europ_asistance_2024



Expedice BabettaTrip 2013

Kapitoly článku

DEN 4.

Budík nastaven na 5:00, vstáváme v 5:30 a při balení se nás snaží sežrat jakési malé poletující potvory. V tom spěchu, a postupně štípáni muškami, se nám jako jediný den povede stan zabalit komplet celý tak, jak to zamýšleli návrháři. Dokonce v rekordním čase. Nabíráme směr Rotava, Cheb. Po cestě se kocháme. Nic zajímavého se nekoná. Žádná porucha, jen tichoučký chod motoru obou Babettek. Po krátkém rozhodování se vydáváme na zajížďku směr Aš. Po příjezdu do Aše se kazí počasí. Navlékáme nepromoky, fotíme a jedeme konečně směr Cheb a Mariánské Lázně. Při příjezdu do Chebu se na víceúrovňové křižovatce rozchází naše cesta. Babettě Dragon je kamionem zabráněno projetí rovně, a tak je pilot nucen odbočit doprava. Následuje hodinu a půl dlouhá osamělá jízda každého pilota. Babetta Tornádo je nakonec navedena na ryhlostní silnici pro motorová vozidla, kterou naštěstí bez nehody projíždí v pravém širokém odstavném pruhu. Druhý stroj projíždí přes centrum města. Po SMS si domlouváme sraz 25 km za Chebem, Babetta Dragon měla náskok cca 20 minut, kdy Tornádo čekalo na zprávu o stavu :). Tornádo kousek za Chebem opět potkává naštěstí známá “závada” s nedostatkem paliva. Je použita rezerva skrytá pod sedlem a jede se dál. O 10 minut později se Tornádo potkává s Dragonem a jedou opět společně. Tuto část jízdy západními Čechami je možno shledat jako nejnudnější úsek, kde se nic zajímavého neděje, všude je rovina a cesta vůbec neutíká. V 18:00 přijíždíme do kempu Nýrsko na Šumavě. Nakupujeme nějaké čumkarty a posíláme. Pak už rutina: stan, sprcha, jídlo, pívo a spát.
Najeto 258 km.

DEN 5.

V 7:30 startujeme z kempu Nýrsko podél vodní nádrže Nýrsko. Uděláme malou odbočku do Hoštic u Volyně a čekujeme známou vesničku. Cesta ubíhá. Všechno šlape jak má a blíží se vrcholky Šumavy: Špičák, Javorník. Po rovném úseku se znovu vrháme vší silou do pedálů a vyjíždíme všechny vrcholky, co nám stojí v cestě. Přijíždíme do Volyně, znásilňujeme bankomat a úspěšně projíždíme odbočku na Prachatice, tak se vydáváme směr Č. Krumlov. Při projíždění obce Hrobce zastavujeme a zahajujeme válečnou poradu. Po rozmyšlení nejlepší trasy vyjíždíme… ajaj... Babetta Tornádo má prázdné zadní kolo. Zahajujeme opravu. Po odstrojení brašen a sundání kolesa nacházíme poklad ve tvaru hřebu. Krása! Měníme duši za náhradní a opravu poškozené necháváme na potom. (Potom se nestalo doteď - odloženo na jaro.) Při opravě nabízí pomoc starší muž,který projíždí kolem. Bohužel větší lepší pumpičku nemá, děkujeme za nabídku a posíláme ho konat dobro jinam. Po finální opravě nám stále schází trocha tlaku v kole. Nakonec si půjčujeme hustilku v baráčku, u kterého jsme píchli. Příjezd na Lipno v 18:00. Do 19:00 jsme vybírali vhodný kemp Jestřebí III. Daří se uplatnit slevu: 2 mopedy = 1 motorka :). Jelikož je vrátnice v hospodě,tak se před ubytováním občerstvujeme a nabíráme síly. Přičemž se z hospody ozvalo: “ještě jste to ani nezaparkovali a už chlastáte” :-D. Hold žízeň je sviňa :-D. Pak již zase večerní rutina.
Najeto 201 km.

DEN 6.

Start z Lipna byl v plánu kolem 9. hodiny, oddechový den. Po dobrém spánku ovšem startujeme už v 8:00 směr Frymburk, přes přechod Dolní Dvořiště, kde se Babettky projedou po “legendární” E55. Na hranici zastavujeme na rakouské části. Fotíme a za nejbližší zatáčkou si nás prohlíží rakouská policie. Tak si každý odskočíme na malou a vyrážíme zpět do Čech směr Chlum u Třeboně, Lásenice, Nová Bystřice do kempu Osika (bohužel deník neuvádí čas příjezdu do kempu), najeto 151km. Zdálo by se, že to bude opravdu odpočinkový den. Parkujeme, stavíme stan, jdeme do stánku na točenou Plzeň - jdeme obhlídnout rybníček. Na koupání se nám zdá zima a tak se rozhodujeme, že půjdeme radši do sprchy. Sprchy se nachází u recepce. Bereme ručníky a u recepce vidíme bandu 7 ostřílených motorkářů na Babettách. Jdeme k nim a vysvětlujeme jim situaci (kde je hospoda, kolik stojí pivo, atd.). Rozbalí stany a širáky hned vedle nás. Po sprše přisedáme k Babetťákům a vyměňujeme si zkušenosti. Ráno nám borci ještě předvedou jak utěsnit gufero magneta lepidlem na podpatky. Před spaním nám trempík zahraje na “trubku” Křemílka a Vochomůrku a pár dalších songů a jde se spát.
P.S.:  Dnes nám od rána mírně zlobily starty a jednou jsme dotahovali matku předního kola na Tornádu.
Najeto 151 km.


DEN 7.

Budíček v 6:30 za zvuků Babetťácké chrápající symfonie. Čekujeme vyspravení gufera, moc se nám to nezdá, ale borci tvrdí, že to bude dobré. Znovu zlobí starty. Tornádu se zadařilo nastartovat až jízdou z kopce. Nabíráme směr Nové Mlýny a opět stroje jedou bez závad. Plánované nocování na Nových Mlýnech musíme zrušit, protože jsme tohoto cíle dosáhli o mnoho dříve, než byl náš plán. Pokračujeme tedy do kempu Apollo u Břeclavi, máme za sebou další lehčí den a najeto je 176km. Nefunkčkní rezerva se stala nejobvyklejší poruchou, která se téměř každý den opakovala. Příjezd do kempu v 17:00. Kemp vypadá pěkně, žádná špína. Obvyklá večerní rutina.
Najeto 176 km.

DEN 8.

V 8:30 vyrážíme z kempu APOLLO a jedeme do Břeclavi, kde tankujeme. Poruchy se startováním se zhoršují nejen na Tornádu, ale začíná trápit i Dragon. Po natankování a nastartování strojů projíždíme Břeclav a jedeme směr Hodonín, Valašské Klobouky, Horní Lideč, Lidečko a přechod Makov. Dnes potkáváme nejprudší kopec celé naší trasy a to kopec z Luhačovic do Slavičína. 17% stoupání. Dole pod tímto kopcem se ptáme místního domorodce na cestu a ten nám povídá, ať se tam radši nepouštíme, že to tam zavaříme. A my si říkáme “tvl. víš, co my jsme už všechno vyjeli, nás jen tak něco nezaskočí”. To jsme ještě nevěděli, jak hodně se mýlíme :-D. Byla to nejnáročnější část cesty, jelikož zahřáté stroje nám ve ¼ kopce vypověděly službu. První odpadlo Tornádo, které se nechalo dalších 150 metrů strkat na nejbližší odpočívadlo a tím úplně zničilo pilota. Dragon z posledních sil a s řádným příšlapem dojel na první odbočku do lesa, kde poté oba stroje odpočívaly. Nutno podotknout, že i některá kolem jedoucí auta, převážně dodávky, měla co dělat, aby se dostala nahoru. Po vychladnutí strojů již kopec zdoláváme. Na konci Lidečka jsme nasadili nepromoky. Vypadalo to totiž, že bude průtrž mračen. Nakonec jen mírně poprchávalo. Po dosažení přechodu Makov děláme přestávku a před krátkým deštíkem se schováváme v BUS zastávce. Znovu nás trápí starty - jsme nas...ý. Po naskočení motoru projíždíme kousíček přes SK směr Frýdek Místek, přes Staré Hamry. Přes Google jsme si vyhlídli kemp v obci Baška.což byl jeden z nejlevnějších kempů naší cesty. Babetta = kolo 0 Kč, 2 osoby + stan 140,-. Na ráno je v plánu servis Babettek, starty jsou čím dál horší. Ve 21:00 zavírá místní hospůdka, večeříme, dopíjíme a usínáme.
Najeto 236 km.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (49x):
Motokatalog.cz


TOPlist