se, že včera teprve přijeli a pokračujeme dál na pláž. Celý den se koupeme na úžasném místě. Společnost nám tu dělá asi 10 lidí. Klid je tu úžasný. V moři se nám 2x daří pozorovat malého rejnoka.

Poslední koupačka

Po cestě zpět se ještě stavíme na Tour De Seneque. Naposledy natankujeme tento divný benzín a dáme si poslední báječnou večeři.

Tour De Seneque

Na pokoji se ještě připojíme na booking a zamluvíme si poslední noc v Padově.

9.9.2016 pátek (Sisco - Padova – 322,8 km):

Snídaně na Korsice jsou prostě všude stejné. Veka a marmeláda.

V 9:30 hod vyrážíme na poslední km po Korsice. Do Bastie to máme jen kousek. 18km, takže nespěcháme. V jedné zatáčce jsme byli málem svědky čelní srážky 2 aut. Jeden mladý řidič v Audině se potřeboval předvádět a předjížděl i před zatáčkou, kam nebylo vidět. Naštěstí tam zrovna bylo odstavné místo. Na poslední chvíli to strhl a vyletěl ze silnice na toto místo. Pak už se uklidnil. V Bastii ještě nakoupíme pár suvenýrů a kolem 12 hodiny vyrážíme do přístavu.

Bastia - památník

Značený to mají lépe než v Livornu a během chvilky už parkujeme motorku na trajektu. Na lodi si dáme oběd a nabíráme sílu na večerní přesun po dálnici do Padovy.

Plavba byla opět bez jediné vlnky. V 18:15 hod. jsme v přístavu a v 19 hodin už vyjíždíme z Livorna na dálnici.

V 22:05 parkujeme motorku u hotelu. Na recepci nám paní sděluje, že máme zamluvený pokoje 2. Snažíme se ji vysvětlit, že to bude chyba, že jsme chtěli pokoj jeden, že máme potvrzení na jeden pokoj. Nedá si říct a sděluje nám, že nám už peníze stejně strhli a že si to máme vyřídit s bookingem, že k nim to přišlo takhle. Super. :-(

Řešíme to až v pondělí v ČR, booking nás samozřejmě poslal pěkně do háje. Oni chybu neudělali, z jejich strany je vše v pořádku. Potvrzení nám prý poslali 2 a reklamaci zamítli. Naše poslední zkušenost s touto neomylnou společností.

10.9.2016 sobota (Padova - domov – 787,3 km):

Ráno vyrážíme brzy. Jedinou kolonou se prodíráme před mýtnicí. Pelášíme si to 125-130km/h. Pauzy asi po 100km nebo hodině jízdy.

Okolo Faaker See je spousta motorkářů. Že by sraz HD ?

Cesta utíká v pohodě a tak kolem 17:15 jsme už v Mikulově, kde je zrovna vinobraní.

Doma jsme kolem 18 hodiny. Zabralo nám to cca 9,5 hodiny.

Za 15 dní jsme najeli 4308km.

Korsika je nádherný ostrov, na který se určitě vrátíme. Příště ale nejspíš autem, aby jsme si mohli v klidu projít i horské túry a navštívit horská jezera. Je toho tady ještě hodně k vidění.

Pocity po téměř 2 měsících po návratu: WAUUU, pořád je to v nás. Korsika je nezapomenutelné místo. Pořád ještě vidím živě ty krásný zátoky a to nádherně modré moře.