Pro Ural za Ural

Je to už deset let, co sidecary Ural absolvovaly přibližně 5 000 km dlouhou pouť z místa svého rodiště, za pohořím Ural položeném městě Irbit, do svých nových domovů v České republice. Po deseti letech se na podobnou cestu, a přesto v mnohém jinou, vydávají opět. Minulou neděli (27.dubna 2014) odstartovaly čtyři posádky svou cestu z pražského letiště Václava Havla, a v těcho chvílích už jsou v Irbitu připraveny na návrat do ČR v sedlech a sidecarech svých nových motocyklů.

Možná jste zaznamenali, že na přelomu letošního roku nastala u motocyklů Ural „Velká Irbitská revoluce“, kdy došlo k mnoha významným změnám v technice. Karburátory nahradilo vstřikování EFI, kotoučové brzdy jsou už na všech třech kolech a další úpravy byly namátkou provedeny na vzduchovém filtru nebo tlumiči řízení. A právě takto vybavené nové stroje pojedou z Irbitu po své vlastní ose domů do České republiky. Tohle bude putování na sajdkárách Ural širou ruskou zemí bez předem jasně stanovené trasy a časového plánu. Představí vám tyto unikátní motocykly přímo na cestě, na klidných liduprázdných silnicích, v husté dopravě i mimo zpevněné cesty, v přírodě, ve městech, mezi lidmi.
Tato cesta je organizována a zajištěna díky podpoře Ural motorcycles Europe, Irbitského motocyklového závodu a zastoupení motocyklů Ural pro Českou republiku, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Může se však realizovat hlavně díky třem zákazníkům, kteří si za plnou cenu zakoupili "NOVÝ" motocykl Ural, aniž by jej předem spatřili a vyzkoušeli. Odměnou za to je jim možnost absolvovat toto putování. Byla vytvořena kompaktní osmičlenná mezinárodní Česko - Slovenská skupina lidí podobného smýšlení.
Lidé a motocykly na cestě
  • Ural Ranger Frog: Standa s Janou
  • Ural Ranger Tundra: Luboš s Mariánem
  • Ural T-SWD: Jirka s Hankou
  • Ural Ranger "Tajga 2": Pavel s Janem
On-line zpravodajství z cesty budete moci sledovat následující zhruba 4 týdny na tomto místě, a prožívat tak nezapomenutelné dobrodružství společně s účastníky.
A teď už první zprávy od vedoucího výpravy:

28. dubna 2014

Odletu z Prahy s hodinovým zpožděním předcházely drobné komplikace pár členů výpravy. Selhání vozidla bylo okamžitě vyřešeno přistavením náhradního vozu.
Čtyřhodinový let proti času nás přesunul na letiště Kolcovo v Jekatěrinburgu. První překvapení. Před pár dny se Sverdlovskou oblastí prohnala sněhová bouře, všude leží sníh a venku -5°C. Trošku překvapení, ale už se těšíme na neplánované táboření na sněhu. Tohle za dva dny, kdy opustíme Irbit, asi neroztaje.
Po nočním výjezdu z Jekatěrinburgu nás přivítalo ledové svítání na Irbitem, žhnoucí slunce oslnilo zmrzlé zasněžené pláně kolem cest. V Irbitu leží kolem silnic hromady sněhu, cesty jsou zúžené na průjezd jednoho vozidla. Vyrážíme navázat mobilní komunikaci s místními operátory a poté poprvé spatřit naše NOVÉ motocykly.
Hned ráno po nezbytném zaregistrování na místní milici se skupina vydala zřít své nové motocykly. Krásný pocit, vidět jak řidiči poprvé uchopili do rukou řídítka svých strojů, neopakovatelné. První usednutí do sedel a sajdkár - tak co, půjde to?
Všechny motocykly jsou skvěle připravené, spasibo. Trávíme u nich 2 hodiny, pořád je obcházíme, noví majitelé kladou dotazy přímo lidem, kteří je chystali. Poté se vydáváme na průzkum továrny. Je to zážitek, vidět osobně mašiny, na kterých se rodí Ural. A lidi kolem nich, kteří jim vtisknou duši. Tyhle motocykly ještě vyrábí lidská ruka.
Řešíme obutí kol, všude je tající sníh, voda, řeka Nica se už vylila z břehů, chceme kolem ní jet. Mimo zpevněné cesty to asi bude peklo. Poté ještě nezbytné foto před hlavní bránou Irbitského motocyklového závodu a hurá do Irbitu.
Dnes v noci musíme dospat noc minulou. Zítra nás čeká Irbitské motocyklové muzeum.