Nejlepší trasy v Čechách

Východní Čechy

Okolí Seče

Vodní nádrž Seč je nejen oblíbeným turistickým bodem nabízejícím množství kempů a koupání (ačkoliv s pokročilým létem se kvalita vody obvykle rapidně zhoršuje), ale nabízí ve svém okolí i dost pěkných silnic. Oblíbená je třeba silnice č. 340 mezi Chrudimí a Sečí. Na dvaceti kilometrech kvalitní a spíše užší asfaltky se tu mezi poli a skrze lesy střídají převážně rychlejší táhlé zatáčky, ačkoliv ani o pár pořádně utažených tu není nouze. Když sjedete dolů ke hrázi nádrže, můžete tu motorku nechat a pěšky se vydat do kopce ke zřícenině hradu Oheb, z jehož rozpadlých zdí je pěkný výhled do celého údolí okolo Seče. Dál pak lze pokračovat po stejně klikaté silnici s pěkným povrchem přes Horní Bradlo a Nasavrky zpět na Chrudim.
Pěkná turistická trasa se nabízi i pokud se v Seči na náměstí vydáte dolů směrem na Čáslav. Cestou doporučujeme zajet do Třemošnice a navštívit dominantu kraje, zříceninu hradu Lichnice, odkud je z vysokého kopce skvělý výhled. O mnoho dochovalejší je potom asi o pět kilometrů dál romantický zámek Žleby, který možná poznáte jako kulisu mnoha televizních pohádek. A i pokud by se vám už od Seče nikam dál nechtělo, doporučujeme si aspoň sjet a zpátky vyjet strmou a klikatou silnici dolů do Běstviny. Takovéhle převýšení rozhodně stojí za to!

Okolo Rozkoše

Nejen mezi místními se těší oblibě okruh kolem vodní nádrže Rozkoš - z České Skalice do Nového Města nad Metují. Pěkný asfalt a široká přehledná cesta vybízejí ke sportovní jízdě, ale díky pěknému rozhledu po údolí a na Rozkoš se nebudou nudit ani vyložení "kochači" v jedné stopě. Z obchvatu Skalice lze navíc odbočit přímo na Nové Město a vydat se tak rovnou podél Rozoše i přes hráz tohoto vodního díla. A pokud jste z daleka a zdá se vám, že nemáte proč udělat si kolem Rozkoše vyjížďku, tak vězte, že Nové Město se svým výstavným renesančním náměstím i barokním zámkem patří mezi nejkrásnější města tohoto regionu a rozhodně stojí za výlet.

Panoramatické pohraničí Orlických hor

Přímo podél hranic s Polskem se vine silnice č. 311. Perfektní horská cesta stoupá z Deštného v Orlických horách až nahoru na Šerlich (1027 m.n.m.). Za pěkného dne je odtud skutečně parádní výhled všemi směry, ale pokud zrovna počasí nepřeje, lze se skrýt ve známé Masarykově chatě z roku 1925. Z Šerlichu vás úzká silnice s kvalitním povrchem a slabým provozem provede desítkami zatáček po kopcích podél hranic přes Bartošovice a Zemskou bránu do Českých Petrovic a dolů do Mladkova. Jeden výhled střídá druhý, přesto na téměř padesátikilometrové trase nepřehlédněte třeba neobvyklý kostel s prosklenou střechou v Neratově!

Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)