ME Enduro – závodní sobota v Bacau

Velké obavy panovaly u všech osmaosmdesáti závodníků, kteří v sobotu ráno startovali do prvního dne druhého podniku mistrovství Evropy v enduru, které se odehrává v rumunském Bacau. Celý pátek a celou noc na sobotu pršelo a všem bylo jasné, že to bude hodně klouzat a to jak na přejezdech, tak především v testech.

Jezdci ještě startovali do deště, který ale v průběhu dopoledne ustal. Na testech to nakonec neklouzalo tak, jak mnozí očekávali, horší to ale bylo na přejezdech.
Jen pro představu, trať měřila 45 kilometrů, z toho se po asfaltu jelo asi 50 metrů. Zbytek museli závodníci absolvovat v hodně členitém terénu. Jednalo se o dlouhé výjezdy po pastvinách, rozbité svážnice v lesích, průjezdy potoky a pochopitelně průjezdy lesními úseky. Právě tady byly velmi prudké a nebezpečné sjezdy. Časy do dvou časových kontrol ale nebyly našponované a tak si většina do první časovky najela okolo 30 minut, do druhé pak kolem deseti až patnácti minut.
Třebaže dopoledne přestalo pršet, trať přejezdů se paradoxně zhoršovala, hlavně v lesních úsecích. Neprostupné a husté bukové lesy totiž drží velkou vlhkost a tak třetí průjezd byl podle některých závodníků horší, než ten první.

Testy ale byly docela rychlé, především cross test, ze kterého vlhkost vyfoukal vítr. Enduro test byl náročný, ale nejvíce závodníky potrápil Extrem test. Z něj už byly vypuštěny čtyři překážky před startem soutěže. Ty byly doslova nejezditelné, podle znalců je stavěl někdo, kdo na endurové motorce v životě neseděl.
Devatenáctičlenné české výpravě se vcelku daří. Nejlépe je na tom Patrik Markvart mezi juniory v kategorii E1, a junior Jan Balaš v kategorii E2/E3, kteří si za sobotu vyjeli třetí příčku.

Ondřej Helmich a Radek Toman (E3 senior) jsou zatím čtvrtí a v první desítce je zatím devět našich jezdců. Bohužel jediným odpadlíkem je Honza Zeman, který na konci druhého kola zadřel motor. Podle časů ze čtyř měřených testů, které stihl zajet, to přitom vypadalo, že by mohl pomýšlet na umístění přibližně v polovině startovního pole kategorie E2 Senior, které čítalo třináct jezdců.
„Je to smůla, ale i na tohle musí být závodník připravený. Rychlostní testy byly přitom hodně pěkné, především Enduro test a mrzí mě, že jsem si je nemohl vyzkoušet vícekrát,“ uvedl po sobotním programu Honza Zeman.

Na ostatní jezdce ještě čeká neděle, tedy druhý den mistrovství Evropy v enduru, kdy se pojedou dvě kola.

Petr Czyž - (Odebírat články autora)