Českou republikou po jedné stopě

“...zemský ráj to na pohled! A to je ta krásná země, země česká, domov můj!” A jak je známo, není krásnějšího pohledu na ten zemský ráj, než ze sedla… MOTORKY! Pokud se tuto sezónu necítíte na Alpskou vyjížďku, ani na mototrip do velebeného Rumunska, případně už máte tyhle štreky projeté a rádi oprášíte domácí trasy, pak právě pro vás přinášíme ověřené tipy na nejzajímavější místa v ČR pro výlet na motorce.

Nebudeme vás v motorkářském outfitu posílat na lov turistických známek, pro výlety na motorkách více než kde jinde platí, že “cesta je cíl”. Není nad projížďku po kvalitním asfaltu, cestou plnou zatáček, klikatou jako užovka. K tomu příjemný výhled na okolní krajinu a během cesty obohacení nějakou tou přírodní či kulturní památkou a hned máme zaděláno na zápis do cestovatelského deníčku.

Vytipovali jsme pro vás trasy tak, aby na sebe mohly navazovat a rozhodnete-li se pro Tour de ČR, budiž vám tento článek inspirací i průvodcem. Striktní plánování na mototripech, jak víme, nefunguje, často je třeba improvizovat, přizpůsobovat se situaci a trasu podle toho upravovat za pochodu. Abyste ale mohli vyjet, stačí málo - mít motorku, helmu a k tomu samozřejmě chuť cestovat a kvalitní pojištění.

1. Pekelné Doly - Mekka motorkářů, Ještěd

Hold už tomu tak je, že čtvrtina obyvatel naší domoviny žije v hlavním městě, nebo ve Středočeském kraji, proto start naší cesty zapíchneme právě někam do těchto míst. Za cíl jsme tentokrát vybrali motorkářské jeskyně Pekelné Doly, které jsou právem považované za Mekku všech motorkářů. Podzemní labyrint pískovcových skal o rozloze 3500 metrů čtverečních můžete projíždět na své oplechované krasavici. Není nad to, přijet si až k baru v sedle motorky.
Rozsáhlý jeskynní komplex se nachází v lesích mezi vesnicemi Svitava a Velenice, severovýchodně od České Lípy. Pojedete-li z Prahy, můžete zvolit rychlou jízdu po D8, my doporučujeme spíše klikatou cestu z Prahy 6 na Horoměřice, dále na Kralupy a před Velvarama odbočit na Mělník. Kousek od Mělníka si projedete populární Dubou a dále můžete stoupat na Českou Lípu, odkud už je to do Pekelných Dolů, co by kamenem dohodil, nebo si trasu podle naší mapy ještě okořenit úsekem Doksy - Mimoň.

Pokud jste vyjeli v rozumnou dobu, dejte si v Pekelných Dolech vydatný oběd, ceny jsou lidové, porce více než ucházející. Slunce je vysoko na obloze, výlet může pokračovat. Doporučujeme vyrazit k Ještědu. Z Křižan si užijete skvělé serpentiny. Až se na vrcholu pokocháte dech beroucím výhledem, sjeďte do Liberce a pak třeba do Bedřichova, srdce Jizerských hor. Silnice, která je spojuje, nabízí pěkný motorkářský zážitek v podobě nesčetných zatáček.

2. Do srdce Jeseníků

Přejedeme hranice Čech a zavítáme do moravského města Šumperka, odkud přes Kouty nad Desnou stoupáme po široké klikaté silnici obklopeni nádhernou přírodou na Červenohorské sedlo. Při jeho sjezdu dolů, dostanou brzdové destičky pořádně zabrat. V Horním Domašově odbočte na Karlovu Studánku, krásné horské lázně.

Můžete vyjet také na Hvězdu a odtud kyvadlovou dopravou, nebo za poplatek 100 Kč na vlastní motorce, vyjet na Ovčárnu, do nadmořské výšky 1300 m n. m. Odtud už je to jen 3,5 km pěší po asfaltové silnici na Praděd, nejvyšší vrchol Moravy.
Pokud zvolíte cestu na Praděd z opačné strany, od Krnova, také neprohloupíte, zažijete mírný adrenalin v podobě Linhartovských zatáček i jízdu po kvalitním asfaltu z Města Albrechtice do Vrbna pod Pradědem.

3. Beskyde, Beskyde, kdo po tobě ide?

Skvělé mototrasy nabízejí i další moravské hory Beskydy. Když opustíte Jeseníky, můžete se vydat vydařenou cestou z Bruntálu do Budišova pod Budišovkou kolem nádrže Slezská Harta, v letních dnech se zde neváhejte i vykoupat. A co by to bylo za výlet do Beskyd, kdybyste nenavštívili Rožnov pod Radhošťěm a v něm nejstarší a největší skanzen v Evropě, založený roku 1925, Valašské muzeum v přírodě. Jistě není od věci vystoupat i na pověstmi opředenou bájnou horu Radhošť (1129 m n. m.) a navštívit sochu pohanského boha Radegasta. Na motorce sem sice nevyjedete, ale posunout vás může lanovka z Ráztoky na Pustevny, pak už je to k soše jen 1 km.
Cestu do Rožnova jsme zvolili oklikou přes Frýdek - Místek, abyste okusili nejslavnější beskydské štreky Šanci a Bumbálku. Motorkáři často vedou diskuse, která z nich je lepší. Projeďte si je a posuďte sami.

4. Jižní Morava, sluncem zalitá

Jižní Morava není jen Pálava a není jen pro cyklisty. I když těch tady obzvlášť v létě potkáte opravdu hodně. Pozor na ně. Co stojí za zmínku je určitě Moravský kras. Pod Blanskem se klikatí spousta pěkných tras vedoucích nádhernou přírodou lesů Moravského krasu. Za tip stojí například dlouhé zatáčky z Šeberova směr Jedovnice a Křtiny a dále hodně utažených zatáček směr Adamov. Když budete v Jedovnici, rozhodně navštivte nedaleké Punkevní jeskyně a propast Macochu, v horkých letních dnech se zde příjemně zchladíte.

Neodpustíme si ani upozornění na nejproslulejší moravskou mototrasu nedaleko Uherského Hradiště - Buchlovské kopce. Jedná se o patnáctikilometrový úsek silnice č. 50 mezi obcemi Střílky a Buchlovice. Na “Buchlákách” najdete perfektní povrch a množství různě utažených i otevřených zatáček. Na zajímavosti trase navíc přidává jeden z nejstarších hradů v České republice, jehož počátky se datují do 1. poloviny 13. století, Buchlov.

5. Ráj motorkářů ŠUMAVA

A vracíme se zpět do Čech, tentokrát do ráje motorkářů - na Šumavu. Projeďte se krásnou krajinou šumavského pohraničí. Kvalitní asfaltové cesty nabízí spoustu atraktivních zatáček. Velmi oblíbená je třeba trasa ze Sušice do Kašperských hor, která zahrnuje úzké silničky mezi šumavskými lesy. V Kašperských horách lze kromě hradu navštívit i moto muzeum Svět motocyklů a hraček. Z Rejštejna pak podél říčky Otavy dojedete přes Srní až do samého srdce národního parku, k osadě Modrava a to super klikatou cestou s perfektním kobercem. Od Modravy pokračujte na Kvildu a Borovou Ladu podél horního toku řeky Vltavy až do Lenor. Z Volar pak můžete pokračovat až k Lipnu. Netradičním zpestřením vaší cesty pak může být přívoz přes Lipenskou přehradu. Až do Vyššího Brodu pak pojedete mimo civilizaci po pravém břehu přehrady.

Při návratu zpět do středočech doporučujeme vyhnout se Českému Krumlovu a Českým Budějovicím, kde je velký provoz a spousta turistů a užít si objížďku přes Prachaticko. Tato oblast v podhůří Šumavy vám poskytne několik motorkářsky zajímavých tras. Největší zážitek nabízí silnice č. 141 z Prachatic do Volar, někdy nazývaná Libínské sedlo podle obce a nejvyššího bodu na trase. Začíná stoupáním s několika “vracečkami”, nejznámější z nich se nazývá “americká” - podle příhody z konce druhé světové války, kdy zde měly tragickou nehodu vozy americké armády. Kromě samotné silnice se cestou můžete potěšit i několika krásnými výhledy na šumavské kopce Boubín a Bobík.

Co popřát na závěr, než ŠŤASTNOU CESTU, ideálně bez nehod! Nikdy ale nevíte, co, nebo kdo vás na trase potká, tak raději ještě mrkněte na náš web Srovnator.cz, poradíme vám, jak sjednat nejen nejvýhodnější povinné ručení, ale i havarijní pojištění odpovídající vaší situaci. No, a jestli přece jen vyjedete za hranice, tak nezapomeňte na cestovní pojištění, to nejvýhodnější najdete, kde jinde, než na Srovnator.cz.

Související firma
  • PFP

Srovnátor.cz je online srovnávač pojištění, povinného ručení, havarijního pojištění, cestovního pojištění a pojištění domácnosti který provozuje firma PFP, dceřiná společnost největší české makléřské společnosti Renomia. Provozujeme online kalkulačky - povinného ručení - havarijního pojištění ...