Bašta Semtěš

GPX do navigace
Vloženo: 29.04.2013 09:07
Typ: Zajímavost (technika,příroda)

Ráda bych vás pozvala do malebného koutu na pomezí Středočeského a Pardubického kraje. Do podhůří Železných hor do starobylé obce Semtěš. Obec je na trase z Čáslavi do Přelouče a dýchá historií: nejvýznamnější je asi tzv. bašta - pozůstatek tvrze přímo v obci. Její starší předchůdkyně stávala v lese, dnes jsou patrné terénní znaky. Dále osada Vápenka, kde se těžilo a pálilo vápno, stopy po keltském osídlení. Největší evangelický kostel s farou a tzv. strará škola z r. 1784, kde se postupně buduje muzeum života podhůří. Krajina je plná lesů, kudy vedou turistické trasy i cyklostezky.
Bašta je přístupná celoročně, od dubna 2013 jsme zde vedle OÚ otevřeli Turistické infocentrum s občerstvením a možností domluvit si komentovanou vycházku po historických místech obce.

Pro další informace jsme k dispozici na tel. 721 18 66 12 nebo emailu renata.72@wo.cz

Fotogalerie

Bod na mapě

Okolí bodu

Prohledat okolí

Zápisy v deníku

• K tomuto bodu zatím nikdo nevložil zápis do deníku
+Vložit zápis z návštěvy do deníku