globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svíčky pro CB 1300 S
1.11.2010 v 00:06
Zdar chlapíci, nemáte nějakou radu jaké svíčky pro mou CB 1300 S? Přivítám jakoukoli radu. Předem prosím, pokud nemáte co napsat - nepisště nic. rady "voskouvou neber" nejsou přesne to co bych svým dotazem ocěkával. Těm co poradí, předem děkuji .

Uzavřeno 22.03.2011 v 00:59 uživatelem FishX3

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 00:07 | Nahoru | #1
a co manuál, co se podívat napřed tam?

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 01:49 | Nahoru | #2

MedvědbezGuzzin>a co manuál, co se podívat napřed tam?



Jasně, samozřejmě jsem neřešil "dát co tam bylo" - otázku jsem se snažil směrovat na uživatele tohodle stroje, a měla asi spíš znít "jak přilepšit mému mazlíkovi" - omlouvám se za nepřesný dotaz, nedošlo mi že by se tu někdo mohl ptát na seriovou výbavu, jejíž specifikaci obsahuje manual a v případě jeho absence (neni muj pripad) neni asi nic jednoduššího, než svíčku vymontovat a dohledat její prametry...následně najít náhradu.

Díky za pochopení.

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 05:39 | Nahoru | #3
tady to je.louis

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 06:06 | Nahoru | #4
a jak to prosím Tě teda myslíš? To nejlepší? to je začarovanej kruh. Jako s olejem...
Svíčka buď zapaluje, nebo ne. Výkon Ti nezvednou ani patentovaný vícebodý jiskřiště atd. Dej tam zpátky to co tam má být. Výrobce věděl proč to tam dává.
Nebo máš snad nějaký úpravy na motoru, že bys musel dávat jinou tepelnou hodnotu?
Pokud chceš mermomoci jinou značku, tak jsem dost chvály v poslední době slyšel na Brisk. Já dávám na všechny motorky co dělám NGK a jednomu specialistovi Denso

Naposledy editováno 01.11.2010 06:27:00

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 08:43 | Nahoru | #5
Dřík> Mam seriovy motor, svíčky už mají svůj čas, tak jsem jen řešil - když už měním, zda si nemohu nějak pomoci. Jestliže to nemá nějaký důvod (výkon jsem neočekával - ale je možné že to jsou nějaké důvody, pro jiné než seriové řešení - nevím o nich), tak to řešit nebudu dohledám co je ve specifikaci a basta...
Motor: Jedinné co tam tam je, je KN vzduch a na výstupu Scorpion. Nicméně PC zatim nee.

Ohledně svíček, nejsem v tom vubec zběhlý, samo jsem taky čekal názory např ohledně použitých materiálů - tj zda má význam iridiová, či platinová (ano podíval jsem se to do fóra po obecných názorech,které se v diskuzích liší), jsou tu názory o tom že je to fuk a jde jen o životnost, další o zlepšení chodu motoru v nízkých otáčkách až po hrozby že se motor nesmí vypnout pokud neni ohřátý na provozní teplotu .

Takže odpověď jsem čekal něco jako "jasne mel jsem iridiove ale jsou to vyhozene penize" nebo "s ladakem mi to strilelio do vyfuku a ted to s nimi nedela" - převážně od lidí co mají tento konkrétní motor, protože řídit se zušeností od klučiny co má 2T 125ccm mi v tomto pohledu nepřijde zrovna to pravé .

Myslim ze nazory "kamos mel normal, v zime dal iridium a ted to lip jezdi" jsou na pikaču, protože jednak je to jeho subjektivní pocit což právě v po sezoně neni asi moc objektivní (alespon ja bych nebyl) a navíc já tvrdím, pokud něco funguje, tak na to nesahej - když jdou svíčky do kopru, musí být rozdíl po výměně znát.

Takže upravim otazku: Zná někdo nějaký důvod, proč dát do CB 1300 jiné svíčky než tam jsou v serii? (materiály, parametry)

...a když se nikdo neozve, vyměním za to samé... Děkuji

Naposledy editováno 01.11.2010 08:45:09

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 09:45 | Nahoru | #6
Iridiový a platinový se dávají hlavně kvůli většímu proběhu. Dýl vydrží, a pokud to máš měnit na motorce jíž musíš způlky rozdělat, tak to asi smysl má. tuším, že VTR SP1 je má psaný v serii a oni vědí proč...tam se dostat to je mazec.

Takže ode mě. Kašli na vyhazování stovek navíc a dej tam klasiky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 10:03 | Nahoru | #7
Dřík> vtr f má taky v sérii iridiový a vyměněný jsou do půl hodiny, stačí sundat nádrž. Výměna je předepsaná po 12 tis. Jinak po výměně starejch ngk za densa se mi pocitově snížily použitelný otáčky o 500 a motor se líp vytáčel, ale sám bych svýmu názoru moc nepřikládal váhu vzhledem k tomu že nevím v jakym stavu byly, je to jenom pocit a taky to může fungovat na vtr a na jiný ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 10:17 | Nahoru | #8
Stev> 12tis a iridiove? to si se souzdruhu musel nejak seknout..a nebo tam nemas iridiove.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 10:20 | Nahoru | #9
z-x-r> doporučená svíčka NGK DPR9EVX-9 (platina), už se nevyrábí, náhrada je DPR9EIX-9 (iridium), výměna po 12 tis. km (8 tis mil). Možná soudruzi co psali manuál udělali chybu, nebo by to dneska napsali jinak, ale je to tam.

e: ještě je tu možnost že takový parametry nemá u nkg jiná než iridiová, nevím.

Naposledy editováno 01.11.2010 10:23:19

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 10:30 | Nahoru | #10
Stev> ok to je pak v poradku 12tis na platinovou (normalni) ale iridiovka kam se dava seriove do moto ma min interval jednou tolik...tedy 24tis...

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 10:40 | Nahoru | #11
no řekl bych, že platinovka by měla vydržet taky víc než 12 tisíc. Ty kovy v elektrodách jsou hlavně kvůli odolností proti opalování, ne jako extra lepší vodiče...takže je to z hlediska životnosti. Dokonce v tom hraje roli i ekologie, což je úsměvný, vzhledem k tomu, že platina a iridium nejsou zrovna běžný kovy a nikdy jsem neslyšel, že by se sbíraly svíčky stejně jako katalyzátory, pro recyklaci.

Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 11:31 | Nahoru | #12
Ahoj, nedávno jsem je měnil. Dal jsem NGK , co doporučuje výrobce a spokojenost. Jinak mám KN a laděný výfuk. Běhá to pěkně. Přístup ke svíčkám je dobrej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 12:14 | Nahoru | #13
Dřík> sefe vsak oni vydrzi (zakladni platinovky) o dost vice kdyz je neuchlastas a nemas v hajzlu motor.Menil jsem je normal po 20tis a ns novejma sel motor uplne stejne. Iridiovka musi vydrzet jednou tolik min.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 13:30 | Nahoru | #14
z-x-r> no taaak, a jsme doma a s tím uchlastáním, celkově NGK na to trpí víc než jiný svíce. Nevím proč, ale je to tak. Jak je zaliješ, tak je z 80% po nich.

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 14:24 | Nahoru | #15

Dřík>z-x-r> no taaak, a jsme doma a s tím uchlastáním, celkově NGK na to trpí víc než jiný svíce. Nevím proč, ale je to tak. Jak je zaliješ, tak je z 80% po nich.


Může mi prosím někdo vysvětlit, co znamená uchlastat svíčky nebo je zalejt? Co se jim stane? Jak se "dají" ulejt? Díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 20:55 | Nahoru | #16
ulití svíčky se stane v případě, že máš třeba moc bohatou směs nebo špatně seřízenej motor, popřípadě nastartuješ na sytič a nenecháš motor ohřát na provozní teplotu (respektive svíčku na teplotu kdy se sama čistí od úsad) a vypneš ho. svíčka je pak buď mokrá od benzínu díky bohaté směsi, nebo zakarbonovaná a udělá se na ní vodivá vrstva, čímž pádem jiskra nepřeskakuje tam kde by měla nebo nepřeskakuje vůbec. vetšinu svíček stačí nechat oschnout a normálně nastartuješ, karbon už se pak vypálí za provozu.. ale u ngk už dost často nenastartuješ, a i když sem zkoušel ulitý svíčky vypalovat švajcem tak se stejně ulili při dalším startu i když chvíli normálně fungovaly.. ale pokud budeš mít správně seřízenou karburaci tak bych se toho nebál, na er-5 ani zr-7 se mi je ještě ulít nepodařilo i přes dlouhý startování po zimě, kdy motor tak 5-6 chytnul a zdechnul...

Svíčky pro CB 1300 S

1.11.2010 v 21:55 | Nahoru | #17
Díky, zatím vše spěje k tomu, že se vybodnu na experimenty a dohledám co tam ma byt dle výrobce

(že mam natočeno přes 30tis a svičky jsem neměnil asi psat nebudu abych nebyl ukamnován že? )

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky pro CB 1300 S

2.11.2010 v 07:34 | Nahoru | #18
hodně lidí mění na motorce svíčky preventivně každou sezónu, i když to ještě kilometrově není potřeba.. 30k už je docela dost, ale jestli fungovaly tak co =)

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

2.11.2010 v 09:56 | Nahoru | #19

Martin.z.brna>ulití svíčky se stane v případě, že máš třeba moc bohatou směs nebo špatně seřízenej motor, popřípadě nastartuješ na sytič a nenecháš motor ohřát na provozní teplotu (respektive svíčku na teplotu kdy se sama čistí od úsad) a vypneš ho. svíčka je pak buď mokrá od benzínu díky bohaté směsi, nebo zakarbonovaná a udělá se na ní vodivá vrstva, čímž pádem jiskra nepřeskakuje tam kde by měla nebo nepřeskakuje vůbec. vetšinu svíček stačí nechat oschnout a normálně nastartuješ, karbon už se pak vypálí za provozu.. ale u ngk už dost často nenastartuješ, a i když sem zkoušel ulitý svíčky vypalovat švajcem tak se stejně ulili při dalším startu i když chvíli normálně fungovaly.. ale pokud budeš mít správně seřízenou karburaci tak bych se toho nebál, na er-5 ani zr-7 se mi je ještě ulít nepodařilo i přes dlouhý startování po zimě, kdy motor tak 5-6 chytnul a zdechnul...


Díky za vysvětlení. Doufám, že u stříkačky je ulití svíček mnohem složitější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

2.11.2010 v 23:01 | Nahoru | #20
Martin.z.brna> Nahodou makaji, ale (ted bych kecal kdy a co konkretne) měl jsem nějaké podezření letos v Alpach. taky mne zajima, zda tim muze byt zpusobeno kolisani motoru pri volnovehu na sytic (ale tzo jsem spis rozjebal diyk otevrenemu vyfuku a vzduch filtru) - uvidim az vymenim. chtel jsem koupit PC a zajet na brdu odladit motor, jenze je porad za co utracet atk to odkladam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

3.11.2010 v 07:59 | Nahoru | #21
FishX3> moje rada. PC kupuj až potom co si tam zajedeš a ujistíš se, že Tvoje stříkačka to nedává. Myslím, že zjistíte, že si s tím poradí sama a nebudeš muset kupovat PC
A pokud bych šel do PC, tak bych koupil PC V. K tomu si koupíš lambdy a mašina se Ti bude seřizovat sama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

3.11.2010 v 10:46 | Nahoru | #22
Dřík> Neni mi jasné, jak to myslíš???

1. mam KN a Ladak - jelikož mi to s oblibou střílí do výfuku, tak to není zrovna hitparáda, navíc přivítám pár koníků

2. PC V - nejsem si jist zda se pro tuhle mašinu vůbec vyrábí (ale teď čerpám z matných vzpomínek kdy jsem to řešil - mrknu se na realitu večer)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

3.11.2010 v 11:04 | Nahoru | #23
FishX3>
ad1) zajeď si na brzdu s tím co máš a mrkněte se na směs. řekl bych, že si s tím PGMFi od Hondy poradí samo. Střílení do laufů může způsobovat jen "sekundární vzduch", a ten jde odpojit. Když to bude mimo, tak pak kupuj PC a laďte. Nečekej ale nějakej nárůst, a když tam něco bude, tak za cenu vyšší spotřeby. Mi to dělalo cca 1.5 Ltr/100km.

ad2) myslím, že právě od 2006 je to možný koupit.
Tak sorry, je to až odr roku 2009. Nicméně, myslím, že na CB1300 se nic za ty leta nezměnilo, aby to na ni nešlo dát. Zeptal bych se přímo výrobce. Mám zkušenost, že rádi poradí.

Naposledy editováno 04.11.2010 06:31:44

(reakce na) Svíčky pro CB 1300 S

22.3.2011 v 00:24 | Nahoru | #24
Dřík> Tak jsem se dokopal k řešení těch problémů. Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

Naposledy editováno 22.03.2011 00:25:05

Svíčky pro CB 1300 S

22.3.2011 v 00:58 | Nahoru | #25
pokračování zde

http://www.motorkari...ft=104933&fid=18

Naposledy editováno 22.03.2011 00:58:56
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist