gbox_leden



S Hondou NC750X do Albánie

Co encéčko přišlo o své vyšší zdvihy, už to není žádný dobrodruh, i když se tak tváří... Možná tak na horší asfalt, ale mimo něj určitě ne... Je to slabé na dlouhé cesty, partě silnějších strojů nemůže stačit... Přesně tohle jsem na adresu Hondy NC750X slýchal. A tak jsem ji vzal na dvoutýdenní výlet po Balkánském poloostrově až do Albánie, abych zjistil, co je na tom pravdy.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Trochu mi to trvalo, ale konečně tady mám závěrečný díl z dlouhodobého redakčního testu s NC750X alias Brumlou, kterého jsem v rámci loňské cesty protáhl na delší výlet po balkánské stezce. Z formálního hlediska nešlo zrovna o jednoduchou akci i s ohledem na to, že bylo kvůli motocyklu „testovačce“ a cestě mimo státy EU potřeba vyřídit docela hodně administrativy. Situaci, jak všichni víme, neulehčovala ani pravidla a restrikce kolem Covid-19 pro samotné účastníky cesty. Nicméně vše se i díky vstřícnosti zastoupení nakonec podařilo úspěšně zdolat a já tak mohl vyrazit v předem stanoveném termínu s Brumlou a několika dalšími kumpány na jedenáctidenní, téměř čtyřtisícovou cestu za dobrodružstvím.

Prerekvizity a teaser:

V redakční testovací flotile byly jistě pro rok 2021 vhodnější kandidáti na tuto cestu, ale pro mne osobně bylo jasno. S NC750X a ještě s automatem to bude opravdová výzva, a to i s ohledem na to, že cestu jsem podnikl spolu s Hondou Africa Twin, Triumphem Tiger 900 Rally a velkým bavorským GS, což jsou motocykly, které by teoreticky měly zvládnout dobrodružství o poznání lépe než NC. Navíc mě stejně jako vás zajímalo, jak si povede víceméně rozpočtový motocykl v konkurenci dražších strojů a co vše vydrží. Jestli vůbec je tenhle motocykl schopný bez větších potíží zvládnout samotnou cestu, kde je stále asfalt v řadě lokací velkou neznámou. Na druhou stranu bylo dopředu jasné, že nepůjde o opravdu velké offroadové jezdění v nějaké úzce vymezené oblasti, ale o klasickou poznávací cestu napříč Balkánem, kde budou dominovat víceméně standardní cesty, byť často nevalné kvality, nebo jen šotoliny. I z toho důvodu jsme všichni měli v podstatě silniční obutí (Brumla originál silniční Metzeler Tourance Next z výroby) i s ohledem na jízdu po vlastní ose.

S NC700X jsem měl docela intenzivní historické zkušenosti, nicméně v aktuální čtvrté generaci NC750X, se jedná o nový a hlavně pocitově odlišný motocykl oproti předchůdcům. Souhlasím naprosto s Honzisem, že nyní jde hlavně o silniční motocykl. O to víc jsem po prvních kilometrech věděl, že to bude nejspíš docela divočina, ale i tak jsem nehodlal ustoupit z předem vytýčeného cíle.

Abych se nenudil, v redakci jsem dostal navíc od kolegy na cestu ještě další podprahovou vytrvalostní výzvu a „challenge“, na kterou jsme se nakonec i s ostatními po sléze soustředili. V našem termínu cesty totiž shodou okolností probíhala týdenní celosvětová akce zastřešovaná přímo KTM bez limitu kubatury a značky pod názvem The World Adventure Week. Pro nás tedy jasná volba, tohle jsme nemohli minout. Vše je na bázi mobilní aplikace Riser, ze které i zde pod článkem můžete vidět komplet záznam naší cesty a v které krom nájezdů plníte dodatečné úkoly na denní bázi. Všem doporučuji (letos proběhne znovu, a to od 4. do 10. července 2022), byla to opravdová legrace. Jak jsem dopadl s Brumlou? Na to se můžete podívat na přiloženém foto 😊.

​​

Výbava motocyklu na cestu:

Co se týče přípravy na samotnou cestu, nechtěl jsem jednoznačně žádná extra vylepšení a hodlal jsem vše podniknout pokud možno na originální, případně příplatkové konfiguraci, kterou motocykl nabízí z výroby, a to i včetně již zmiňovaného originálního obutí Metzeler Tourance Next. Náš Brumla dostal v rámci příplatku tzv. Urban Pack, za což jsem byl velice rád. K dispozici jsem tak měl s jiným nosičem vzadu 50l originál kufr, velice vhodné na cestu vyšší plexi, ale hlavně centrální stojan, který považuji i s ohledem na případný defekt nebo sekundární řetěz a jeho údržbu jako základ. Jinak bylo NC v originálu, jak sjelo z výroby.

Z hlediska zavazadel jsem jen přidal a upevnil na sedlo spolujezdce menší GIVI brašnu. Jak je známo, díky nádrži pod sedlem nabízí NC ještě v této generaci opět trochu zvětšený, nyní již 23litrový úložný prostor mezi sedlem a řídítky. Ten se ale ukázal vhodný skutečně jen na oblečení, protože od motoru do něj sálá poměrně hodně tepla. Ve hře byly i boční kufry, ale ty jsem zamítl, neboť jsem chtěl pokud možno co nejštíhlejší stavbu a co nejméně věcí vzhledem ke konkurentům a papírově nejslabšímu výkonu motocyklu ze všech na cestě. Na druhou stranu vezl jsem nad rámec oproti ostatním věci na multimédia a video, takže nějaký úložný prostor navíc jsem skutečně potřeboval, proto ta brašna na sedle spolujezdce. Jinak nedostal motocykl před cestou nic extra, jen klasickou kontrolu provozních kapalin, nastavení, brzd a kol, jako při jakékoliv jiné cestě.

A jak si vedlo NCčko na cestě do Albánie? Přečtěte si další kapitolu.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 36 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
petroslavek přispěl 6 Kč
Henry02 přispěl 30 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz


TOPlist