gbox_leden



Spyder Riders

O uplynulém víkendu se v rakouském Gunskirchenu konal první ročník evropského srazu tříkolek Can-am Spyder. Díky českému importérovi, firmě BCE, jsme mohli být při tom a na sraz se podívat v sedle modelu Can-am Spyder RT.

Kapitoly článku

Spyder je na trhu teprve třetí sezónu, takže není divu, že se jeho příznivci sešli teprve letos. Že to byl od organizátorů dobrý tah, ukázaly už plné garáže Spyderů v hotelu a následně pak plné parkoviště celkem 332 strojů ze sedmnácti zemí Evropy. To je vzhledem k opravdu špatnému deštivému a chladnému počasí velmi zajímavé číslo. Nechyběli stroje z Ruska, Velké Británie, Rumunska, nebo Lucemburska. Nejvzdálenější účastník urazil na sraz vzdálenost 3600 km!
Celý sraz byl koncipován trochu jinak, než jsme u nás zvyklí. U registrace dostal každý účastník visačku se svým jménem a vlajkou, k tomu tričko a kšiltovku, následně se mohl zapsat na prohlídku továrny Rotaxu nebo do dalších aktivit, jako je soutěž o nejhezčího Spydera. Po celý den je na srazu k dispozici občerstvení v podobě kávy, piva, vína, nealka a vší možné ugrilované zvěře. No a světe div se, ale na celém srazu se nenašel nikdo, kdo by se společensky unavil.

Doprovodný program

Největší hvězdou celého srazu byl bezpochyby kaskadér Chris Pffeifer. Jeho vystoupení je neuvěřitelná show a plným právem je označován za nejlepšího kaskadéra vůbec. Na tomto srazu ale nebyl náhodou, v jeho BMW 800 bije srdce právě od Rotaxu.
V jeho stínu pak vystoupila dvojice jezdců na pracovních čtyřkolkách Can-am Outlander a Renegade. Vystřihli opravdu neuvěřitelné kousky, jako jízdu po zadních ve třech, nebo jízdu po předních kolech se zařazenou zpátečkou.
Pořadatelé srazu měli najatý vrtulník, který po celou dobu akce pořizoval fotodokumentaci a letěl jako doprovod spanilé jízdě Spyderů po okolí. Had tří set Spyderů vypadal opravdu zajímavě.

Spyder Parotech – Rizoma

K vidění byla i velice zajímavá přestavba od rakouského úpravce automobilů – Parotech. Spyder dostal jiné podsedlové plasty, kryt kyvky, blatníky, kola, kryt řidítek a upravenou masku. Vše doplnil velice zajímavý matně stříbrný lak.

Přestavby

Před touto akcí jsem žil v domnění, že na Spyderu toho nejde moc vymyslet, nicméně opak je pravdou, přesvědčte se sami.
Po návratu z vyjížďky následovala večeře pro všech 552 účastníků srazu, pochopitelně v luxusním duchu celé akce. V jejím průběhu byla vyhlášena soutěž o nejhezčí Spyder, nejvzdálenějšího účastníka, ale oceněn byl i první přihlášený na sraz, nebo provozovatel německého Spyder webu. Po večeři následovalo vystoupení kapely hrající klasické hity od AC DC, nebo Deep Purple.
V sobotu celý program pokračoval až do poledních hodin, kdy se účastníci rozjely ke svým domovům. Celou zpáteční cestu jsme potkávali Spydery mířící do severní a východní Evropy a ještě kousek před Prahou nás předjíždělo polské RT. Nakonec jsme si neodpustili pár fotek u jaderné elektrárny Temelín, proti které je vidět protestní kampaň po celém příhraničním Rakousku.
V brzké době přineseme samostatný redakční test Spyderu RT a samozřejmě i reportáž z továrny Rotax, která dodává kromě koncernu BRP motory i do BMW, Aprilie a dalších motorek.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist