Dneska sem si zajel 2x stejnou trasu tam a z5. 60km přesně. Natankoval jsem přesně když mi najela rezerva. První jízdu sem natankoval za 100kč, tudiž 3l. Jel sem úplně na pohodu, nepředjížděl sem zbytečně a dodržoval jsem rychlost. Měl jsme tam většinou 6 kvalt a nad 7 tisíc otáček sem nešel, ani to nebylo nutné. Těsně před benzínkou (2km) rezerva.
Druhá jízda to samé. Znovu za 100kč. Dával jsem tomu co to šlo, pořád jsem řadil, předjížděl točil do 10 tisíc. Pár rovinek na plný výkon. Počítal jsem že na mě rezerva blafne někde na 30km. Teď sem dojel a furt se ji nechce. Tak jak teď mám jezdit Počítám to jelikož jezdím do školy a minule mi vyšlo 4,5l/100 a to jsem jel taky svižněji.
2 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O
Stejně jako tebe mě zajímal vliv jízdy na spotřebu. Jezdil jsem podle předpisů 50/90, žádná divočina, pěkně volné zrychlování. Spotřeba 5L . Pak jsem tomu dával knedlík, sem tam si zadivočil, zrychlování hned a plnej. Spotřeba 5L. Od té doby jsem jezdil jak bylo zrovna potřeba, až do osudného dne. Uklouzlo mi to na štěrku a já jsem měsíc nejezdil kvůli naštíplé kosti. Pak jsem se do toho zase obul, a jezdil tak, jak zrovna bylo potřeba a ejhle! Spotřeba 4L.
Nevím proč, ale od sklouznutí si to bere o litr míň. Tím nechci nabádat všechny, aby začali sekat s mašinama při první příležitosti a tím snížili spotřebu. Ale je to záhada
2 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O
Vlada XX>ZX mi bere na šestku při 110 kmh 5,5 litru, při 180 7,5. Nějak mi z toho vychází, že čím míň otáček, tím menší spotřeba...
Me zatim nejmensi spotreba vysla na dalnici pri tempu 120-140 a to nejakych 5,5l. Po okreskach atd. se pod sest nedostanu...asi nejezdim na spotrebu
Vlada XX>ZX mi bere na šestku při 110 kmh 5,5 litru, při 180 7,5. Nějak mi z toho vychází, že čím míň otáček, tím menší spotřeba...
Tady se řeší, jestli by na pětku při 110 kmh nebrala míň než na šestku při tý samý rychlosti. Při 180 máš odpor vzduchu 2,7x větší než při 110, tak je jasný, že potřebný výkon a tím i spotřeba je někde jinde.
Švagr>Mám podobnou zkušenost se zajímavým vyústěním.
Stejně jako tebe mě zajímal vliv jízdy na spotřebu. Jezdil jsem podle předpisů 50/90, žádná divočina, pěkně volné zrychlování. Spotřeba 5L . Pak jsem tomu dával knedlík, sem tam si zadivočil, zrychlování hned a plnej. Spotřeba 5L. Od té doby jsem jezdil jak bylo zrovna potřeba, až do osudného dne. Uklouzlo mi to na štěrku a já jsem měsíc nejezdil kvůli naštíplé kosti. Pak jsem se do toho zase obul, a jezdil tak, jak zrovna bylo potřeba a ejhle! Spotřeba 4L.
Nevím proč, ale od sklouznutí si to bere o litr míň. Tím nechci nabádat všechny, aby začali sekat s mašinama při první příležitosti a tím snížili spotřebu. Ale je to záhada
Jen jednou, já starý vůl, jsem chtěl jet na spotřebu, slupla 9,5 litru. Od té doby je mi to prdel,. Ale záhada to je, to máš pravdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O
SirIndy>Teoreticky by se mel pro dosazeni nejnizsi spotreby motor tocit stale okolo otacek, kde dosahuje nejvetsiho kroutaku, kdyz clovek podtaci sestku tak je jasny ze to bude zrat vic kdyz to nepracuje v idealnich otackach. Dalsi moznost jsou podvadejici benzinky, nebot jsem uz do petilitroveho kanystru natankoval pres sest litru a to nebyl uplne plnej.
no, ale sportovní 6ky mají největší krouťák někde okolo 3/4 otářek...
ale ono taky záleží na trase, pokud sou rovinky, tak to jde, ale se jede kopcovitou krajinou, tak to chce točik krapet víc. myslím, že bych dokázal jezdit za 4,5 předpisovku rovinky... za 5 litrů s tím jde jezdit do 120 kmh..
Švagr>Mám podobnou zkušenost se zajímavým vyústěním.
Stejně jako tebe mě zajímal vliv jízdy na spotřebu. Jezdil jsem podle předpisů 50/90, žádná divočina, pěkně volné zrychlování. Spotřeba 5L . Pak jsem tomu dával knedlík, sem tam si zadivočil, zrychlování hned a plnej. Spotřeba 5L. Od té doby jsem jezdil jak bylo zrovna potřeba, až do osudného dne. Uklouzlo mi to na štěrku a já jsem měsíc nejezdil kvůli naštíplé kosti. Pak jsem se do toho zase obul, a jezdil tak, jak zrovna bylo potřeba a ejhle! Spotřeba 4L.
Nevím proč, ale od sklouznutí si to bere o litr míň. Tím nechci nabádat všechny, aby začali sekat s mašinama při první příležitosti a tím snížili spotřebu. Ale je to záhada
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O
lafor>Souhlasim s prvni casti Ale s tou druhou si dovolim nesouhlasit. Mel jsem za tuto sezonu moznost vyzkouset jak madarske a rumunske benzinky, tak ted nemecke a anglicke a musim rict, ze v tom neni, alespon pri jizde po dalnici, zadny rozdil...Dokonce se mi ted stalo, ze jsem nabral u Texaco (v UK) a najel jsem strasne malo,dokonce kdyz jsem rano vyjel tak chcipala, takze ten benal stal za prd
Jinak jak uz bylo receno, optimalni otacky a nepodtacet
u moto sem benzinky neresil pac je malej dojezd,ale v aute to je znat.kdyz vezmu nejlevnejsi benzin v jihlave na nechvaklne zname benzince tak usetrim 60,- a najedu o 60km mene = 60x2,5,- na kilometr...takze beru kvalitnejsi.u moto to nejak extra neresim
Přijdeš na to, že je lepší tomu trochu dat a fakt se projet a mit zazitek z jizdy nez se drzet u krajnice 80 a spoteba podobná
Ježdění na spotřebu-nejezdit krátký trasy pořád se studeným motorem (nejvíc žere studenej motor), zbytečně neprohřejvat na stojánku (stejně je to píčovina), ale pomalou jízdou, jezdit plynule (to neznamená pomalu, ale hlavou-zbytečně nejezdit styl brzda-plyn, pokud možno, tak pořád být v pohybu, pokud to člověk vychytá, většinou doklouže k semaforu a skočí mu akorát zelená). Co se týče ježdění v nízkejch-vysokejch otáčkách-největší účinnosti motor dosáhne v nižších otáčkách, ale je třeba přidávat plyn pomalu- spotřebu hlavně udává to jak to krmíte, ne na otáčkách. Samozřejmě že pokud to někfo neumí , myslí si, že v nízkejch to bude žrát míň, ale neposlouchá motor a místo aby podřadil, případně si v klidu počkal, až to začne plynule zrychlovat, tak tomu dá plnej knedlík, tak se není čemu divit, že jde spotřeba spíš nahoru). Další dobrej trik je při ustálený rychlosti mírně ubrat plyn. jede to pořád stejně, ale žere to míň (pokud máte někdo palubní počátač, doporučuji vyzkoušet, já mám tenhle trik z auta).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O
1 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O
Šumák>Já na spořebu nejezdím Pěkně ji dávám nažrat
To Já taky ne. Ale občas už chci v klidu dojet a nejedu pro zábavu ale jen z bodu A do bodu B. Proto chci jet co nejekonomičtěji, teda aspoň se o to snažit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O
Dolík....>enusim2> no malý dojezd... 230 nebo 290 km mi přijde celkem rozdíl.
me na motu takovej rozdil neprijde.do auta natankuji 70L a najedu 800-1000km takze tam je rozdil ale na moto nevim jeslti sem dal dostatecne plnou nebo treba o pul litru mene a jestli tankuji zhruba do stejne prazdne nadrze.jako na moto sem nepozoroval rozdil v benzinu ze mi napr dojede na lepsi 320 a na horsi 260.to bych si vsiml ale takhle zatim ne(jinak ja tankuji vzdy do plneho a at jedu jak chci mam spotrebu 5L. mile me prekvapilo ze jsme jeli na dovcu 3 SS a jeli pilu a spotreba pod sest litru. ostatni dva meli kolem sedmi -8 L. vsechno 600kila
1 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O
Bezne se drzim kolem 6l/100km. Vyuzivam vykonu motoru takze rozjezdy co to da, sem tam do plnejch, motor to potrebuje ale vetsina casu klidek, pijanko do 6tisic ... kdyz mi rupne tak neni problem to brat za 10 a vic ... Kdyz zkousim jezdit na "spotrebu" tak se mi nikdy nepovede zjistit kolik to dela protoze se mi to dycky Zplasi a je to ...
Nicmene se mi povedlo pred 2roky v nemecku na 400km trati udelat prumer 4,6l/100km. Na motce ve 2 s plnejma kuframa ... jela se vyslovene pohodovka, jak rozjezdy atd., predpisy se v nemecku zasadne dodrzuji ... kdyz sem v Asi tankoval tak sem myslel ze me trefi ... od te doby se mi to nepovedlo tak nevim co je spatne :o((
btw ... ono pokud bych tady v tom nasem statecku mel dodrzovat "striktne" predpisy tak se pres 4tisice otacek ani nedostanu a motor mi bez vetsiho problemu pobere .. 5ka, 1,5tisice a na budiku 50, za obci pijanko roztocim 2,5tisice pak 6tka a zas dal 2tisice pri celkem rozumny rychlosti ... ale de to nevyuzit vykonu
Naposledy editováno 26.09.2010 18:59:23
Willy.Satan>Ono je to takovy fselijaky....
Bezne se drzim kolem 6l/100km. Vyuzivam vykonu motoru takze rozjezdy co to da, sem tam do plnejch, motor to potrebuje ale vetsina casu klidek, pijanko do 6tisic ... kdyz mi rupne tak neni problem to brat za 10 a vic ... Kdyz zkousim jezdit na "spotrebu" tak se mi nikdy nepovede zjistit kolik to dela protoze se mi to dycky Zplasi a je to ...
Nicmene se mi povedlo pred 2roky v nemecku na 400km trati udelat prumer 4,6l/100km. Na motce ve 2 s plnejma kuframa ... jela se vyslovene pohodovka, jak rozjezdy atd., predpisy se v nemecku zasadne dodrzuji ... kdyz sem v Asi tankoval tak sem myslel ze me trefi ... od te doby se mi to nepovedlo tak nevim co je spatne :o((
btw ... ono pokud bych tady v tom nasem statecku mel dodrzovat "striktne" predpisy tak se pres 4tisice otacek ani nedostanu a motor mi bez vetsiho problemu pobere .. 5ka, 1,5tisice a na budiku 50, za obci pijanko roztocim 2,5tisice pak 6tka a zas dal 2tisice pri celkem rozumny rychlosti ... ale de to nevyuzit vykonu
dareckov>To Já taky ne. Ale občas už chci v klidu dojet a nejedu pro zábavu ale jen z bodu A do bodu B. Proto chci jet co nejekonomičtěji, teda aspoň se o to snažit.
Myslím že nějaká knižka je jak jezdit ekonomicky,rady a takPodla mna nie je pravda, ze jazda pri nizkych otackach ma vysoku spotrebu, prave naopak. Jazdim v nizkych otackach, ale samozrejme, ak chcem predbiehat, podradim aj o 2 prevody. Netreba jazdit styl brzda, plyn, rozbeh po zadnom...
Treba si uvedomit, ze pri rycostiach nad 100km/ h rastie odpor vzduchu kvadraticky, preto do 100km/ h nie je odpor vzduchu az taky dolezity, ale s kazdym km nad 100km/h sa odpor vzduchu stava zaujimavejsou velicinou.
Spitfire.>Souhlasim uz sem si parkrat overil ze reserva mi vyskakuje jak se ji zachce. Ja merim spotrebu ze porad tankuju plnou pod vicko, to je mnohem presnejsi.
Na motce mám kohout otočený "do prázdna", tankuju vždy "na víčko", pak to má hned logiku, po tankování nuluju denní počítadlo. Pak je sice orientace kolik/100, ale to neřeším... Někdy si říkám, co se tak seru, že mám takovou spotřebu . Protože si rád zařadím, miluju hromburácový zvuk... a paradoxně spotřeba je lepší, než když je člověk línej šaltrovat.
vim, že dnešní motory vydržej při pravidelnym servisu hafo kilometrů, ale když jezdim na Sršňoj cca 3 až 6 tisíc... řadim kolem 4 nebo 5 tisíc a při docela častym předjíždění vytočim motor třeba k 8 až 10 (kde má max krouťák a max výkon) zatěžuju motor víc než kdybych jel pořád kolem 6 až 7 tisíc a při předjíždění klíďo kolem 10 rpm???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nepresný tachometer Honda CB 1 | AnfangerCB1 | 11 | 12.1.2023 v 21:17 AnfangerCB1 |
Honda CB-1 Honda CB 1 | Vláďa56 | 3 | 23.8.2022 v 15:20 AnfangerCB1 |
Kde koupit novou motorku [1 ... 4, 5] Honda CB 1 Yamaha MT | Stanzki | 146 | 25.6.2021 v 16:58 Vlada |
Maziva – koupit značku, kterou nezn... Honda CB 1 | Monika999 | 5 | 9.6.2021 v 15:59 Julip2 |
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... | brilu | 20 | 7.1.2019 v 10:06 Menhir |