Bosna 2019

Den sedmý

Jako cíl dnešního putování zadáváme do GPS město Keszthely, ležící na břehu Balatonu. Na chorvatských hranicích předjíždíme asi dvou kilometrovou kolonu. Ještě, že jedeme na motorkách. Cesta Chorvatskem pěkně ubíhá, kilometry utíkají, když najednou navigace hlásí: “odbočte vlevo.” Slepě posloucháme a jedeme úzkou cestou mezi rozstřílenými baráky. Asfaltová silnice po chvilce končí a my se ocitáme na šotolíně. Štěrk je tu asi čerstvě , přední kola se boří a motorky tancují ze strany na stranu. Tomáš, který má modřinu na stehně stále větší, odmítá pokračovat dál. Otáčíme stroje a vracíme se zpátky na hlavní silnici.

Cesta přes Maďarsko je opravdu nezáživná. Pětikilometrové rovinky, vesnice plné policejních radarů. Jsme rádi, když dorážíme do cíle. Ubytováváme se a odcházíme k vodě. Konstatujeme, že jsme to tu rádi viděli, ale že podruhé sem asi nepojedeme. Cestou zpět na apartmán kupujeme nezbytné občerstvení. Večer přichází parádní bouřka. Takovou jsme ještě nezažili. Ještě, že sedíme pod střechou. Chvilku ještě rozprávíme s maďarským párem, který si k nám přišel vypít láhev piva a pak hurá do peřin.

Den osmý

Dnes přišel den, kdy se musíme rozdělit. Jirka má ještě týden dovolené a rozhodl se ho strávit v Chorvatsku. Od domu odjíždíme společně a na první křižovatce se rozdělujeme. Zatímco Jiří odbočuje doleva a míří na ostrov Krk, my jedeme doprava směrem na Vídeň.

Tento den je opravdu tranzitní. Polykáme kilometry a těšime se do Třeboně, kde jsme slavili návrat i loni. Asi sto kilometrů od cíle se nám ztrácí František, který nás dojíždí na českých hranicích. Do Třeboně přijíždíme společně. V kempu si pronajímáme chatku a odcházíme na večeři do místního pivovaru. Cestou zpátky ještě fotíme pár uměleckých fotek rybníka Svět. Večer u piva probíráme zážitky z dovolené. Jirka nám píše, že už je na Krku a tak ho zdravíme za pomoci videohovoru. Trochu mu závidíme, ale doma je doma.

Den devátý

Po ranní kávě v kiosku odjíždíme do vyhlášeného bistra u kapra na snídani. Bohužel mají zavřeno a tak pokračujeme v cestě domů. Snídani odbydeme na nedaleké benzíně. Další zastávku děláme v Míšově v grilu, kde poobědváme skvělou krkovici. Kolem druhé hodiny jsme doma.

Dovolená neměla chybu, viděli jsme opět kus světa, krásnou přírodu, potkali zajímavé lidi. Těšíme se, kam nás vítr zavane příští rok.