globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se jezdí na spotřebu? o_O
24.9.2010 v 19:55
Jsem z toho jelen

Dneska sem si zajel 2x stejnou trasu tam a z5. 60km přesně. Natankoval jsem přesně když mi najela rezerva. První jízdu sem natankoval za 100kč, tudiž 3l. Jel sem úplně na pohodu, nepředjížděl sem zbytečně a dodržoval jsem rychlost. Měl jsme tam většinou 6 kvalt a nad 7 tisíc otáček sem nešel, ani to nebylo nutné. Těsně před benzínkou (2km) rezerva.

Druhá jízda to samé. Znovu za 100kč. Dával jsem tomu co to šlo, pořád jsem řadil, předjížděl točil do 10 tisíc. Pár rovinek na plný výkon. Počítal jsem že na mě rezerva blafne někde na 30km. Teď sem dojel a furt se ji nechce. Tak jak teď mám jezdit Počítám to jelikož jezdím do školy a minule mi vyšlo 4,5l/100 a to jsem jel taky svižněji.

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

25.9.2010 v 12:23 | Nahoru | #31
Taky by mě to zajímalo
S mými 7 to leze dost do peněženky
Nějaký 4,5 ? Možná kdybych to tlačil

2 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O

25.9.2010 v 15:45 | Nahoru | #32
Mám podobnou zkušenost se zajímavým vyústěním.

Stejně jako tebe mě zajímal vliv jízdy na spotřebu. Jezdil jsem podle předpisů 50/90, žádná divočina, pěkně volné zrychlování. Spotřeba 5L . Pak jsem tomu dával knedlík, sem tam si zadivočil, zrychlování hned a plnej. Spotřeba 5L. Od té doby jsem jezdil jak bylo zrovna potřeba, až do osudného dne. Uklouzlo mi to na štěrku a já jsem měsíc nejezdil kvůli naštíplé kosti. Pak jsem se do toho zase obul, a jezdil tak, jak zrovna bylo potřeba a ejhle! Spotřeba 4L.

Nevím proč, ale od sklouznutí si to bere o litr míň. Tím nechci nabádat všechny, aby začali sekat s mašinama při první příležitosti a tím snížili spotřebu. Ale je to záhada

2 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O

25.9.2010 v 15:55 | Nahoru | #33
ZX mi bere na šestku při 110 kmh 5,5 litru, při 180 7,5. Nějak mi z toho vychází, že čím míň otáček, tím menší spotřeba...

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

25.9.2010 v 18:30 | Nahoru | #34

Vlada XX>ZX mi bere na šestku při 110 kmh 5,5 litru, při 180 7,5. Nějak mi z toho vychází, že čím míň otáček, tím menší spotřeba...



Me zatim nejmensi spotreba vysla na dalnici pri tempu 120-140 a to nejakych 5,5l. Po okreskach atd. se pod sest nedostanu...asi nejezdim na spotrebu

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 08:20 | Nahoru | #35

Vlada XX>ZX mi bere na šestku při 110 kmh 5,5 litru, při 180 7,5. Nějak mi z toho vychází, že čím míň otáček, tím menší spotřeba...


Tady se řeší, jestli by na pětku při 110 kmh nebrala míň než na šestku při tý samý rychlosti. Při 180 máš odpor vzduchu 2,7x větší než při 110, tak je jasný, že potřebný výkon a tím i spotřeba je někde jinde.

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 09:34 | Nahoru | #36
Si kup Einfilda v naftě bo jak se to jmenuje Na plnou nádrž dojezd 700km

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 09:47 | Nahoru | #37

Švagr>Mám podobnou zkušenost se zajímavým vyústěním.

Stejně jako tebe mě zajímal vliv jízdy na spotřebu. Jezdil jsem podle předpisů 50/90, žádná divočina, pěkně volné zrychlování. Spotřeba 5L . Pak jsem tomu dával knedlík, sem tam si zadivočil, zrychlování hned a plnej. Spotřeba 5L. Od té doby jsem jezdil jak bylo zrovna potřeba, až do osudného dne. Uklouzlo mi to na štěrku a já jsem měsíc nejezdil kvůli naštíplé kosti. Pak jsem se do toho zase obul, a jezdil tak, jak zrovna bylo potřeba a ejhle! Spotřeba 4L.

Nevím proč, ale od sklouznutí si to bere o litr míň. Tím nechci nabádat všechny, aby začali sekat s mašinama při první příležitosti a tím snížili spotřebu. Ale je to záhada



Jen jednou, já starý vůl, jsem chtěl jet na spotřebu, slupla 9,5 litru. Od té doby je mi to prdel,. Ale záhada to je, to máš pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 09:47 | Nahoru | #38

SirIndy>Teoreticky by se mel pro dosazeni nejnizsi spotreby motor tocit stale okolo otacek, kde dosahuje nejvetsiho kroutaku, kdyz clovek podtaci sestku tak je jasny ze to bude zrat vic kdyz to nepracuje v idealnich otackach. Dalsi moznost jsou podvadejici benzinky, nebot jsem uz do petilitroveho kanystru natankoval pres sest litru a to nebyl uplne plnej.



no, ale sportovní 6ky mají největší krouťák někde okolo 3/4 otářek...

ale ono taky záleží na trase, pokud sou rovinky, tak to jde, ale se jede kopcovitou krajinou, tak to chce točik krapet víc. myslím, že bych dokázal jezdit za 4,5 předpisovku rovinky... za 5 litrů s tím jde jezdit do 120 kmh..

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 10:07 | Nahoru | #39
Já také dokážu jet na Gsxr 1100 teda 1200 za 5 litru Na Vtr 1000f jsem se pod 6.5 litru nedostal

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 10:18 | Nahoru | #40

Švagr>Mám podobnou zkušenost se zajímavým vyústěním.

Stejně jako tebe mě zajímal vliv jízdy na spotřebu. Jezdil jsem podle předpisů 50/90, žádná divočina, pěkně volné zrychlování. Spotřeba 5L . Pak jsem tomu dával knedlík, sem tam si zadivočil, zrychlování hned a plnej. Spotřeba 5L. Od té doby jsem jezdil jak bylo zrovna potřeba, až do osudného dne. Uklouzlo mi to na štěrku a já jsem měsíc nejezdil kvůli naštíplé kosti. Pak jsem se do toho zase obul, a jezdil tak, jak zrovna bylo potřeba a ejhle! Spotřeba 4L.

Nevím proč, ale od sklouznutí si to bere o litr míň. Tím nechci nabádat všechny, aby začali sekat s mašinama při první příležitosti a tím snížili spotřebu. Ale je to záhada

Neměl jsi dříve podhuštěné kola? Tlak v pneu také hodně udělá

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 10:20 | Nahoru | #41
Dolík....> však v tom kopcovitým terénu to bere mín, sice si veme trochu víc při výjezdu do kopce ale pak když jedeš dolů tak si to zas bere málo

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 10:41 | Nahoru | #42
Jinak taky záleží na kvalitě benzínu jak tady někdo psal.Sice je to spotřeba kamionu ale když tankuji na Onu mám spotřebu 34l,na Benzině 32l

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 11:09 | Nahoru | #43
Já jezdim na GSX-Ru +- za 6, někdy víc, někdy míň ale překvapila mě spotřeba při projížďce typu svižná, ale dlouhá jízda dejme tomu nad 150km Tam sem to dal dokonce pod 6 na 100

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 11:28 | Nahoru | #44

lafor>Souhlasim s prvni casti Ale s tou druhou si dovolim nesouhlasit. Mel jsem za tuto sezonu moznost vyzkouset jak madarske a rumunske benzinky, tak ted nemecke a anglicke a musim rict, ze v tom neni, alespon pri jizde po dalnici, zadny rozdil...Dokonce se mi ted stalo, ze jsem nabral u Texaco (v UK) a najel jsem strasne malo,dokonce kdyz jsem rano vyjel tak chcipala, takze ten benal stal za prd

Jinak jak uz bylo receno, optimalni otacky a nepodtacet



u moto sem benzinky neresil pac je malej dojezd,ale v aute to je znat.kdyz vezmu nejlevnejsi benzin v jihlave na nechvaklne zname benzince tak usetrim 60,- a najedu o 60km mene = 60x2,5,- na kilometr...takze beru kvalitnejsi.u moto to nejak extra neresim

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 12:35 | Nahoru | #45
je pravda, že je dobré si zkusit, za kolik to umí jet..ale zpravidla, když se snažíš tak nejmenší spotřebu stejně mít nebudeš.
Přijdeš na to, že je lepší tomu trochu dat a fakt se projet a mit zazitek z jizdy nez se drzet u krajnice 80 a spoteba podobná

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 12:36 | Nahoru | #46
Jelikož se snažím jezdit co nejvíc za levno už hodně dlouho, tak několik postřehů. věc první-přesnost meření-brát jedině pplnou nádrž a čím víc najetejch km, tím je přesnější meření. Věc druhá-trasa, přírodní podmínky (žere to víc když se jezdí kopcovitej terén, proti větru a pod.), stav moto (i blbě nahuštěný pneu a málo naplej řetěz se mírně projeví), hmotnost stroje+jezdce+naleženejch krámů.
Ježdění na spotřebu-nejezdit krátký trasy pořád se studeným motorem (nejvíc žere studenej motor), zbytečně neprohřejvat na stojánku (stejně je to píčovina), ale pomalou jízdou, jezdit plynule (to neznamená pomalu, ale hlavou-zbytečně nejezdit styl brzda-plyn, pokud možno, tak pořád být v pohybu, pokud to člověk vychytá, většinou doklouže k semaforu a skočí mu akorát zelená). Co se týče ježdění v nízkejch-vysokejch otáčkách-největší účinnosti motor dosáhne v nižších otáčkách, ale je třeba přidávat plyn pomalu- spotřebu hlavně udává to jak to krmíte, ne na otáčkách. Samozřejmě že pokud to někfo neumí , myslí si, že v nízkejch to bude žrát míň, ale neposlouchá motor a místo aby podřadil, případně si v klidu počkal, až to začne plynule zrychlovat, tak tomu dá plnej knedlík, tak se není čemu divit, že jde spotřeba spíš nahoru). Další dobrej trik je při ustálený rychlosti mírně ubrat plyn. jede to pořád stejně, ale žere to míň (pokud máte někdo palubní počátač, doporučuji vyzkoušet, já mám tenhle trik z auta).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 12:38 | Nahoru | #47
enusim2> no malý dojezd... 230 nebo 290 km mi přijde celkem rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 12:39 | Nahoru | #48
Já na spořebu nejezdím Pěkně ji dávám nažrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 15:49 | Nahoru | #49

Šumák>Já na spořebu nejezdím Pěkně ji dávám nažrat



To Já taky ne. Ale občas už chci v klidu dojet a nejedu pro zábavu ale jen z bodu A do bodu B. Proto chci jet co nejekonomičtěji, teda aspoň se o to snažit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 17:18 | Nahoru | #50

Dolík....>enusim2> no malý dojezd... 230 nebo 290 km mi přijde celkem rozdíl.



me na motu takovej rozdil neprijde.do auta natankuji 70L a najedu 800-1000km takze tam je rozdil ale na moto nevim jeslti sem dal dostatecne plnou nebo treba o pul litru mene a jestli tankuji zhruba do stejne prazdne nadrze.jako na moto sem nepozoroval rozdil v benzinu ze mi napr dojede na lepsi 320 a na horsi 260.to bych si vsiml ale takhle zatim ne(jinak ja tankuji vzdy do plneho a at jedu jak chci mam spotrebu 5L. mile me prekvapilo ze jsme jeli na dovcu 3 SS a jeli pilu a spotreba pod sest litru. ostatni dva meli kolem sedmi -8 L. vsechno 600kila

1 reakcí na tento příspěvek Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 18:54 | Nahoru | #51
Ono je to takovy fselijaky....
Bezne se drzim kolem 6l/100km. Vyuzivam vykonu motoru takze rozjezdy co to da, sem tam do plnejch, motor to potrebuje ale vetsina casu klidek, pijanko do 6tisic ... kdyz mi rupne tak neni problem to brat za 10 a vic ... Kdyz zkousim jezdit na "spotrebu" tak se mi nikdy nepovede zjistit kolik to dela protoze se mi to dycky Zplasi a je to ...
Nicmene se mi povedlo pred 2roky v nemecku na 400km trati udelat prumer 4,6l/100km. Na motce ve 2 s plnejma kuframa ... jela se vyslovene pohodovka, jak rozjezdy atd., predpisy se v nemecku zasadne dodrzuji ... kdyz sem v Asi tankoval tak sem myslel ze me trefi ... od te doby se mi to nepovedlo tak nevim co je spatne :o((

btw ... ono pokud bych tady v tom nasem statecku mel dodrzovat "striktne" predpisy tak se pres 4tisice otacek ani nedostanu a motor mi bez vetsiho problemu pobere .. 5ka, 1,5tisice a na budiku 50, za obci pijanko roztocim 2,5tisice pak 6tka a zas dal 2tisice pri celkem rozumny rychlosti ... ale de to nevyuzit vykonu

Naposledy editováno 26.09.2010 18:59:23

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 20:05 | Nahoru | #52

Willy.Satan>Ono je to takovy fselijaky....
Bezne se drzim kolem 6l/100km. Vyuzivam vykonu motoru takze rozjezdy co to da, sem tam do plnejch, motor to potrebuje ale vetsina casu klidek, pijanko do 6tisic ... kdyz mi rupne tak neni problem to brat za 10 a vic ... Kdyz zkousim jezdit na "spotrebu" tak se mi nikdy nepovede zjistit kolik to dela protoze se mi to dycky Zplasi a je to ...
Nicmene se mi povedlo pred 2roky v nemecku na 400km trati udelat prumer 4,6l/100km. Na motce ve 2 s plnejma kuframa ... jela se vyslovene pohodovka, jak rozjezdy atd., predpisy se v nemecku zasadne dodrzuji ... kdyz sem v Asi tankoval tak sem myslel ze me trefi ... od te doby se mi to nepovedlo tak nevim co je spatne :o((

btw ... ono pokud bych tady v tom nasem statecku mel dodrzovat "striktne" predpisy tak se pres 4tisice otacek ani nedostanu a motor mi bez vetsiho problemu pobere .. 5ka, 1,5tisice a na budiku 50, za obci pijanko roztocim 2,5tisice pak 6tka a zas dal 2tisice pri celkem rozumny rychlosti ... ale de to nevyuzit vykonu

Já si myslím že v Německu je palivo lepší než unás A tím se odvíjí také spotřeba

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 20:08 | Nahoru | #53

dareckov>To Já taky ne. Ale občas už chci v klidu dojet a nejedu pro zábavu ale jen z bodu A do bodu B. Proto chci jet co nejekonomičtěji, teda aspoň se o to snažit.

Myslím že nějaká knižka je jak jezdit ekonomicky,rady a tak

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 21:40 | Nahoru | #54
Skus napisat, aku teplotu mal motor pri prvej jazde a aku pri druhej. Ak bol na zaciatku studeny, a potom nie... Tiez si nemyslim, ze to bolo spravne odmerane v nadrzi.

Podla mna nie je pravda, ze jazda pri nizkych otackach ma vysoku spotrebu, prave naopak. Jazdim v nizkych otackach, ale samozrejme, ak chcem predbiehat, podradim aj o 2 prevody. Netreba jazdit styl brzda, plyn, rozbeh po zadnom...

Treba si uvedomit, ze pri rycostiach nad 100km/ h rastie odpor vzduchu kvadraticky, preto do 100km/ h nie je odpor vzduchu az taky dolezity, ale s kazdym km nad 100km/h sa odpor vzduchu stava zaujimavejsou velicinou.

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 21:42 | Nahoru | #55
enusim2> no, procentuálně je 230 - 290 větší rozdíl, než 800 - 1000 ale to tě chytám za slovo.

(reakce na) Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 21:54 | Nahoru | #56

Spitfire.>Souhlasim uz sem si parkrat overil ze reserva mi vyskakuje jak se ji zachce. Ja merim spotrebu ze porad tankuju plnou pod vicko, to je mnohem presnejsi.



Na motce mám kohout otočený "do prázdna", tankuju vždy "na víčko", pak to má hned logiku, po tankování nuluju denní počítadlo. Pak je sice orientace kolik/100, ale to neřeším... Někdy si říkám, co se tak seru, že mám takovou spotřebu . Protože si rád zařadím, miluju hromburácový zvuk... a paradoxně spotřeba je lepší, než když je člověk línej šaltrovat.

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 21:59 | Nahoru | #57
Taky podotýkám: Jsem do konce příštího června "motomrdal páté kategorie" - mám papíry na předepírku - čili jezdím podle předpisů (obec do 69,okreska do 119 a dálnice do 159 ) no a pak se to na spotřebě projeví jako divná úleva pro peněženku... (ještě jednou mě tasí za 3body a budu chodit pěšky, a to bych nerozchodil...)

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 22:59 | Nahoru | #58
Na spotřebu se mi osvědčil shell V-pover 95oktan ... ale jeho cena mě zase spotřebu srovnala a co otázka šetření motoru? nebo líp, spotřeba a šetření motoru? dá se říct, že když budu motor točit optimálně (třeba i kolem max krouťáku), řadit v otáčkách kde už není slyšet šelest zubů v převodovce a tím pádem nebudu muset podtočenou šestku při předjíždění fullgazem hnát do otáček, budu i ,,šeřit,, motor???
vim, že dnešní motory vydržej při pravidelnym servisu hafo kilometrů, ale když jezdim na Sršňoj cca 3 až 6 tisíc... řadim kolem 4 nebo 5 tisíc a při docela častym předjíždění vytočim motor třeba k 8 až 10 (kde má max krouťák a max výkon) zatěžuju motor víc než kdybych jel pořád kolem 6 až 7 tisíc a při předjíždění klíďo kolem 10 rpm???

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 23:05 | Nahoru | #59
Hehe, nedokážu jezdit na spotřebu ani v autě, kde mi palubní počítač ukazuje okamžitou, takže by to šlo... ale mě to nebaví

Jak se jezdí na spotřebu? o_O

26.9.2010 v 23:05 | Nahoru | #60
Jak se jezdí na spotřebu? Blbě.Pokud máš motku tak nehlídej kolik žere a jezdi.Jezdi tak abys ses vždy vrátil.Na hlídání spotřeby si kup auto.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nepresný tachometer Honda CB 1 AnfangerCB1 11 12.1.2023 v 21:17 AnfangerCB1
Honda CB-1 Honda CB 1 Vláďa56 3 23.8.2022 v 15:20 AnfangerCB1
Kde koupit novou motorku [1 ... 4, 5] Honda CB 1 Yamaha MT Stanzki 146 25.6.2021 v 16:58 Vlada
Maziva – koupit značku, kterou nezn... Honda CB 1 Monika999 5 9.6.2021 v 15:59 Julip2
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... brilu 20 7.1.2019 v 10:06 Menhir


TOPlist