VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

bledemon (126) napsal 31.03.2017 v 10:21

s autama už ceny neporovnávam (když mají větší motorky násobně nižší prodeje). S konkurencí už ano a tady je tracer7 i po slevě stále nejdražší. Takže raději novou ninju650 za 195tkč (sice menší a předklon, ale podvozek stejně silniční!). Jasný, na západě 30tkč sem tam neřeší a i u nás je důležitější jestli jde o plat 20 nebo 40tkč. Přesto proč připlácet za nic navíc?
Teď v ceníku hondy si dělají srandu se vzducháčem prckem msx125 za 90tkč a s tim skútrcendurem750 za 300tkč. Nákladama na euro4 to neomluví. Taky je zajímavý, že některé motorky se přecení schválně, protože není potřeba jejich větších prodejů v eu (případ ducati scramblera400)

MartinXL650V (172) napsal 30.03.2017 v 21:55

Z motorek se stal více koníček a zábava. Proto jsou dražší nebo stejně drahé jako malá auta. Je to zbytné luxusní zboží, ale i přesto je dostupnější pro více lidí, než to bývalo kdysi. Nevím to přesně, ale troufnu si ohadnout, že nejvíce zdražují komerčně nejúspěšnější modely jako jsou NC a MT07. Časem (a možná už brzy) narazí na hranici, která už bude moc a prodeje začnou vadnout, růst cen se zastaví a začnou se třeba i mírně vracet zpět.

Auto (i malé auto) je na rozdíl od motorek rozšířenější nutnost a jako takovému mu dá většina lidí přednost. Je větší konkurence, více značek, větší tlak na ceny... Ale ono to sem pod článek v takhle obecné rovině ani moc nepatří...

Nový Tracer7 je fajn, líbí se mi ale přes 200 tis bych za něj já nedal. Co jsem se tak o něm bavil u prodejce, tak od něj prodeje jako od nahaté MT07 nečekají... Test mi připadá spíš trochu jako cestopis. Kromě toho, kde je pěkná silnice, jsem se toho moc nedozvěděl.

Dovi (90) napsal 30.03.2017 v 21:30-1+4

Bylo by to asi na delší debatu, a zřejmě bychom nakonec našli dost velký společný názorový průnik...

Já když začínal na kozím dechu a na fichtlu, byl na pumpě Normal za 2,10 a Speciál za 2,40. Později to sice strana a vláda tuším zdvojnásobila, ale aspoň zase snížili cenu povinného ručení u tehdy monopolní České pojišťovny na symbolické minimum.

Ale o to nejde.
Šlo mi v podstatě o to, jak moc se za poslední čtvrtstoletí změnil "status motorky".
A o to, že cena tehdejší "velké" motorky byla řekněme třetinová oproti tehdejšímu rodinnému autu. A každý by si asi poklepal na hlavu, kdyby třeba Jawa nabízela svoji 350ku za cenu Škodovky, Warťase nebo Žigulíka. Dneska se však to původně levné jednostopé motorové vozidlo stalo spíš synonymem luxusu a i ceny "lidových" masově vyráběných motorek (500-650-700 ccm) jsou srovnatelné nebo i vyšší než u "lidových" rodinných vozů.

To už fakt nikomu nepřijde zvláštní, že ceny dejme tomu malýho Versyse, malýho Stromka, NCčka, malýho dvouválcovýho Tracera atd. jsou už hodně nad cenama některých rodinných 5 místných aut (např. Dacia) a víceméně srovnatelné třeba s vozy jako Škoda Fabia, Renault Clio, Fiat Punto atd. atd.?

Anebo jsem sám, kdo má problém s tou psychologickou hranicí 200 tisíc (a víc) za ty naše "hračky" na dvou kolech?

MartinXL650V (172) napsal 30.03.2017 v 20:07+2

> Dovi > chlape, většinou s tebou a tvými argumenty v diskusích souhlasím, ale s cenami jsi mimo mísu. Kromě energií a některých služeb je dnes prakticky všechno levnější, než to "bývávalo". Dokonce i benzín je dneska levnější i když je za 30,80 než když jsem začínal jezdit na fichtlu a litr stál kolem 8,- Kčs Tak to prostě je, spotřební zboží (vč. aut a motorek) pro nás relativně vzhledem k příjmům dlouhodobě zlevňuje.

Zároveň cena není vždy jen o tom, kolik materiálu a energie potřebuješ při výrobě. Velká část ceny (marže chceš-li) je jen o tom, kolik je zákazník ochoten za tu kterou věc zaplatit.

Jestli je něco mimo mísu, tak ceny 10x stočených ojetin po italských důchodcích

stiki (3) napsal 30.03.2017 v 10:47

ta bocna foto s jazdcom je pre mna pri vyske jazdca prekvapujuca.
sedi ako osa na cukriku , male sa mi to zda

inac to moze byt dobra motorka

Dovi (90) napsal 30.03.2017 v 06:57+2

"... A nebrečte nad cenama motorek, před 20-ti lety to stálo to samé co dnes, ale lidi brali ani ne polovinu!"

To je pravda, jenže před těma dvaceti lety (rok 1997, první viditelné zadrhnutí ekonomiky a Klausovy balíčky) stály životně důležité (nezbytné) potřeby zlomek toho, co dnes - bydlení, nájmy, energie, vodné+stočné, poplatky atd. Od té doby to vlády, lobbysti, političtí regulátoři a bankéři (ČNB) inflačně pěkně roztočili - takže případná před 20 rokama na důchod uspořená koruna má dneska hodnotu zlomkovou

A že něco zbytného (třeba ty motorky) bylo před 20 lety stejně ku.evsky předražený jako dnes, to přece není argument pro mávnutí nad tím rukou. Motorky vzhledem k výrazně menší materiálové náročnosti a jednodušší výrobě bývaly od začátku motorismu cenově mnohem dostupnější než auta, ale dneska je motorka (mimo třetí svět) superluxusní zboží, a mnozí už berou u motocyklů jako "normální" ceny 250, 300, 400 tisíc... Nová motorka v ceně novýho auta je pro výrobce a dealery superdžob ve smyslu máme se jak na zámku, ať to trvá věčně.

Sete (36) napsal 29.03.2017 v 21:28+1

Tracer 700 se fakt povedl, hezčí než devítka. A nebrečte nad cenama motorek, před 20-ti lety to stálo to samé co dnes, ale lidi brali ani ne polovinu!

Martin--GS (34) napsal 29.03.2017 v 19:27

motorka pro holku...když vidím toho habána na ní,tak mě bolí celé tělo za něj.Protože ta motorka je na něj malá.A zajímalo by mne,co po cestě asi tak viděl na té navigaci...

lupa007 (8) napsal 29.03.2017 v 12:44

Dovi: souhlas!

Z motorek se bohuzel postupem casu stalo "luxusni zbozi".

A nejhorsi situace je u cestovnich motorek. Dneska se da za slusnou cenu sehnat malorazka, ale vsechno je to stylovej nahac, pripadne silnicka. Obycejna levna motorka s geometrii vhodnou i pro cestovani (tj posez + ochrana proti vetru) se vlastne ani neprodava.

BendaWR (38) napsal 28.03.2017 v 12:52

Krásnej bajk s nízkou hmotností a skvělým motorem Já ale furt čekám na Tenere s tímhle motorem, dočkám se?

rpdap (17) napsal 28.03.2017 v 07:55+4

Škoda, že neudělali Tracer i z MT-10
A ceny jsou takový jaký nám zkurvená EU a ničení kurzu koruny v ČNB připravili...

Dovi (90) napsal 28.03.2017 v 07:12-1+5

Bohužel se ceny všeho postupně a "nenápadně" šroubují a šroubují, takže lidi dnes těch 220 tisíc nakonec považují za "nic moc" a "super".

Přitom před pár lety Yamaha MT-07 začínala na krásné ceně 130 tisíc!!

Teď to Yamaha šponuje, ale bohužel i ostatní firmy to přehánějí - např. Honda, co provedla s cenama ještě nedávno cenově dostupného "lidového" modelu NC 700/750, to je teda něco...

SuperSic58 (1307) napsal 27.03.2017 v 22:01+3

Pecka mašina, a motor z MT07, to je poklad...

Motorbike_Challenge (17) napsal 27.03.2017 v 21:31+1

Mám slíbené půjčení testovačky z písecké Yamahy! Těším se!

Frankie (728) napsal 27.03.2017 v 21:25-1

Náhodou mně se Tracer docela líbí. Na to jaký hrůzy se dnes vyrábí, se na něj dá celkem koukat, je to světlá výjimka. Asi že mi vzdáleně připomíná Fazera 600, kterého jsem kdysi měl

Pulčík (0) napsal 27.03.2017 v 20:24

a za chvilku to nebude smrdět vůbec, pač to bude jezdit na sluníčko...

Zelinář (292) napsal 27.03.2017 v 20:16-1+1

Jsem rad, ze jsem chytl alespon konec ery peknejch motorek (xjr,gsx1400,inazuna,inrtac1400...atd.). Ted uz peknou masinu nikdo neudela. No dobre, treba ten novej triumph bobber je bombovej, ale je toho celkove malo. Divny scifi tvary, pristrojovka sou vlastne digitalky, je to zly... Ty pekny masiny i vonely, fakt kazda mela charakteristickej smradek. Ted to smrdi jak kdyz vybalis televizi...Achjo...

jungen (7) napsal 27.03.2017 v 20:07

Ta velka krabice pod motorem je na naradi?

Slávek-TDM (129) napsal 27.03.2017 v 20:04+1

Skoda, ze Yamaha uz 4 roky odklada Tenere verzi MT07 na Indy...

Komorerth (60) napsal 27.03.2017 v 16:02

je to pekny a inspirativny cestopis no T700 - cena je super, velmi zaujimava alternativa k Versysovi.

TomProv (24) napsal 27.03.2017 v 11:52

Určitě bych se na ní aspoň svezl a vyzkoušel ji. Zajímalo by mě, jak si vede na českých, tj. rozbitých silnicích. Co na šotolině nebo trávě, "kočičí hlavy"? Přeci jen někdy budu chtít sjet ze silnice např. do kempu nebo břeh rybníku.

changes1 (30) napsal 27.03.2017 v 11:22

Myslím že na převážně cestování ve dvou by to chtělo něco pohodlnějšího s větším objemem. Ale na sólo jízdu nebo občas s lehčím spolujezdcem to bude výborná univerzální motorka. Bral bych ji hned.

Luca_69 (11) napsal 27.03.2017 v 11:07+6

To by mne zajímalo, co by říkal na takové cestě spolujezdec. A jak by si 900 vs 700 vedli v porovnání pohodlí pro spolujezdce. Mám pocit že v testech cestovních motorek zapomínáte, na to že občas jedeme na "cestovním stroji" na "dovolenou" s partnerkou. Jinak fajn počtení.