Penzion Drei Hacken

Rakousko je pro našince zemí zaslíbenou - tedy alespoň pro ty, kdo se rádi svezou na motorce po kvalitních silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. Přestože se ale jedná o naše sousedy, cesta z české kotliny do nejbližšího alpského údolí stejně zabere pěkných pár hodin. Když si to pak vynásobíte dvěma, výlet do Alp jen tak na víkend se moc nevyplatí. Proto nás příjemně překvapilo, že parádní svezení nabízí i bližší regiony v Rakousku.

Při hledání nějaké pěkné destinace poblíž hranic u našich jižních sousedů jsme narazili na penzion Drei Hacken (Tři sekerky) Yspertal. Malé městečko leží uprostřed vinařské oblasti v Dolním Rakousku (zhruba uprostřed mezi Linzem a Vídní) a okolní krajina je skutečně malebná. Z Prahy je vzdálené nějakých 250 km, což se dá pohodlně zvládnout i v pátek po práci, a už samotná cesta tam je příjemným zážitkem. Asi by se dala najít i rychlejší trasa, ale na motorce doporučujeme jet přes Benešov, Pelhřimov, Jindřichův Hradec, Novou Bystřici a Zwettl. Silnice jsou na české poměry hodně kvalitní, provoz mírný a nějaké zatáčky se také najdou.
Penzion najdete přímo na náměstí v městké části Ysper, a zdálky jej poznáte podle transparentu MoHo (Motorrad Hotels). Tato síť sdružuje hotely a penziony v alpských zemích (a na turecké riviéře), které jsou takříkajíc "biker friendly". Penzion Drei Hacken se dokonce pyšní několika diplomy za nejlepší služby pro motorkáře, a když v něm strávíte nějaký čas, zjistíte proč.
Ještě dřív než se ubytujete v některém z dvaceti útulných pokojů, přivítá vás majitel penzionu v prostorné a vkusně vyzdobené garáži sklenicí vychlazeného pivka. Dovnitř se vejde najednou až 30 motocyklů, takže i při plném obsazení penzionu mají všichni hosté kam zaparkovat.
Jako každá správná garáž, i tahle je solidně vybavena nářadím, potřebným pro úrdžbu menší opravy motorek. Kromě sady klíčů a šroubováků je hostům k dispozici zvedací rampa nebo kompresor na dofouknutí pneumatik včetně měřáku tlaku. Chcete-li mít svůj stroj dokonale čistý před každým vyjetím na silnici, můžete využít místní wapku, kterou půjčují také zdarma, stejně jako čistící a kosmetické přípravky nebo sprej na řetěz.
Pro případ, že motorka někde na cestě vypoví službu, je prakticky neustále v pohotovosti auto s vlekem. Majitel penzionu (sám dlouholetý motorkář) je schopen opravit i většinu defektů pneumatik, a to přímo na místě. Složitější komplikace vyřeší do 24 hodin nedaleký smluvní pneuservis. V takovém případě přijde vhod možnost zapůjčení náhradní motorky.
U Tří sekerek myslí opravdu na všechno. I když se do penzionu vrátíte po deštivém dni, ve vyhřáté místnosti vedle garáže se vaše oblečení do rána zase vysuší. Na promáčené boty a rukavice tu mají speciální elektrické rychlosušičky, a bahnomilové mohou využít služeb místní prádelny. Poteší i taková drobnost, jako souprava na očištění plexi těsně před odjezdem.
Budova penzionu patří mezi nejstarší domy ve městě (byla postavena v roce 1 771), ale úroveň ubytování odpovídá moderním trendům. Záchod a sprcha na pokoji ostatně jsou už dnes skoro samozřejmostí, stejně jako televize nebo wi-fi. Najíst se, či jen tak posedět můžete v přízemní restauraci nebo venku na předzahrádce. Majitelé si hodně zakládají na osobním přístupu k hostům a nápadité kuchyni, takže jsme si tu brzy připadali skoro jako doma.
Po večeři nám například pan domáci pomohl podrobně naplánovat trasy na další dva dny, přestože jsme si mohli vybrat z asi dvaceti hotových itinerářů. Poradil místa na focení, ukázal v mapě nejlepší úseky a nakonec do naší navigace nahrál perfektní, zhruba třistakilometrový okruh po horách v okolí Mariazell. Na další den přidal ještě pěknou trasu pro návrat směrem k českým hranicím, po nádherných venkovských silničkách s malebnými výhledy do krajiny. V databázi BaseCamp nechybí ani pěkné off-roadové trasy pro enduristy.
Každý si zkrátka může nádherné krajiny v okolí Yspertalu užívat po svém. Když se vydáte po okreskách na jih, upravené klikatice vás za hodinku či dvě přivedou na úpatí Alp, kde se dá řádit celý den. Šotolinové stezky pro off-roadové radovánky máte skoro "za barákem", a když si jeden den budete chtít od motorky odpočinout, najdete tu spoustu pěkných trekových tras. Ostatně, všechny potřebné informace v češtině najdete i na internetových stránkách penzionu Drei Hacken.

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)