BUMOT - vyměňte kufry za brašny za pár vteřin

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

JohnyLuka (35) napsal 14.05.2018 v 09:43

Kufry jsem nikdy nemusel kvůli jízdě v offroadu,sirce,spatne manipulaci s motorkou,stabilite...
Jediná výhoda je zamykani. ,takže pokud někdo nepotřebuje měnit za kufry na stejném nosici,je naprosto ideální set brašen Dakar od sw motech,cena je poloviční a dokonce včetně nosičů které na motorce po sundání brašen nevypadaj vůbec špatně,spis je to takový padací rám ,na zadní části. Takže brašny za takovouhle cenu nechapu.

zmulin (371) napsal 20.03.2018 v 17:53

Já myslim,že sou drahý,to jako jo.Ale určitě ne nějak výjimečně,když se kouknu jak sou udělaný.Sám mam k Amazonce origo "šusťáky",který sou teda možná malinko hezčí,na rychloupínák sou taky-ale plast,nejsou takhle vymakaný,nejsou nepromokavý a zamykaj se zevnitř,což uplně praktický není.Zas je s nima ale motorka aspoň užší a nový stály skoro stejně...
Za mě je kombinace takovýhodle typu bočních a hliníkovýho topcase ideální

Buellrider (79) napsal 18.03.2018 v 11:46

...zas v takových rozměrech bych to neviděl, BUMOT je poměrně úspěšný a známý na světovém trhu, s pobočkou třeba i ve vzdálené Austrálii, takže těch brašen udělali asi více... Ale je fakt, že se pořád vyrábí v Evropě, a oproti běžné čínské turistické batožině v nepoměrně menším množství.

Obecně souhlasím s tím, že dobré věci na motorky jsou drahé, což platí asi ve všech oborech. Aktuálně vnitřně bojuji s výběrem nového komplet adventure oblečení a bot... A jestliže vždycky nakonec s výběrem skončím v těch nelepších dostupných materiálech, je to ještě úplně jiná cenovka

Mann (1514) napsal 18.03.2018 v 10:49

Samozřejmě těch faktorů, které ovlivní výrobní náklady je více. Problém ceny práce Čína vs. Evropa je až alarmující. To já všechno beru, ovšem snažit se pokrýt kompletní vývoj prodejem prvních 30-50 kusů není asi tou nejrozumnější cestou. Ať to beru jak to beru , pořád tam musí být "nějaká schopnost" obstát v konkurenčním prostředít. A argumentaci ve volbě kufry či brašny se těžko vyhnete. Furt jde o podstatu věci - kam uložit vše potřebné na delší cestu. Mně osobně se myšlenka i provedení brašen líbí, článek beru jako takový nenápadný průzkum trhu , ale ta cena to fakt zabíjí obzvláště v naší malé kotlině

Buellrider (79) napsal 18.03.2018 v 10:01

Možná to bude souviset i s tím, že batohů se přecejen vyrobí o pár víc, než těchto brašen a všichni známe princip úspor z rozsahu... Sám vím, že vlastní výroba šusplechu na XT660 mě stála na čase a prototypech tolik, že bych na nich vydělal leda při prodeji stovek kusů - ale chtěl jsem ho mít.

Ještě bych zvážil opakovanou argumentaci kolem volby brašen nebo kufrů jen podle toho, co je dražší. Pokud vám v ničem nevadí kufry, pak budou vždycky lepší, než brašny a není jediný důvod uvažovat jinak. Zde bych si dovolil odkázat na svůj článek: //www.motorkaruvpruvodce.cz/cestopisy-clanky/kufry-nebo-brasny/ Aneb taky se nebudu rozhodovat, zda si na pěší turistiku koupím zmíněný batoh nebo radši kufřík, byť jsou stejně drahé. Jedna věc má v tu chvíli pro mě zkrátka větší smysl a to je jediné hledisko...

Mann (1514) napsal 18.03.2018 v 09:15+1

Jsem spíše zastánce "měkkých" zavazadlových systémů, ale to pramení ze způsobu ježdění a výběru tras. Tyto brašny Al kufry z trhu určitě nevytlačí a při tak vysoké cenovce už vůbec ne. Přikláním se k názoru dawky či perníka92. Moje zkušenost je taková, že jakmile se jedná o doplněk na moto, je to okamžitě 1x-2x dražší než by být muselo. Jednoduché +/- srovnání slušný outdoorový batoh z cordury firmy Under Armour , s dostatečným vnitřním členěním a kapsami se pohybuje v cenové relaci cca 3.000,- Kč. Koupí,-li dva jsem na cene .6000,- Kč, tady jsem na 13.000,- Kč jen to hvízdne. V takové situaci dám přednost Al kufrům.

Buellrider (79) napsal 17.03.2018 v 13:48

To zní poměrně logicky, byť mi to zní spíše pro extrémní situace. Pokud jsem u někoho viděl něco prasklého, zpravidla to byla podsedlovka někde v bodě blízkému chycení k hlavnímu rámu motorky. Že by se držáky kufrů/brašen vylomily v místě uchycení nosičů, takovou zkušenost nemám. Nicméně brašny jako takové pořád pohyb / rázy uložených těžkých věcí tlumí na samotných nosičích víc, než pevné kufry.

A nakonec zůstává otázkou, co tak těžkého je potřeba vozit v offroadu, aby vůbec nějaké riziko vzniklo. Stan je stejně zpravidla lepší hodit přes sedlo/nosič/do válce a oblečení, spacáky a takové věci už kritickou hmotnost mít nebudou.

Sinner (24) napsal 17.03.2018 v 12:43

No cena je dost drsná, provedení vypadá dobře, ale myslím že způsob uchycení právě eliminuje největší výhodu brašen. Ať o že při jízdě terénem na rozdíl od kufrů nedochází k tak silnemu dynamickému namáhání. Jednoduše řečeno kufry mlátí jako kladívko pořád do stejného místa, popruhy brašen přerozdělují to namáhání na velkou plochu popruhů, sedla a navíc trochu pruží. Tak za mě NE.

Buellrider (79) napsal 16.03.2018 v 19:44

Děkuji za uznání kvality PR článku, zase se cítím o něco více jako copywriter
Vzhledem k tomu, že značku zastupuji teprve od ledna, v CZ už prodané kousky jsou, reakce na provedení brašen po dodání jsou nadšené, ale nevím, zda mají něco najeto, neb na to ještě nebylo moc počasí...

Loki4 (0) napsal 16.03.2018 v 15:06

Krásný PR článek, nicméně kolik už jich u nás jezdí a co nějaké praktické informace z provozu? Díky za odpověď.

Buellrider (79) napsal 14.03.2018 v 10:53

Skoro bych řekl, že udělat takovou brašnu je výrobně náročnější, než vyrobit kufr... Vše je o potřebách, pokud někdo ví, proč nechce kufr, dává taková brašna smysl. A někdy je lepší investovat do pohodlí, než se na cestách trápit s něčím, co mi nevyhovuje. V CZ už je pár spokojených majitelů, kteří přesně toto hledali...
Jinak kvalitní kufr za tuto cenu bude, ovšem nejspíše s nepohodlným uchycením na puky, místo rychlého upnutí.

dawka (22) napsal 14.03.2018 v 10:28

Pokud hadřená brašna nestojí 1/3 ceny hliníkového kufru tak v tom nevidím moc smysl.

MARTlN (54) napsal 14.03.2018 v 10:21+1

Ta cena mi prijde uhozena. jinak super.

pernik92 (163) napsal 14.03.2018 v 05:51+3

Textilní brašny za cca 20 tisíc??? Hmm, díky nechci

Ač vypadají opravdu dobře a mají chytré detaily, tak za tu částku si koupím kvalitní hliníkové kufry.