Cesta k pivním pramenům

Závěr

Tak skončila naše Tour de Prdele 2014 „Cesta k pivním pramenům“. Nádherná cesta, krásné pivo, sranda, přátelé. Za celou cestu jsme kromě pár špatně natočených kelímkáčů v Olšanech nenarazili na špatné pivo. S potěšením jsme tedy konstatovali, že pivní kultura v Česku nejsou pouze zaplivané vyhulené knajpy, ale že pivní turistika má obrovský potenciál růstu a je velmi zajímavým tématem. O tom svědčí i debata Motogangu na podniknutí další pivní expedice do končin Ostravska a Moravy vůbec.

Poznali jsme, že když se něco dělá pořádně a s láskou, výsledky se dostaví. A když z této snahy vznikne poctivé pivo ať s duší hor, profesorské nebo uvařené z potřeby prostě zachránit a rozvíjet svůj podnik, je toto poznání ještě příjemnější.

Poděkování Motogangu – Švejčkovi, Fandovi a Láďovi, se kterými je radost prožít každý rok pár dní on the road. Poděkování našim rodinám, protože přiznejme si to, takováto cesta může být nebezpečnější než přejezd Afgánistánu.

Poděkování přátelům ze Sidecarclubu Nasavrky. Karlovi, který pro naše krásné oči jede po ránu 150 km, aby se za půl hodiny vracel, Pavlovi, za jeho organizaci ubytování v Kácově a milé překvapení v podobě výročních nášivek na džísky z jeho firmy, Jindrovi a jeho paní za pohoštění, které je těžké překonávat, Laďce, Peťovi, Standovi, Wilíkovi a Zdendovi za výborný večer, na který se vyplatí rok čekat.

Děkuji také vám, přátelé a kolegové motorkáři za to, že jste tento můj cestopis dočetli až sem.

PS:  co vám asi vrtá hlavou...  ačkoliv jsme podnikli tuto cestu na motocyklech, pili jsme pouze kvalitní piva v míře takové, abychom ráno za řídítka mohli sednout. Pokud jste při četbě nabyli dojmu, že naše konzumace přesáhla únosnou mez, vězte, že jsme si byli po celou dobu plně vědomi zodpovědnosti a v jistých chvílích jsem musel při psaní použít trochu toho literárního přibarvení skutečnosti. Také jsme zásadně nekonzumovali žádné lihoviny, které by nám mohli zamíchat již tak řídkým obsahem našich trávících traktů a zapříčinit kocovinu. (holt nefiltrované a nepasterované pivo má i určitá rizika).

Ahoj a na cestě na sebe mávnem!