reline_unor



Redakční CFMOTO 800MT budiž požehnáno

Matylda má natočeno teprve 500 km, venku poprchává a v půlce dubna je docela zima, přesto si redakční mašinu zamlouvám na víkend. Jsem na první opravdu velké cenduro z Číny hodně zvědavý, takže na ní rád namotám další stovky kilometrů do první servisní prohlídky a nasbírám pár prvních dojmů. Kolegové z redakce si berou na starost první vyzvednutí i první garančku, čím bych tak přispěl já? Už vím, dopřeju motorce oficiální požehnání při jarní motorkářské bohoslužbě u nás na severu!

Konečně si poprvé obcházím a naživo osahávám 800MT a první dojem je hodně pozitivní. Ten design se povedl, má vlastní charakter, žádná kopie nějakého zavedeného modelu. A přitom docela odvážný výraz, ve skupině dalších motorek vynikne, ale zase to není úplná futuristická divočina, která za dva roky vyjde z módy. Příjemně velká mašina, zpracování v pohodě, jen na levém boku z motoru trochu trčí elektronické relátko plynu... no nic, to budu zkoumat později. Teď už si jen nacpu batoh do bytelného černého topcasu a můžu vyrazit k severu.

No dobře, ještě se trochu zorientovat v přístrojovce... a musím přiznat, že tady mi čínská škola zrovna neučarovala, těch informací a grafických prvků je tam při prvním seznamování docela dost. Už jsem ve své kariéře testoval asi všechny styly displejů a ovládání na světě, mám vystudované informační systémy, ale proniknout do tajů ovládání a vypnout si vyhřívání rukojetí a sedla mi zabralo, nekecám, 10 minut pokusů. Než jsem přišel na ten trik, že krátké podržení šipky vybírá hodnoty a dlouhé podržení přechází na další volbu. Na druhou stranu... vyhřívání sedla v téhle cenové kategorii? To je pecka!

První vyhoupnutí ze stojánku a první výjezd z redakčního parkoviště a hned je znát trochu jiná konstrukce, než na co jsme v téhle objemové třídě zvyklí. Těch 231 kg provozní váhy je pocitově dost nahoře a mašina působí při manipulaci na místě o trochu těžší, než je ve skutečnosti. I ta jízdní pozice je trošku odlišná, než co so pamatuji u Versysů či Stromů, řídítka jako by u céefmota byla o kousek dál od jezdce. Za chvíli si na to zvykám a první proplétání páteční ucpanou Prahou už je požitek jako na každé motorce. MT je tak akorát úzká a obratná, dvě přídavné mlhovky zabudované do bočních plastů jsou v provozu pěkně vidět a auta poměrně ochotně uhýbají.

Motor ještě není zajetý, možná i proto je vstřikování ještě dost neučesané. Třeba pojíždění v koloně na jedničku je o něco náročnější než u konkurence, taky při náhlém zavření ubrání plynu se někdy doslova zakucká. V provozu si na to člověk za chvíli zvykne, ale když jsem se na polňačce zkusil postavit do stupaček, při jízdě vestoje už člověk potřebuje, aby plyn přesně poslouchal. Tyhle věci ale budeme hodnotit až u plně zajetého stroje, je dost možné, že při servisu už mašina dostane první upgrade firmwaru vstřikování. Už teď si ale pochvaluju zvuk, to je ryzí KTM dvouválec se spoustou rachotu a sportovního charakteru. Naopak výfuk mi zase připomíná Hondu, má takový ten typický hvízdavý nádech. Na dálnici si stavím plexištít do horní polohy a docela si užívám slušné ochrany před větrem. Tedy aspoň do 120 km/h, pak se při mojí nadstandardní výšce projeví turbulence nad horním okrajem. Cestování umí zpříjemnit i tempomat, který se ale dá nastavit jen do 130 km/h. Jóó, když nechceš jet podle předpisů, musíš si rychlost udržovat sám. Já ale zajíždím, takže na dálnici to bylo fakt jen na skok na zkoušku.

Tolik stručně první dojmy. Celkově se na další kilometry v sedle docela těším, ostatně velké ploché sedlo s dobrým polstrováním je na jedničku s hvězdičkou. Letošní CFMOTO 800MT je hodně zajímavý model. Taková menší Africa, ale s motorem KTM. Stylem a zaměřením je to asi nejvíc konkurent pro F 850 GS, ale za podstatně nižší cenu - ostatně už chystáme společný test právě s tímto etalonem cendur vyšší střední třídy. Ještě doufám, že se nám podaří rychle ojet obuté silniční Maxxis Maxventure a obout motorku třeba do Pirelli Scorpion STR, aby se dalo i sjet kousek mimo asfalt.

Aby měla redakční motorka štěstí, ještě před první garančkou dostala také oficiální požehnání při každoroční motorkářské bohoslužbě v kostele Sv. Vavřince v Dlouhém Mostě. Tuhle akci spojenou se společnou projížďkou každý rok pořádá Římskokatolická farnost Dlouhý Most společně s motoklubem JAWA Dlouhý Most, oběma patří velký dík (plus poděkování za foto: Ruda Maštálko)! A mně osobně udělalo radost, že mezi desítkami motocyklů se u kostela objevilo i tříleté CFMOTO 650MT se spokojeným majitelem. Prý už pokukuje po něčem silnějším od stejné značky...

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
bosik přispěl 3 Kč
delfuegos přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz


TOPlist