Hotel Post Fusch pod GrossGlocknerem

Letošní výlet na jih přes Glockner jsme mimo jiné využili k sepsání malé recenze hotelu Post v poslední vesničce Fusch před mýtnicí na tuto populární alpskou silnici. V typicky rakouském hotýlku obsazeném sympatickým českým personálem se nám natolik líbilo, že by bylo škoda jej nedoporučit i ostatním.

V poslední vesničce Fusch nad Zell am See vás nejprve přivítá benzinka s informací, že další možnost načerpání pohonných hmot je až za průsmykem. Pak následuje pár baráčků a náměstí s kostelem a skleněnou fontánou. Hned za ní si nemůžete nevšinout žlutého hotelu Post, který své jméno získal kvůli své historii, kdy v minulém století sloužil jako zastávka poštovních vozů.

V tomto hotelu na vás za vcelku mírnou cenu (červenec 2010 - 28 E/os. se snídaní, 38E s polopenzí) čeká komfort pěkných pokojů s balkonem a výhledem na alpské štíty. Ten za obdobnou cenu najdete i v okolních penzionech v okolí Zell am See, nicméně tento hotýlek vám nabídne i něco navíc. Domluvíte se zde při ubytování i dole v restauraci česky, můžete se spolehnout na výbornou kuchyni i pohodový přístup obsluhy. Oproti menším penzionům navíc hotel nabízí třeba kulečník nebo saunu s vířivkou, která přijde po celém dni natřásání v sedle mimořádně vhod.
Další devizou hotelu Post je jeho umístění - nemusíte jej nijak složitě hledat a leží jen pár kilometrů od mýtnice na Gross Glockner, takže ráno můžete mezi prvními rovnou vyrazit střihnout si dokonalé zatáčky, než dorazí nápor turistů. V předchozích letech jsme bydleli obvykle ještě před Zell am See a až letos jsem ocenil, že ráno člověk může rovnou začít tím nejlepším, místo aby napřed musel absolvovat tunel a průjezd ranní zácpou.
Pokud byste navíc cestovali s partou kámošů a některým se nechtělo platit za hotel, můžete se rozdělit a část výpravy poslat pod stan do pár set metrů vzdáleného kempu. Na večeři - zvláště na guláš s kulatými německými knedlíky - ale doporučuji zůstat právě v tomto hotelu. Pivo točí rozhodně dobré, zkuste i místní kvasnicové. I když pivo vynecháte, spát se vám bude také dobře, protože průsmyk se na noc uzavírá a na silnici je tak za tmy téměř nulový provoz.

Z motorkářského pohledu jsem narazil jen na jednu nevýhodu, a sice absenci krytých garáží na motorky. Mašiny je ale možné postavit pod převisy pavlačí, takže pršet na ně nebude, v Rakousku a navíc v takto odlehlém místě je navíc riziko krádeže opravdu minimální. Pokud byste ale cestovali na něčem opravdu jedinečném, asi by stálo za to si domluvit parkování v garážích hotelu naproti.