globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/629
11.12.2010 v 18:43
Zdravim,

včéra se mi do ruky dostal doplněk katalogu náhradních dílů pro J 638,639,640 určen pro model Jawa 250/629-0 a s ním se mi podařilo přivést i nekompletní motor se stejným označením.

Nevíte někdo o jaký model se přesně jedná a jak má tento motocykl vlastně vypadat? Dle dostupného katalogu by se mělo jednat o motocykl s motorem odvozeným od motoru J 632, ovšem v objemové třídě 250 ccm (tedy kombinace motoru z čz 471 -ovšem s širokým uložením a 12 V alternátoru). Prosím též kdo by měl nějakou foto, neboť ani na frontlistu katalogu žádná není a dle citovaného označení není jasné, zda se tento motor nacházel v podvozku J 638 (639) nebo 640.

Hoši a děvčata, poraďte koťata .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/629

11.12.2010 v 19:09 | Nahoru | #1
Není tam spíš místo 629 číslo 623? Pak by to odpovídalo motoru ze Smolíka (471) či 250 Bizona.
Teoreticky mohli změnit číslo z 623 na 629 u těch posledních modelů (ale vyloženě jen změnit číslo motoru). Jak u 472, tak 471 už měly ty novější motory alternátor místo dynama.

Jawa 250/629

11.12.2010 v 19:28 | Nahoru | #2
a nemá náhodou uchycení motoru za válci? To by pak byl Bizon...

Jawa 250/629

11.12.2010 v 20:16 | Nahoru | #3
Ne, motor nemá uchycení za válci ani číslo 623, neměl by být tedy z Bizona (jednoho vlastním, tak tento motor znám velmi dobře) a ani z čz, protože má zadní horní uložení "široké" (jawa) oproti čezetímu, úzkému. Pokud nezklame technika přiložim frontlist katalogu, vydaného roku 1992. Motor jsem nefotil, pač krom čísla vypadá úplně stejně jako 632.

Jen jedna perlička k motorům: dříve jsem vlastnil moto J 632 z konce roku 1990, kde kartery motoru byly vyrobeny z kombinace: levá polovina origo 634 (nahoře široké uložení) a pravá polovina z čz 472 (úzké horní uložení)...drobný montážní defekt byl v jawě řešen montáží rozpěrky ...pro případné šťouraly: nebylo to složeno z dvou nezávislých polovin karteru, protože párové číslo obou i střední vložky souhlasilo

Jawa 250/629

11.12.2010 v 20:18 | Nahoru | #4
Zkusím znovu

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 20:33 | Nahoru | #5
jirin.sv>

Přiznám se že nejsem úplně znalec výroby ČZ...myslel jsem, že čz 471, tedy 250 se dělala jen krátce kolem roku 1975...a v této době se v čssr o alternátoru všem konstruktérům jen zdálo ...nějaký takový případ znáš, kde by na motoru 471 byl altík??? Motor 472 s altíkem znám...ale 471 by mě zajímal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 21:05 | Nahoru | #6
Sofía> Taky bych za to ruku do hodně nedal, ale viděl jsem to u Montyho. Rok výroby fakt nevím, ale byla to normálně modernizovaná Zetka, stejně jako 472 (kulatější, červená nebo oranžová), takže to šlo někde na východ. A pokud to vlastně vezmeš logicky, tak jaký je rozdíl mezi 472 kartery a 471 ?
Vzhledem k tomu, jak to fungovalo a skládalo se z čeho bylo zrovna k dispozici, tak bych fakt neviděl problém, že mohly nějaké motory vzniknout i po těch letech 1976 jako hybrid .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 21:10 | Nahoru | #7
jirin.sv>

pravdu díš ...skládalo se z toho co bylo...já dokonce slyšel takové báje (asi hospodská povídačka), že kolem roku 90 nebo 91 jawa stále jela dle nastavené pětiletky a protože už o jawy nikdo nestál, tak si fabrika pronajala kus lesa v okolí a tam parkovala nové, motorky které už nebylo kam strkat na sklad

...jestli je to pravda nebo ne, to fakt nevim...možná to rozsekne nějaký pamětník těchto dob

(reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 21:14 | Nahoru | #8
Sofía> Je to tak, jak píšeš. Navíc je úžasné kolik zůstalo různých dílů . Já třeba na svého Smolíka sehnal úplně nové nikdy nejeté válce, písty atd. . Dají se bez problémů sehnat pravé výfuky, fungl nové rámy, kyvky a další věci. Naopak některé jsou fakt nedostatkové.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/629

11.12.2010 v 21:27 | Nahoru | #9
Opravdu jawa vyvážela do lesa???

Jo jo, zrovna dneska jsem koukal na jeden e-shop, že maj dokonce rám na 472...akorát nepíšou na jakou verzi

...pravý vejfuky tam maj taky, ale levý už jen z druhovýroby (vapadá to na Hadrávka), který má ovšem trochu jinak provedené to spojení s kolenem oproti originálu...tak by mi bylo divný, dávat to na jednu motku...(ale mě to vlastně nezajímá...kdysi jsem přitáh jeden pár nových originálů...a ty už jen čekaj až k nim dotáhnu zbytek 471/472 )

...jo jo nové válce zato na 634 někdy z počátku 80. let (dle signování odlitku) i s pístama a kruhama jsem zrovna nedávna připojil do syslátů ke svému zlatíčku ...i nové origo výfuky na poslední 634 a první 638 se podařilo sehnat

Jak jsem psal, o čz jsem už dlouho nezavadil...co je pro čézetysty nedostatkové zboží???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 21:47 | Nahoru | #10
Sofía> Někde jsem viděl i foto, jak mraky Jaw stály někde na poli (v lese nevím)

Nové rámy má http://mps-moto.cz nebo třeba Monty, či http://www.mototechnik.cz/ (ale ti to berou z MPS – je to focené u jejich vrat a hodně draho přeprodávají).

Já jsem výfuky řešil loni. Levý jsem koupil nikdy nejetý černý předek ze 70. let (z 471, co měla ty předky černé místo chromu), a 2× zadek + pravý jsem koupil u Montyho. Všechny díly jsem poslal na pochromování a výfuky jsou naprosto parádní proti prvovýrobě. Jsou jak zrcadlo (původní výfuky nebyly tak lesklé, protože tak jak to šlo z formy, se to rovnou chromovalo – neleštilo).


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 22:07 | Nahoru | #11
jirin.sv>

MPS ani neznám...tak jsem zase o něco chytřejší

...parádní provedení...všechna čest

...jak se onehdá leštilo či neleštilo v čz to nevim, ale kámoš dělal před několika lety v jawě právě vejfuky a tam se prej leštilo...

...ziš co to je na tom posledním žebru na hlavách za vředy ???

A nevíš, jestli se na tyto 250 existujou taky hlavy s opačně směrovanými žebry (vpředu vysoké a vzadu nízké)???

A ještě jeden dotaz: máš sklíčka bliken uchycena pomocí šroubu nebo bez a uchycené pomocí namačkávacího chrom rámečku???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 22:33 | Nahoru | #12
Sofía> Tak ty válce nevím, u 471 motorů jsem viděl jen toto provedení. Ale byly různé válce, co se týče uchycení – první 471 měli závit na šroub stejně jako třeba 476 / 477 či kulaté jednoválcové Zetky, až pak přešli na ty matice styl 634.

Jinak sklíčka blinkrů jsou chycené normálně šroubem, to obroučky. Ta je zase zezadu chycena přes plast na ten držák, co ji drží.

[URL= k těm výfukům – v ČZ je fakt neleštili, takže když si vezmeš dva výfuky, tak jsou vidět na stejných místech stejné problémy (chyby forem) .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 22:41 | Nahoru | #13
jirin.sv>

Jo jo o válcích vím...kolena s uchycením šroubem mam na Bizonu

...dík to jsem potřeboval vědět ...toto jsou původně blinkry ze starých oktávek, 1202jek a později z první verze 1203 s kulatýma světlama...to já jen že se mi pár nových těch s tim namačkáváním válí doma a nevím přesně na jakou verzi patří

...toto foto to je přechrom nebo originál??? Já právě tyto schánim na svou 634ku...schánim nové ale zatim nic moc...na burzách neví co za to chtít...mam pár starších ale fakt hnusnejch ...jde mi o to, že pokud seženu renovabilní, jestli tento patvar někdo solidně nachromuje...člověk co to dělá pro mě se na to moc netvářil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 22:48 | Nahoru | #14
Sofía> Chrom je jen ta vnějšek, ty odrazové plochy se napařují hliníkem (či něčím podobným). Dělal jsem to cca 2 roky zpět, u firmy Nepokoj.

Takhle to vypadalo před napařením:
[URL= takhle po opravě:
[URL= a cena 30 Kč za jednu parabolku je více než OK .

Naposledy editováno 11.12.2010 22:49:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 22:58 | Nahoru | #15
jirin.sv>

Dík za kontakt ...paraboly se opravdu kondenzačně pokovujou, stejně jako třeba plastový čudlíky na propiskách...paraboly nechávám dělat běžně ale s blinkrama tolik zkušeností nemam...většinou mam ty zrcátka prohnilý naskrz, tak to spíš schánim nové

(reakce na) Jawa 250/629

11.12.2010 v 23:08 | Nahoru | #16
Sofía> Pokud to projede durch, tak není co řešit . Jinak já to dělal hlavně kvůli tomu, aby to trochu blikalo s původní eletrikou, ale nakonec to vyřešil přechod na 12 V VAPE a 12V/21W žárovky a bliká to parádně .

Každopádně tyhle blinkry ještě bez větších problémů seženeš, je to horší s těmi zadními plasty, co jsou konkrétně u 471 – ty se hodně špatně shání a jsou docela drahé...

Jawa 250/629

11.12.2010 v 23:10 | Nahoru | #17
blinkry byly troje... první kousky měly ty kapičky jako jawa 592, pak bylo provedení kulatejch - sklo jako oktávka, chrom rámeček, ale plast vzadu kulatější, hladký a větší, pak byly s plastem menším drsným a s ostrými hranami...

mám rok 75 - origo a mám celochrom vejfuky (černý jen 74) prostřední blinkry, a kolena na korunkovou matku, kterážto se svině občas povoluje, na což přichycení šroubem netrpí....

nedostatkový zboží - v podstatě většina věcí, co se lišila - dvoukohoutové nádrže, plechové celokryty, malé tachometry do 160,zrcátka (ty origo nemám) pro 471/250 některé motorové díly jako spojkovej koš (jinej, ale možno nahradit 634 - takže pro zarputilce) písty se taky shánějí hůř, ale lze řešit přes Vanep a podobné drobnosti.

hlavy 250 byly jen skloněné dopředu, tak to má být, 350 měly později hlavy jako 634, tj, s horní plochou žeber rovnou...

Naposledy editováno 11.12.2010 23:24:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/629

12.12.2010 v 10:17 | Nahoru | #18
Dík za info k čízám ...až budu nějakou stavět, určitě si na vás vzpomenu...mno po pravdě vim o jedný 472 té starší (provedení design ala 471)...stojí na zahradě v bordelu už asi 5 let a taky podle toho vypadá ...a majitel furt ne a ne ji postrádat

...hmmm nedostatkové...to abych nakouk do syslátů ...jedno nový tacho mam...dokonce je na něm cenovka...dneska spíš pro zasmání současníkům 58 kčs

...a o jawce 250/629 opravdu nikdo nic neví ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

12.12.2010 v 10:40 | Nahoru | #19

Sofía píše: Dík za info k čízám ...až budu nějakou stavět, určitě si na vás vzpomenu...mno po pravdě vim o jedný 472 té starší (provedení design ala 471)...stojí na zahradě v bordelu už asi 5 let a taky podle toho vypadá ...a majitel furt ne a ne ji postrádat

Pokud chceš mermo moci 472, tak napiš Montymu – stojí mu 2 v kůlně. Obě dovoz z Polska a obě už na českých dokladech . Cena myslím do 15 tKč. Jedna z nich je už ta modernější (červená, komplet předek z 638), druhá je krapet starší (oranžová).

(reakce na) Jawa 250/629

12.12.2010 v 12:57 | Nahoru | #20
jirin.sv>

Dík, nemusím...abych pravdu řek, teď na ni nemam ani korunky ani místo...musím dodělat to co mam rozděláno (J 634 VB, J 350 - stavba pro přítulku, čz 502, jawetta standart...a mnohé dlaší)...já mam takovou filozofii...teď to bude znít dost nesmyslně...že si mě ta motka musí nějak najít
...třeba tu 634ku po VB: jel jsem onehdá kolem jednoho miniautobazaru a přes plot si všim, že tam stojí nějaká motka zarostlá do křoví, z které byla vidět jen přední lampa...nepřikládal jsem tomu žádnou váhu a jel dál...pak to ovšem ve mě začalo tak nějak hlodat, otočil jsem to na nejbližší křižovatce a vrátil se...a protože jsem tehdá potřeboval nějaký věci na 634 i papíry, cena byla zajímavá, tak jsem ji zazálohoval a druhej den vyrazil s kárkou ...když jsem to pžitáh domu, tak na mě z podčerného neoriginálníno laku místy vystupovala taková ta divná chromová žluť, techničák taky nebyl původní, protože tam nebylo razítko expedice, tak jsem okem zamířil do kolonky "způsob nabytí" kde bylo "ojeté MVŽP fa...." protože nejsem pamětník, tak mi chvilku trvalo zjistit co to bylo MVŽP (ministrstvo vnitra a životního prostředí)...a původ byl jasnej...díky velmi nelichotivému a hodně zbastlenému stavu jsem dlouho přemýšlel, jestli renovovat nebo ne, pak jsem u kámoše co kdysi měl motoservis objevil pár origo plastů (bohužel bez držáků které dodnes schánim...nebo alespoň výkres), dokonce i origo policajtskou SPZku z těchto dob...vyrovnání spravila flaška tuzemáku...a tím bylo rozhodnuto

...jawettu: přitáh jsem čz 502 od známého za flašku a začal shánět díly...soused přišel s tim, že jeho soused na chatě má skútra a že by se ho rád zbavil za nějakou symboliku nebo flašku...hned v sobotu jsem připřáh káru a vyrazil...na místě jsem zjistil, že se jedná o poměrně pěkně (na ježdění to nebylo, ale renovabilně) zachovalou čz 501/00 hodinovou...akorát bez hodin ...ty teda už mam taky ...najednou kde se vzal, tu se vzal soused z nedalekého baráčku, viděl jak nakládám prasátko a začal hulákat "nechceš ještě jeden krám, ať to nemusim tahat do šrotu"...slovo dalo slovo a nakonec se na káru přidala ještě jawetta, v hezky zachovalém stavu, až na chrom, za nějakou symboliku nebo možná za flašku z místní jednoty...to už si fakt nepamatuju...

...možná jsem úchyl nebo tak něco, ale tato motocyklová "archeologie" má pro mě takový nádech bádání a hledání...a ta radost z toho, když člověk veme zahradní nůžky nebo pilu a jde si "vystřihat" motku, o které dávno ví a myslí si na ni, ze křoví nebo třeba se jede ze známosti někam podívat a neví co ho čeká, se nedá nahradit žádným nákupem přes inzerát apod ...snad si mě najde 472 křovácká

...jen perlička: před nedávnem jsem kácel břízku (cca 20cm per průměr) prorostlou rámem téměř kompletního velorexa Oscar 250, ktereho před cca 15ti lety objevil můj kamarád u někoho na zahradě, tím začala fáze žebrání a přemlouvání, zakončená po patnácti letech čekání a doufání úspěchem...radost ke nezapalcení

Naposledy editováno 12.12.2010 13:00:01

Jawa 250/629

12.12.2010 v 12:58 | Nahoru | #21
Jednu motku bych ale přece z polska chtěl...Junáka 350 OHV

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/629

12.12.2010 v 19:50 | Nahoru | #22
to já zase 471 doháněl sám, čímž znám poměrně slušně historii... nejdřív nechtěl, pak prodal...

bylo to takový, že se známým jsme dali řeč a já že by se mi líbil smolajz ve dvoubarvě... on že strejc vedlejší vesnice ji měl... ¨dohnal jsem strejce... že prodal dál do (nějaká řiť) - dohledal jsem to místo, tam že prodal do sušice.... dohledal jsem sušici a zjistil, že to je vzdálenej příbuznej známýho (syn bratrance, od bratrance z jeho táty strany ) mno a pak už se to postupně doluvilo a smolajz jel na káře domů.. celkem rychle jsem ho uvedl do provozu a občas mu provětrám perka...

(reakce na) Jawa 250/629

12.12.2010 v 22:47 | Nahoru | #23
pech.>

Hlavně, že se povedlo...gratulace...a není to "archeologické" motorkářské řemeslo krásné

Jedna motorka mi hodně leží v hlavě...a po té bych prvně v životě šel...někdy v budoucnu bych chtěl ještě 634 vojnu...poslední kousek, co mi chybí do sbírky...tak už jedním očkem šilhám po inzerátech a nabídkách...prosím, kdo by věděl o nějaké nebo i dílech ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

13.12.2010 v 18:26 | Nahoru | #24

Sofía píše: Opravdu jawa vyvážela do lesa???

Jo jo, zrovna dneska jsem koukal na jeden e-shop, že maj dokonce rám na 472...akorát nepíšou na jakou verzi

...pravý vejfuky tam maj taky, ale levý už jen z druhovýroby (vapadá to na Hadrávka), který má ovšem trochu jinak provedené to spojení s kolenem oproti originálu...tak by mi bylo divný, dávat to na jednu motku...(ale mě to vlastně nezajímá...kdysi jsem přitáh jeden pár nových originálů...a ty už jen čekaj až k nim dotáhnu zbytek 471/472 )

...jo jo nové válce zato na 634 někdy z počátku 80. let (dle signování odlitku) i s pístama a kruhama jsem zrovna nedávna připojil do syslátů ke svému zlatíčku ...i nové origo výfuky na poslední 634 a první 638 se podařilo sehnat

Jak jsem psal, o čz jsem už dlouho nezavadil...co je pro čézetysty nedostatkové zboží???


copak je to za stránky, prosím???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

13.12.2010 v 19:15 | Nahoru | #25

Raptík píše: copak je to za stránky, prosím???

Tipuji http://www.mototechnik.cz/. Ale jsou to hrozní zloději, ceny fakt hrůza proti konkurenci... Drtivá většina věcí je předprodávána z http://mps-moto.cz (i fotky na webu Mototechnika jsou focené na MPS na dvoře ).

(reakce na) Jawa 250/629

13.12.2010 v 21:14 | Nahoru | #26

jirin.sv píše: Tipuji http://www.mototechnik.cz/. Ale jsou to hrozní zloději, ceny fakt hrůza proti konkurenci... Drtivá většina věcí je předprodávána z http://mps-moto.cz (i fotky na webu Mototechnika jsou focené na MPS na dvoře ).



...má pravdu ten chlapec ...jinak tady Hadrávek ...hezky udělaný repliky vejfuku spolu se slovákem Buyak...to se tam dočteš...

Raptík> Co že a na co že bys rád??? Možná bych doporučil i někoho jiného.

Jawa 250/629

16.3.2011 v 13:58 | Nahoru | #27
Značkuji kvůli odkazům...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/629

7.3.2016 v 17:52 | Nahoru | #28
Otviram tohle staré téma, dostal se ke mně motor Jawa typ 629, neví někdo do čeho se montoval, nebo se jen prodával jako náhradní díl? Nikde jsem o tomto typu nenašel žádnou informaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/629

7.3.2016 v 20:18 | Nahoru | #29
danny01> Do 250...http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=57529

(reakce na) Jawa 250/629

7.3.2016 v 23:29 | Nahoru | #30

rancher píše: danny01> Do 250...http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=57529


Jo to jsem našel, ale zajímá mne jestli se ta motorka opravdu vyráběla
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist