Cesta na východ

Loni touhle dobou jsem se vracel z íránského dobrodružství, zatímco letos konečně finišuju přípravy na expedici novou. V zimě bylo dosti času na to rozmyslet se, kam že se to vlastně vydám. Vzhledem k mé velké nechuti pouštět se do nových byrokratických bojů, kde poslední slovo má stejně úřednické razítko a ještě větším odporem k vyřizování karnetu jsem se vydal cestou nejmenšího odporu a rozhodl se nasměrovat řídítka mé Hondy na východ.

Trasu nemám přesně naplánovanou a opět jsem zvolil pouze místa, které chci zažít a uchovat v paměti. První část povede do Moskvy a dále na východ až k Bajkalu na ostrov Olkhon. Poté zamířím na jih do Mongolska, abych mohl strávit noc v poušti Gobi a přes ruský Altaj do Kazachstánu, Kyrgyzstánu a Tádžikistánu projet slavnou Pamír Highway. Odtamtud se můj kurz stočí zpět k Evropě a kolem Aralského jezera přes Ukrajinu a Slovensko domů.

Vízovou povinnost mají naštěstí pouze tři země z devíti a z toho dvě budu řešit po cestě. Mongolské vízum v ruském Irkutsku a Tádžikistánské online v Kyrgyzstánu. Pro oblast Pamíru se navíc musí vybavit zvláštní povolení, které by mělo být vydáno na přesné datum vstupu, a proto budu vyřizovat den dva předem. Ruské vízum bylo trochu oříšek, jelikož turistické umožnuje pouze dva vstupy a já budu ruské hranice překračovat třikrát. Nakonec nebylo jiné možnosti, než požádat o roční multivstupní obchodní vízum.

Po nezbytném papírování přišla na řadu motorka a vybavení. Kompletní prohlídka, promazání a vyčištění, výměna veškerých spotřebních dílů, které by dlouhou cestu už nezvládly a seřízení všeho, co seřídit jde. Kromě klasického spotřebáku jako svíčka, filtry a destičky jsem nakonec měnil pouze rozvoďák a ložiska předního kola (vše spíše preventivně). Na mašinu jsem namontoval nové držáky kanystrů a lahví na vodu, další 12v zásuvku a ovčí rouno na sedlo pro větší pohodlí. Kempingové vybavení loňskou zkoušku ohněm vydrželo, a tak pouze doplňuju pár maličkostí, které mi život na cestách trochu ulehčí (filtr na vodu, síť proti hmyzu, střechu nad hamaku a jiné). O cestě budu opět točit cestopisný dokument , a proto jsem se rozhodl trochu doplnit i filmovou techniku. Kromě 18-300mm 3.5-5.6f, 50mm 1.4f Nikkor objektivů a 10-24mm širokáče od Tamronu potáhnu Gopro Hero 5 a 6 se stabilizátorem Karma. Můžete se těšit i na záběry z dronu a jen doufám, že tenokrát vydrží déle, než na poslední cestě, kde se při prvním letu srazil s rackem a následnou efektní piruetu s pádem na zem nepřežil. Po cestě se budu snažit natáčet a stříhat i motovlogy (krátké reportáže o průběhu cesty), které můžete sledovat na Youtube. Pro čtivochtivé vznikne cestopis, který si budete moci po mém návratu přečíst zde na Motorkáři.cz
Pro ty z vás, kteří mají rádi fotky s vůní dálek jsem připravil soutěž o CEWE fotoknihu z této výpravy.

Stačí tipnout na mé facebookové stránce https://www.facebook.com/visualmototravel počet kilometrů, které na nové expedici najedu. Přesný nebo nejbližší tip vyhraje fotoknihu s výběrem toho nejlepšího, co mě potká a malé překvapení navíc.
Cestování zdar!

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist