Jižní pařák
Text: nuclear | Zveřejněno: 19.4.2010 | Zobrazeno: 15 726x
Tohle byla pouhá letní projížďka z Liberce přes moravský hudební festival a okolo Rakouska přes východní část Alp, a přes jižní čechy zase domů.Už je to dva roky nazpět, ale povedla se skvěle.
Kapitoly článku
Tohle se tedy povedlo! Hodně lidí v Alpách zmoklo na kůži, já jsem si tam jezdil do půl těla. Ale ještě do Liberce: 3 dny před odjezdem mi na mojí GSX 550 odešly gufera na vidlicích. Byl jsem již dříve varová
n slabým průsakem. Suma sumárum tedy hektický odjezd. Metalový estival na moravě, kterým jsem cestu začínal měl pevný termín, vyjíždím hodně unavený a sám,ale to není na škodu,hezky jsem si odpočinul, všechny metaláky z Liberce beztak na fesťáku potkám do jednoho:) I pár motorkářů- což je super.
V tom roce tam byli headlineři Children of Bodom, moc tomu ale nedali, flákali se, starší metaláci (a já) se těšili na neděli na vzácné Metal Church - málokdy už koncertují.
Nutno říci, že o převážnou část peněz z těch 14 000 jsem přišel tady, asi za pivo a slivovici, ta cesta samotná zas tolik nestála, nejvejš tak 7000. Už tady na fesťáku začínal děsný hic! Kytaristům z beden sálal rozpálený vzduch. Teploměr ukazoval na sluníčku 45 stupňů. Takže v pondělí balím kufry a už se řítím ochladit do hor.
Tehdy ještě nebyl schengen, takže uvařeným celníkům v budkách ukazuji pas, zlobí se, že mám v pase nacpané jiné papíry, jsou unavení.
Ale už to valím na Vídeň. Na jedné křižovatce byl olej, málem jsem šel na hubu, z jiného auta spadl nerezový plech, naštěstí se nevlnil ve vzduchu a hned spadl na zem. Klika.
Pozdě večer jsem si rozbalil stan na nějaké louce na jihu Rakouska. Spal jsem v téhle zemi asi 5 nocí, všechny jen tak někde u cesty, na lesní cestě, jenom jednou v luxusním opravdovém lese :) nutno říci, že tyhle místa na spaní se tady hledají těžko, a jsou za to i snad pokuty, všude totiž už pozemky většinou něčí jsou. Zrovna tady mě rakouský majitel přijel ráno v podstatě vyhodit.
Do Itálie k moři se mi přece jen samotnému nechce, takže odolávám a jedu na sever ke krpálům. V rakouských novinách jsou palcové titulky "hitzenrekords". Vedro trvá. V každém městě ve východních Alpách zastavuji vždy u nějaké kašny na náměstí,nebo u průzračných potoků, nabírám do helmy vodu a vyklápím ji na hlavu, nechám vodu zatéct i do kožených hadrů, aby
to chvilku vydrželo studené. Celou dobu jedu bez trička jen v rozepnutém křiváku.
Dorazil jsem zhruba k Dachsteinu- 3000 metrů vrchol. Toulám se tady asi 3 dny, na mapu nekoukám vůbec, motor nechávám celý den jen tak převalovat téměř na volnoběh a užívám si přírodu. Všichni tu mají zcela nové motorky! Skupiny nových bavoráků a guzzin, i mladí kluci mají úplně nové stroje ty různé 125ccm Aprilie apodobně . Moje 23 let ostřílená Zuza nenachází protiklad.
Vyjíždím pod štít Dachsteinu- placený úsek za 3 E. Lanovka nahoru stojí talíř, takže nic.To radši příště vylezu z druhé strany okolo jezer.
Vedro!
Sjíždím bez helmy,bez motoru a bez bundy dolů, přespím pod širákem.
U hranic s německem je skalní podkova, z druhé strany je známé "orlí hnízdo" údajně jedno
z nejhezčích míst Evropy. Zjišťuji že rakouské obchody s jídlem mají v sobotu odpoledne a neděli zavřeno, což je dobře. Zapoměl jsem co je za den, a tak trochu hladovím do pondělí, ale s principem volných nedělí souhlasím.
Projedu kolem průzračných jezer (Traunsee), a už mířím domů,docházejí peníze. Brečím jak želva když vidím v zrcátku mizející kopce.
V jižních čechách vidím třešňový sad - ideální na přespání, kdyby tu ale nebyl dobře maskovaný rigol! GSX není enduro, a tak mašiina končí vzhůru kopýtkama dokonce trochu dolů! A je málem zle! Tahle motorka váží 225kg, nicméně od mojí srní eskapády (srnec
vracející se k ránu z noční chlastačky u potoka) , na těžké motorky nenadávám.Namouduši, málem jsem na toho srnce za jízdy přesedlal, viděl jsem mu uši, ale motorka si nelehla.
Sundávám kufry, a na počtvrté to zvedám , ale supěl jsem jak parní lokomotiva.
Ocelové držáky kufrů řezané plazmou (originály jsou plastové), se ale dostaly do rozety, musel jsem najít tenčí dřevěnný kulánek a opatrně to naohýbat zpátky. Staré bavorácké kufry to pobraly, jsou to ty "Káčkové" ( z cesťáku K100RS) z 80 let.
Stavuji se ve westernovém městečku u Písku kde docházejí peníze, domů přijíždím na páry v nádrži.
Tak to má být.
A motorka? Mam ji už 6 let, měnit nebudu sžil jsem se s ní, nechám ji promluvit pár čísly:
rok výroby: 1985 , najeto nyní 90 000km !, motor z řady "nesmrtelných" řady GN-71 běží tiše a olej nebere, tah motoru plynulý v celém rozsahu,měněn jednou pouze rozvoďák, chlazení vzduch-olej (příště pečlivě zkontroluju čistotu kanálů pro vzduch, jeden jsem neměl čistý a v krpálech se jezdí často jenom na jedničku, ve vedru to je záhul).
Výkon -35kW
Dnešní cena: asi 25 000 korun.

V tom roce tam byli headlineři Children of Bodom, moc tomu ale nedali, flákali se, starší metaláci (a já) se těšili na neděli na vzácné Metal Church - málokdy už koncertují.
Nutno říci, že o převážnou část peněz z těch 14 000 jsem přišel tady, asi za pivo a slivovici, ta cesta samotná zas tolik nestála, nejvejš tak 7000. Už tady na fesťáku začínal děsný hic! Kytaristům z beden sálal rozpálený vzduch. Teploměr ukazoval na sluníčku 45 stupňů. Takže v pondělí balím kufry a už se řítím ochladit do hor.
Tehdy ještě nebyl schengen, takže uvařeným celníkům v budkách ukazuji pas, zlobí se, že mám v pase nacpané jiné papíry, jsou unavení.
Ale už to valím na Vídeň. Na jedné křižovatce byl olej, málem jsem šel na hubu, z jiného auta spadl nerezový plech, naštěstí se nevlnil ve vzduchu a hned spadl na zem. Klika.
Pozdě večer jsem si rozbalil stan na nějaké louce na jihu Rakouska. Spal jsem v téhle zemi asi 5 nocí, všechny jen tak někde u cesty, na lesní cestě, jenom jednou v luxusním opravdovém lese :) nutno říci, že tyhle místa na spaní se tady hledají těžko, a jsou za to i snad pokuty, všude totiž už pozemky většinou něčí jsou. Zrovna tady mě rakouský majitel přijel ráno v podstatě vyhodit.
Do Itálie k moři se mi přece jen samotnému nechce, takže odolávám a jedu na sever ke krpálům. V rakouských novinách jsou palcové titulky "hitzenrekords". Vedro trvá. V každém městě ve východních Alpách zastavuji vždy u nějaké kašny na náměstí,nebo u průzračných potoků, nabírám do helmy vodu a vyklápím ji na hlavu, nechám vodu zatéct i do kožených hadrů, aby

Dorazil jsem zhruba k Dachsteinu- 3000 metrů vrchol. Toulám se tady asi 3 dny, na mapu nekoukám vůbec, motor nechávám celý den jen tak převalovat téměř na volnoběh a užívám si přírodu. Všichni tu mají zcela nové motorky! Skupiny nových bavoráků a guzzin, i mladí kluci mají úplně nové stroje ty různé 125ccm Aprilie apodobně . Moje 23 let ostřílená Zuza nenachází protiklad.
Vyjíždím pod štít Dachsteinu- placený úsek za 3 E. Lanovka nahoru stojí talíř, takže nic.To radši příště vylezu z druhé strany okolo jezer.
Vedro!
Sjíždím bez helmy,bez motoru a bez bundy dolů, přespím pod širákem.
U hranic s německem je skalní podkova, z druhé strany je známé "orlí hnízdo" údajně jedno

Projedu kolem průzračných jezer (Traunsee), a už mířím domů,docházejí peníze. Brečím jak želva když vidím v zrcátku mizející kopce.
V jižních čechách vidím třešňový sad - ideální na přespání, kdyby tu ale nebyl dobře maskovaný rigol! GSX není enduro, a tak mašiina končí vzhůru kopýtkama dokonce trochu dolů! A je málem zle! Tahle motorka váží 225kg, nicméně od mojí srní eskapády (srnec

Sundávám kufry, a na počtvrté to zvedám , ale supěl jsem jak parní lokomotiva.
Ocelové držáky kufrů řezané plazmou (originály jsou plastové), se ale dostaly do rozety, musel jsem najít tenčí dřevěnný kulánek a opatrně to naohýbat zpátky. Staré bavorácké kufry to pobraly, jsou to ty "Káčkové" ( z cesťáku K100RS) z 80 let.
Stavuji se ve westernovém městečku u Písku kde docházejí peníze, domů přijíždím na páry v nádrži.
Tak to má být.
A motorka? Mam ji už 6 let, měnit nebudu sžil jsem se s ní, nechám ji promluvit pár čísly:
rok výroby: 1985 , najeto nyní 90 000km !, motor z řady "nesmrtelných" řady GN-71 běží tiše a olej nebere, tah motoru plynulý v celém rozsahu,měněn jednou pouze rozvoďák, chlazení vzduch-olej (příště pečlivě zkontroluju čistotu kanálů pro vzduch, jeden jsem neměl čistý a v krpálech se jezdí často jenom na jedničku, ve vedru to je záhul).
Výkon -35kW
Dnešní cena: asi 25 000 korun.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?