Krásny asfaltový úsek cez národný park Apuseni

Ahoj. Pridávam krásny horský úsek s kvalitným asfaltom, miestami aj novým. Využili sme ho s kamarátmi cestou z Oradea do Sebes. Na cestu sa dostaneš keď odbočíš v obci Stei na Cimpani, Nucet. Za obcou Nucet sa už cesta začína dvíhať do hôr ( Parcul Natural Apuseni ). Je tam celkom kvalitný, miestami nový asfalt a fúra zákrut. Odporúčam ísť ale radšej opatrne, lebo kde tu sa za zákrutov objavil voľne pasúci sa dobytok. Cestu sa dostaneš až na hrebeň parku, kde je odpočívadlo s mapou a výhľadom do údolia. Ďalej cesta prechádza cez malé lyžiarske stredisko Vartop a klesá do údolia až do mestečka Albac. Z Albacu do Abrud to bude len svižnejší presun , no z Valea Cerbului už cesta zas stúpa, točí sa a nasleduje niekoľko vracákov. Úsek končí v mestečku Alba Julia. My sme pokračovali až do mesta Sebes, ktoré je východiskovým bodom na Horskú cestu 67C, viac známu pod názvom Transalpina. Ubytovali sme sa v dedinke Petresti v ubytovaní Vila ADR. Toto ubytovanie vrelo odporúčam, je ako stvorené pre motovýlet. Pár minút pešo sa nachádzajú malé potraviny a dobrá reštaurácia Casa Simy.

link na ubytovanie

Fotogalerie

Bod na mapě

Zápisy v deníku

• K tomuto bodu zatím nikdo nevložil zápis do deníku
+Vložit zápis z návštěvy do deníku